Ga naar inhoud

Z4 E85 - Verbruiksindicator issue


Yvan

Aanbevolen berichten

Z4 E85 - Verbruiksindicator issue

De brandstof-verbuiksmeter staat continu op 9,6L en beweegt verder niet. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Mogelijke oplossingen? THX

aangepast door Yvan
Link naar reactie

Hoi Yvan,

Ik denk dat je gemiddelde is vast blijven staan :) Dit krijg je als je veel Km's maakt en de teller niet reset.

In ieder geval auto op contact, selecteer je verbruik, en houd daarna het knopje ingedrukt knipperlicht pookje.

na een paar seconden wordt je gemiddelde gereset en kun je weer opnieuw je gemiddelde laten berekenen!

  • Like 1
Link naar reactie

Probleempje opgelost. THX Guy's! Was inderdaad poepsimpel... 
Verbruik selecteren met het knopje op de knipperlichthendel links, 5sec. ingedrukt houden, het zaakje reset zich en de meting begint vanaf dan opnieuw, zonder rekening te houden met het verbruik van de vorige kilometers. 

Link naar reactie

Waar staat dit getal bij jullie ongeveer op? Na een weekendje Eifel is mijn gemiddelde benzineverbruik behoorlijk gedaald, staat nu op 8.5 l/100 km. Eifel op en neer was 1 op 12,5. Lange afstanden lopen ze best zuinig. Ook 0 olieverbruik terwijl dat bij kortere stukjes wel ietsjes aan de orde is (ook niet veel trouwens, maar toch).

Link naar reactie

^^ Zo werkt dat toch bij elke auto met een boordcomputer, of ben ik nu gek? :oldman:

^ 1 op 11 bij woon-werk verkeer van 30km (E85 2.5 si) olieverbruik hebben we het maar niet over :whistle:

aangepast door BroC
Link naar reactie
  • Administrator

^ja, maar jouw 2.5si loopt effectief op mengsmering. :default_kisstogether: Daar moet je dus optellen hoeveel benzine èn olie er verbrand wordt om iets zinnigs te kunnen zeggen over het verbruik. :wink:

  • Haha 1
Link naar reactie
19 uren geleden, BroC zei:

^^ Zo werkt dat toch bij elke auto met een boordcomputer, of ben ik nu gek? :oldman:

^ 1 op 11 bij woon-werk verkeer van 30km (E85 2.5 si) olieverbruik hebben we het maar niet over :whistle:

Mijn boordcomputer staat zelfs op 8.0 / l 100km , vrij netjes voor een 3.0.

Lange afstanden met een normale rijstijl is de zes lijn absoluut zuinig.

aangepast door bofkont
Link naar reactie
  • Administrator

^Dat haal ik echt niet, maar ik rij niet zoveel op de snelweg. Met, zoals de Engelsen dat zo mooi noemen, "spirited driving" op vooral binnenwegen staat de verbruiksindicator bij mijn 3.0i meestal op ongeveer 8.8 a 9.2 liter per 100 km. Als ik meer snelweg rij (bijvoorbeeld op en neer naar van Nuland naar AVVR) zakt dat heel snel.

Link naar reactie
Op 27-9-2019 om 12:57, 2.5si zei:

^Dat haal ik echt niet, maar ik rij niet zoveel op de snelweg. Met, zoals de Engelsen dat zo mooi noemen, "spirited driving" op vooral binnenwegen staat de verbruiksindicator bij mijn 3.0i meestal op ongeveer 8.8 a 9.2 liter per 100 km. Als ik meer snelweg rij (bijvoorbeeld op en neer naar van Nuland naar AVVR) zakt dat heel snel.

Is nog heel netjes voor een 3.0, ik kom ook zelden op de snelweg, dan zou ik waarschijnlijk nog zuiniger rijden.

Ik toer echt heel relaxed grootste gedeelte van de tijd, maar zo af en toe krijgt hij heus wel goed op zijn donder, het blok moet natuurlijk niet lui worden,

Mijn ritje Luxemburg 1500km in totaal in 3 dagen tijd heeft de motor echt goed gedaan, heerlijk los gereden.

Hij is duidelijk feller op het gaspedaal.

aangepast door bofkont
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.