Ga naar inhoud

achteruit rij camera


Aanbevolen berichten

achteruit rij camera

Hallo luitjes

 

Tja misschien denken jullie waarom een achteruitrij camera op je z3 zetten? 

Maar goed ik wil dat dus en heb een doe het zelf set uit china besteld.

Nu is de inbouw beschrijving niet echt duidelijk en hoewel ik best handig ben vind ik stroom aansluitingen toch lastig.

Ik denk dat het me nog wel gaat lukken het deel van de camera te plaatsen. Maar de "monitor" wil ik dus aan laten gaan als ik mijn contact aan zet. Waar kan de juist draden vinden waar ik hem op kan aansluiten?

 

 

Link naar reactie
  • Administrator

Of misschien nog beter: even in je zekeringenkast kijken of daar geen geschakelde plus vrij is en met een “piggyback fuse” aansluiten:

 

image.jpeg.ab05042cccffdcaac17ba804f4dffe0e.jpeg

 

 Heeft  je camera + toebehoren meteen een eigen zekering, wat bij het stellen van diagnoses alleen maar handig is.

 

Ik weet niet hoe dat bij de Z3 is, maar bij de E85 zijn er altijd nog “warme”. En “koude” plekken vrij in de zekeringenkast.

Link naar reactie

Ik heb dus een poging gedaan, maar volgens mij heb ik nu zowel mijn radio als de ontvanger van het camera system gesloopt. 

 

Ik had de plus en de min van de auto radio gevonden. Daar de plus en min van de ontvanger aangesloten. Lampje op de ontvager brandde en radio ging aan.

De boel terug gezet en wilde testen en toen deed zowel de radio als de ontvanger niks meer.

 

Is er een manier om er achter te komen of beide apparaten kapot zijn.

Link naar reactie

Voor je te hopen dat het slechts de zekering betreft; checken dus! Ompolen levert in de meeste gevallen een ernstig defect aan betreffend apparaat op. Geen vreemde lucht waar genomen?

Link naar reactie
Op 16-7-2020 om 19:27, CorbaDesign zei:

Ik heb dus een poging gedaan, maar volgens mij heb ik nu zowel mijn radio als de ontvanger van het camera system gesloopt. 

 

Ik had de plus en de min van de auto radio gevonden. Daar de plus en min van de ontvanger aangesloten. Lampje op de ontvager brandde en radio ging aan.

De boel terug gezet en wilde testen en toen deed zowel de radio als de ontvanger niks meer.

 

Is er een manier om er achter te komen of beide apparaten kapot zijn.

 

Als je radio en de ontvanger het eerst wel doen en na de ombouw niet, dan of je hebt de + en - verwisseld, maar dat denk ik toch niet.

Ik weet niet hoe je de + en - afgetapt hebt, maar ik vrees met onderstaand blokje

 

 

autoklem.jpg

 

Dit zijn uitstekende storing veroorzakers, je snijd je draden sowieso al half door en bij teveel beweging en verkeerde diameter van je draad t.o.v. de klem
is het heel goed mogelijk dat er een draad onderbroken is.

Heb je wel een solide verbinding gemaakt, dan rest niets anders dan de zekering door te meten.

aangepast door CorvH
Link naar reactie
  • 2 maanden later...

De camera zit nog tijdelijk niet zo netjes aan de achterkant. Het plan is om hem boven de nummerplaat te plaatsen en de kabel binnendoor te laten gaan. Maar kreeg de kunststof plaat in mijn achterbak niet los (twee doorgedraaide schroeven). Mijn man kijkt van het weekend ff of hij ze wel los krijgt.

20200924_174013.jpg

20200924_174459.jpg

  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.