Ga naar inhoud

Het grote (xenon) verlichting draadje


Superduper

Aanbevolen berichten

ik denk dat i.i.g. de prijzen wel interessanter zullen worden, de komende maanden :blush:

Misschien op sommige plaatsen met mensen die ze op voorraad hebben... Ik zou er zelf heeel snel vanaf willen..

Wel leuk om te zien hoeveel mensen er eerlijk bijzetten dat de regels op punt van veranderen staan. Je zal ze de kost geven de boel te verkopen zonder dit even te melden...

Link naar reactie
  • 4 maanden later...
  • Reacties 207
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mensen, de regelgeving is aangepast, en jullie komen ook zonder sproeiers en automatische hoogte verstelling gewoon door de keuring volgend jaar.

Alle auto’s die vanaf begin 2006 op kenteken worden gezet en die voorzien zijn van xenonlicht, moeten aan dezelfde eisen voldoen. Ongeacht of de xenoninstallatie voor of na kentekening is gemonteerd. Auto's van voor 2006 waarbij reeds xenon is aangebracht, of alsnog wordt aangebracht, zijn nog uitgezonderd van de nieuwe eisen.

Volgens de nieuwe regels moeten alle auto's met een kenteken uit 2006 of later die voorzien zijn van xenonlicht, verplicht een koplampwiswasinstallatie en automatische niveauregeling hebben. Het maakt niet uit of de xenonverlichting in de autofabriek of door het autobedrijf is aangebracht. De eisen zijn identiek.

Auto’s met een kenteken van 2005 of ouder, hoeven niet, zoals aanvankelijk de bedoeling was van het ministerie van Verkeer, aan de nieuwe regels te voldoen. BOVAG en Rai hebben het ministerie er van kunnen overtuigen dat dat een onwerkbare situatie zou opleveren. ‘Wiswas en niveauregeling zijn voorzieningen die praktisch nauwelijks achteraf zijn aan te brengen’, zegt Boudewijn Hamel, hoofd van de BOVAG after salesdienst. ‘Bovendien zouden duizenden installaties uitgebouwd moeten worden. Dat kun je autobezitters niet aandoen als overheid.’

De exacte ingangsdatum van de nieuwe regeling is nog niet bekend. Reken op begin volgend jaar.

bron

En nog een stukje van de Halfords site:

Regelgeving Xenon

Oudere auto's die achteraf zijn voorzien van Xenonlampen hoeven per 1 januari 2006 tóch niet aan dezelfde eisen te voldoen als auto's die hier van fabriekswege zijn uitgerust. In juli van dit jaar kondigde het ministerie van Verkeer en Waterstraat een dergelijke regeling aan, maar na overleg met BOVAG en RAI wordt de regelgeving toch anders.

Het ging met name om een automatische niveauregeling van de koplampen en koplampsproeiers. Die zouden aanvankelijk voor de jaarwisseling zijn aangebracht op alle auto's waar achteraf xenonverlichting op was aangebracht en waarbij de lichtsterkte meer dan 2000 lumen is.

Wel van toepassing op alle nieuw te leveren auto's

Naast alle voertuigen die van fabriekswege met Xenonverlichting zijn uitgerust, moeten alle nieuwe voertuigen die voor het eerst in 2006 op de weg komen en die van xenon verlichting zijn voorzien, voldoen aan eisen die het ministerie eerder dit jaar publiceerde. Dus koplampsproeiers en een automatische niveauregeling van de koplampen. De exacte ingangsdatum is nog niet bekend maar het is wel duidelijk dat achteraf gemonteerde xenonsets niet langer op nieuwe auto's (na 2006) toegestaan zijn, mits ze aan de eisen voldoen.

Voorbeelden:

Een auto uit 1999 die in 2007 wordt voorzien van xenon verlichting hoeft NIET aan de eisen te voldoen.

Een auto uit 2006 die in 2007 wordt voorzien van xenon verlichting moet WEL aan de nieuwe eisen te voldoen.

Link naar reactie

Sjonge jonge, dan heeft TOCH iemand mijn maandenlange schelden verhoord! :muur:

Pfff, ik begon al te denken dat iedereen in slaap was gevallen maar gelukkig zijn er nog WEL mensen die nadenken.

BOVAG en Rai hebben het ministerie er van kunnen overtuigen dat dat een onwerkbare situatie zou opleveren. ‘Wiswas en niveauregeling zijn voorzieningen die praktisch nauwelijks achteraf zijn aan te brengen’, zegt Boudewijn Hamel, hoofd van de BOVAG after salesdienst. ‘Bovendien zouden duizenden installaties uitgebouwd moeten worden. Dat kun je autobezitters niet aandoen als overheid.’

Hij is fijn. Maar goed dat ik zo lang gewacht heb met aanpassen, vind het echt volkomen zinloos, die koplampsproeiers, en al helemaal die hoogte regeling, altijd te laat bij een drempel. B)

Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Inderdaad super, superduper,

Ik heb het al eerder aangegeven, dat ik belangstelling heb.

Net even de lamp er uit gehaald, de haakse fitting is van hella , de H7 lamp steek je in de fitting (de lamp is dus demontabel uit de fitting)

Dus dit moet simpel zijn.

Ik meld me bij deze aan voor een set.

Groet aad

Nu met foto voor de duidelijkheid

lampie.jpg

@ Aad, ik heb vandaag die omvormers van HB4 naar H7 gekocht bij de opel dealer, omdat ik toch ook maar zo'n Xenon set wilde aanschaffen.

Maar toen ik ze probeerde te passen komt het voor geen meter met elkaar overeen :D

Hoe hebt je die dan pas gekregen???

De diameter is ook veels te groot, en die haakjes die staan haaks om, i.p.v. plat :D

Zie mijn foto.

10003975mk.jpg

Link naar reactie
Inderdaad super, superduper,

Ik heb het al eerder aangegeven, dat ik belangstelling heb.

Net even de lamp er uit gehaald, de haakse fitting is van hella , de H7 lamp steek je in de fitting (de lamp is dus demontabel uit de fitting)

Dus dit moet simpel zijn.

Ik meld me bij deze aan voor een set.

Groet aad

Nu met foto voor de duidelijkheid

lampie.jpg

@ Aad, ik heb vandaag die omvormers van HB4 naar H7 gekocht bij de opel dealer, omdat ik toch ook maar zo'n Xenon set wilde aanschaffen.

Maar toen ik ze probeerde te passen komt het voor geen meter met elkaar overeen :D

Hoe hebt je die dan pas gekregen???

De diameter is ook veels te groot, en die haakjes die staan haaks om, i.p.v. plat :D

Zie mijn foto.

10003975mk.jpg

Waarom koop je de set van DJL niet, heeft al xenon hb4 dus past gelijk :D :D

Link naar reactie
Mm, moet toch de tafel maar eens schoonmaken, zie het gemorste eigeel nog zitten... :D

kom het wel eens controleren binnenkort of het schoon is

Rob

Link naar reactie
Mm, moet toch de tafel maar eens schoonmaken, zie het gemorste eigeel nog zitten... :blush:

lol :lol::lol: kniezor die daar op let toch, of zoiets?

Maar ik begrijp dat je dus de bestaande HB4/ HB3 lampen moet slopen /uitboren en dan de Xenon lampen met draadjes er door heen zien te knutselen :blush:

Link naar reactie
Maar ik begrijp dat je dus de bestaande HB4/ HB3 lampen moet slopen /uitboren en dan de Xenon lampen met draadjes er door heen zien te knutselen :blush:

Walter, aan mij heb je verder niets, weet niets van xenon als anderszins. Het ging mij er alleen om of je iets had aan het spul dat ik hier heb liggen. Ik begrijp dat dit niet is wat je nodig hebt.

Ja, standaard lampen op de foto.

Link naar reactie
Maar ik begrijp dat je dus de bestaande HB4/ HB3 lampen moet slopen /uitboren en dan de Xenon lampen met draadjes er door heen zien te knutselen :blush:

Walter, aan mij heb je verder niets, weet niets van xenon als anderszins. Het ging mij er alleen om of je iets had aan het spul dat ik hier heb liggen. Ik begrijp dat dit niet is wat je nodig hebt.

Ik weet het niet eigenlijk :blush: waarschijnlijk niet.

Maar iig bedankt Rob :lol:

Link naar reactie
Maar ik begrijp dat je dus de bestaande HB4/ HB3 lampen moet slopen /uitboren en dan de Xenon lampen met draadjes er door heen zien te knutselen :blush:

Walter, aan mij heb je verder niets, weet niets van xenon als anderszins. Het ging mij er alleen om of je iets had aan het spul dat ik hier heb liggen. Ik begrijp dat dit niet is wat je nodig hebt.

Ik weet het niet eigenlijk :blush: waarschijnlijk niet.

Maar iig bedankt Rob :lol:

Zijn de gewone hb3 en hb4 lampjes.

zo zien xenon eruit

d2s-xenon.gif

Link naar reactie
Maar ik begrijp dat je dus de bestaande HB4/ HB3 lampen moet slopen /uitboren en dan de Xenon lampen met draadjes er door heen zien te knutselen :blush:

Walter, aan mij heb je verder niets, weet niets van xenon als anderszins. Het ging mij er alleen om of je iets had aan het spul dat ik hier heb liggen. Ik begrijp dat dit niet is wat je nodig hebt.

Ik weet het niet eigenlijk :lol: waarschijnlijk niet.

Maar iig bedankt Rob :lol:

Zijn de gewone hb3 en hb4 lampjes.

zo zien xenon eruit

d2s-xenon.gif

Ja dat wist ik al :D :D maar ik bedoelde dat ik niet weet of er van die bestaande lampen iets om te bouwen is :blush:

Link naar reactie
Ik begrijp nu wat je bedoeld.

je hebt de adapters gekocht om i.p.v. de hb4 lamp de h7 lamp te monteren.

jij kan een xenon set kopen met h7 dus heb je een fittingadapter nodig waarbij de h7 xenon direct in past

Ja precies, en dat zou Aad volgens een van de reacties in het begin van dit topic ook gedaan hebben.

Vandaar dat ik dacht....ooh simpel ff die omvormers verbouwen en dan die H7 xenon lampen er in monteren met de draadjes er aan.

En dan ben ik goedkoop klaar :blush: ...... Dach ik :blush: niet dus.

Link naar reactie

Je hebt vrees ik een paar lijntjes door elkaar gehaald...

Je hebt sowieso een xenon conversie kit nodig waarin lampen maar ook de ballasts (electronica) zitten. Heb je normaliter HB fittingen dan kan je zonder prutsen ook de HB xenon erin zetten. Heb je standaard H fittingen dan zijn deze door BMW in een converter gestopt en dan heb je die ook nodig om Xenon H lampen te kunnen monteren. Het past dan zoals je zag niet direct, maar door de fitting door te boren past het wel. Beter die modificeren dan je originele BMWs..

Dus helaas, geld kost het sowieso. Ik heb nog wel wat xenon look a like lampen liggen als je het goedkoop wil benaderen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.