Ga naar inhoud

Het grote (xenon) verlichting draadje


Superduper

Aanbevolen berichten

  • Reacties 207
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Na de succesvolle inbouw van de setje bij ChrisXL en DJleonardo is de IA zo'n beetje afgerond. Het enig wat ik nog zou willen weten is of jullie nog die 8000K lampen (die je nu hebt) zouden willen inruilen voor de 6000K. Zeg het maar en dan geef ik het door.

Met het huidige geharrewar over de regels denk ik ook niet dat er nog een actietje komt :sleepy: Misschien alleen voor automatische niveauregelaars. :lmao:

Ps: Ivo, heb je toevallig nog meer links naar topics over het xenonregeltjes gedoe?

Link naar reactie

Super:

tja, er wordt voornamelijk gespeculeerd, maar deze van het 407 Forum is misschien wel interessant;

onder mijn auto tussen achteras hangt er een kastje onder die je als je achter rijdt kun zien.. heb in de garage gekeken. andere modellen hadden dat niet.. naderhand bedacht ik me dat dit voor nivo regeling van xenon kon zijn.. zag niet zo ingewikkeld uit.. zit een hendeltje vast aan de stabilisator stang en als je achter zwaar belaad gaat hij dit hendel beetje wringen waardoor xenon weet dat ie ietjes naar beneden moet kijken.
Link naar reactie
Super:

tja, er wordt voornamelijk gespeculeerd, maar deze van het 407 Forum is misschien wel interessant;

onder mijn auto tussen achteras hangt er een kastje onder die je als je achter rijdt kun zien.. heb in de garage gekeken. andere modellen hadden dat niet.. naderhand bedacht ik me dat dit voor nivo regeling van xenon kon zijn.. zag niet zo ingewikkeld uit.. zit een hendeltje vast aan de stabilisator stang en als je achter zwaar belaad gaat hij dit hendel beetje wringen waardoor xenon weet dat ie ietjes naar beneden moet kijken.

Dat klinkt inderdaad als te overzien. Ik vind het echt belachelijk dat dit verplicht is maar goed.... Kunnen ze net zo goed verplichten om iedere week je auto te wassen (dan ga IK weer lachen want dat deed ik toch al :sleepy: )

Dat doen we dan maar weer (misschien) als papa-overheid dat beslist.

Ik ben iig blij met m'n Xenon.

Super: ik twijfel nog over die kleur. Ik vind dat blauwe wel mooi, maar ik wil eerst kijken hoe ik de rest van de verlichting zo veel mogelijk kan laten aansluiten qua kleur. Ik vrees dat ik dan toch naar 6000k moet... :lmao:

Ik ga vanavond even m'n corner lights schuren en polijsten en kijken hoe de kleur dan wordt met blauwe lampjes d'r in.

Link naar reactie

ook interessant;

Door een wijziging in de regelgeving moeten lampen die meer dan 2000 lumen afgeven worden voorzien van hoogte regeling en koplamp sproeiers ( Per 1-1-2006).  De door ons geleverde Xenon verlichting geven ongeveer 2500 lumen af, door met een speciale regelunit te monteren kunnen wij de verlichting afstellen net onder de 2000 lumen. U kunt zo nog steeds genieten van de vele voordelen van Xenon. ( Gewone halogeen zitten rond de 1200 lumen).

Units die niet zijn afgeregeld op < 2000 lumen voldoen niet aan deze nieuwe eisen, montage van deze verlichting is dan ook voor eigen risico.

Link naar reactie
Ik vraag me af hoe ze dat gaan controleren, gaan ze al die duizenden APK keuringsstations uitrusten met lichtsterkte meters?

kijk, dat bedoelde ik :(

Link naar reactie
ook interessant;
Door een wijziging in de regelgeving moeten lampen die meer dan 2000 lumen afgeven worden voorzien van hoogte regeling en koplamp sproeiers ( Per 1-1-2006).  De door ons geleverde Xenon verlichting geven ongeveer 2500 lumen af, door met een speciale regelunit te monteren kunnen wij de verlichting afstellen net onder de 2000 lumen. U kunt zo nog steeds genieten van de vele voordelen van Xenon. ( Gewone halogeen zitten rond de 1200 lumen).

Units die niet zijn afgeregeld op < 2000 lumen voldoen niet aan deze nieuwe eisen, montage van deze verlichting is dan ook voor eigen risico.

Er zijn dimbare TL lampen, maar het het niet zo eenvoudig een gasontlading zo maar even te dimmen. Denk dat dit nog wel eens prijzig optie worden, als ze al mogelijk zijn.

Ik dacht dat Xenon gemiddeld rond de 3000-3500 lumen lag ('normaal' halogeen is al 1500), dus je zo inderdaad een forse stap terug gaan.

Een lumen/lux meter kost rond de 200-300 Euro en ik denk dat heel veel garage bedrijven dat niet zo maar even gaat aanschaffen. Dus daar zal wel heel veel weerstand van komen. Dus altijd gaan vragen naar de exacte lichtopbrengst (ook leuk om te weten :( ).

Misschien kan Roodkapje als hij het leest ons op de hoogte houden wat hij als keurmeester officieel meegedeeld krijgt?

Link naar reactie

Zoals elders al vermeld, wilde ik de cornerlights dus laten matchen met m'n xenon. Vandaar dus dat ik naar 6000 k wil. Ik heb de cornerlights weer wit gepolijst en er blauwe lampjes in gedaan, maar ze geven nog veel te geel licht <_< Balen! Ik weet ff niet hoe ik dat moet oplossen. Misschien een ander soort lampje d'r in. Zou het met een wit ledje gaan?

Link naar reactie
Ja, ik wil de cornerlights ook laten matchen met het dimlicht maareh... 

DJ, lijkt me lastig aangezien je de stadslichtjes hebt zwart gespoten. De kleur van het licht zal altijd gelig blijven nu... Toch maar weer heldere stads lichtjes???

Link naar reactie
Chris wil jij ook je lampen omruilen voor de 6000K versie(=witter?). Geef me even een seintje dan kan ik het regelen.

SD, nee bedankt. Ik ben er happy mee. Zoals ik zaterdag al tegen je zei, nu nog HB3 die matched en wellicht ook iets voor de mistlampjes.... ( maar daar ben ik al mee bezig in een ander projectje <_< ssstt niet tegen ChristineXS zeggen hoor) <_<

Link naar reactie
Chris wil jij ook je lampen omruilen voor de 6000K versie(=witter?). Geef me even een seintje dan kan ik het regelen.

SD, nee bedankt. Ik ben er happy mee. Zoals ik zaterdag al tegen je zei, nu nog HB3 die matched en wellicht ook iets voor de mistlampjes.... ( maar daar ben ik al mee bezig in een ander projectje <_< ssstt niet tegen ChristineXS zeggen hoor) <_<

De mist lampen ja.....misschien ook met led's en als je betere ideeen hebt hoor ik het graag. (maar geen xenon)

Link naar reactie

DJL:aangezien jij de enige bent voor de omruiling lijkt me het slim om dit even zelf te regelen. Hij wil je de lampen opsturen zodat je kan wisselen en niet zonder komt te zitten. Dan kan je de 8000Ks terugsturen. Langsgaan zou ook kunnen, het is alleen wel een aardig stukje rijden...

Link naar reactie
Hij wil je de lampen opsturen zodat je kan wisselen en niet zonder komt te zitten.

Da's prima. Als ze maar heel blijven. Lochem is inderdaad redelijk ver, lang niet geweest.

Heb 'm ff gebeld, komt helemaal goed. Aardige man trouwens.

Heb gelijk even gevraagd voor andere Xenon liefhebbers. Hij is bereid nog 1 keer zo'n aanbieding te doen, maar dan is het ook wel een beetje afgelopen want het was een tijdelijke aktie.

Dus Xenon liefhebbers...meld je de komende maand even dan kunnen we voor jullie ook nog dezelfde korting bedingen...

Link naar reactie
Hij wil je de lampen opsturen zodat je kan wisselen en niet zonder komt te zitten.

Da's prima. Als ze maar heel blijven. Lochem is inderdaad redelijk ver, lang niet geweest.

Heb 'm ff gebeld, komt helemaal goed. Aardige man trouwens.

Heb gelijk even gevraagd voor andere Xenon liefhebbers. Hij is bereid nog 1 keer zo'n aanbieding te doen, maar dan is het ook wel een beetje afgelopen want het was een tijdelijke aktie.

Dus Xenon liefhebbers...meld je de komende maand even dan kunnen we voor jullie ook nog dezelfde korting bedingen...

Hij had toegezegd dat de mensen die zich tijdens de IA hadden aangemeld maar niet beschikbaar waren, de kit voor de actieprijs konden afnemen. Dit waren iig Pierre and Aad.

Als anderen daar weer op kunnen meeliften is dat wel mooi, maar ik vrees dat je met de nieuwe regels op komst weinig animo krijgt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.