Ga naar inhoud

Problemen met Soft-top


SanderZ4

Aanbevolen berichten

Problemen met Soft-top

Beste allemaal,

 

Helaas ben ik al een tijd aan het tobben met mijn Z4 E85 Soft-top. Aan het begin ging dit dak regelmatig niet meer dicht (hij stopte dan halverwege, meestal net voor het einde), en daarbij bleef het rode lampje knipperen.

Ik heb dit zo'n 4 keer gehad, en op het laatst deed de kap helemaal niks meer. Als die gesloten was, ging die niet meer open.

Ik heb hem gister uit laten lezen met de volgende storingen:

- 31 USW 4.1. Kurzschluss nach GND

- 34 USW 4.2 Kurzschluss nach GND

 

Heeft iemand dit eerder ook al een keer gehad, of weet iemand wat de oplossingen zijn?

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Is je dakmotor/pomp al eens gecontroleerd en/of verplaatst naar de kofferbak?

Als dit niet zo is kan hij vochtschade hebben.

Ik weet niet of je al in het forum gezocht heb maar dit is een bekende kwaal van de E85.

Dat was bij mij ook de oorzaak van vooral behoorlijk traag open/dicht gaan. En gezien de melding "Kurzschluss" (kortsluiting) ligt vocht wel voor de hand.

Ruud aka Roodkapje in Reeuwijk weet daar wel raad mee.

 

IMG_20200304_124641.jpg

Link naar reactie

Ja, >90% kans dat de electromotor van je dakhydrauliek onder water staat en verroest is geraakt, heel bekend probleem bij de E85. De afvoer raakt na verloop van tijd verstopt, water blijft staan, en kan niet meer weg uit de geluiddempende behuizing van de motor waardoor de boel corrodeert.

 

Ik heb het zelf al 2 keer gefixt, ook wat foto's op het forum gepost, en het is prima zelf te doen, maar kost wel veel tijd.

Er zijn ook diverse partijen in NL en DLD die het voor je kunnen doen voor schappelijke bedragen.

 

Als je het de dealer laat doen dan betaal je een stuk meer, en zetten ze er een nieuwe motor in op dezelfde plek, en loop je het risico dat na verloop van tijd hetzelfde probleem optreedt.

Vandaar dat velen de motor in de kofferbak monteren.

 

Bij mijn ZZZZ heb ik de motor nog wat netter weggewerkt naast de Bluetooth module, zodat je er niks van ziet, maar is wel veel extra werk. Ik heb het dakje gedemonteerd, prima te doen maar trek er wel een paar uur voor uit en lees je goed in.

 

Tot slot: Aangezien jouw motor het nog doet, is hij waarschijnlijk wel te redden als je hem heel goed schoonmaakt, en het bijkomende voordeel is dat je je hydrauliek zo kan laten als 't is.

 

Succes!

Link naar reactie
  • Administrator

Op zich is de pomp bij problemen met openen / sluiten een logische verdachte, MAAR ik zou toch eerst kijken naar wat de foutmeldingen betekenen.

 

Wat die nou precies betekenen kan ik je ook niet vertellen, maar ik  vind hier wel een draadje over precies dezeldfe twee foutmeldingen. Dat Duitsee draadje ontwikkelt zich ook eerst zoals hierboven (dat is dus ook logisch), maar uiteindeliijk blijkt daar niet de dakpomp, maar een defecte kabelboom de oorzaak. :hypocrite:

Link naar reactie

Dank voor jullie reacties! De pomp is bij de vorige eigenaar al naar de kofferbak verhuist, dus dat is waarschijnlijk niet de oorzaak.

Hebben jullie misschien een idee/adres waar dit snel gecheckt kan worden wat de oorzaak is

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.