Ga naar inhoud

BMW Z4


Metalazo

Aanbevolen berichten

  • Administrator
2 uren geleden, Metalazo zei:

De Z4 heeft toch een Elektronische Stuurbekrachtiging?

 

🤔 dacht dat er dan alsnog olie gebruikt werdt...not dus🙈

Hopelijk kunnen ze een foutmelding zien en dat het allemaal meevalt.

nieuw stuurhuis doet toch ca.€2k😬

Link naar reactie
50 minuten geleden, Ruud_19 zei:

🤔 dacht dat er dan alsnog olie gebruikt werdt...not dus🙈

Hopelijk kunnen ze een foutmelding zien en dat het allemaal meevalt.

nieuw stuurhuis doet toch ca.€2k😬

Ugh ja had hrt gezien. Zijn een paar bedrijven die ze reviseren, maar ook dat kost rond de 800 euro.....

 

Link naar reactie
  • Administrator

Nou, spannend. Als het toch niet helpt zou je natuurlijk ook nog op zoek kunnen gaan nara eeen stuurkolom uit een sloop-Z4. Die moet wel goed gedemonteerd worden (anders is de boel niet meer fatsoenlijk uitgelijnd en loop je bovendien risico op draadbreuken, etc.), maar zal wel een stuk goedkoper zijn als het goed is. Alleen komen daar natuurlijk nog wel de kosten bij van uitbouwen huidige stuurkolom, inbouwen nieuwe en fatsoenlijk programmeren. Als die EUR 800,- voor revisie inclusief dat alles is, zou ik toch daar voor gaan. Kun je nog eens verhaal halen als het toch niet goed blijkt te zijn.

Link naar reactie
1 uur terug, 2.5si zei:

Nou, spannend. Als het toch niet helpt zou je natuurlijk ook nog op zoek kunnen gaan nara eeen stuurkolom uit een sloop-Z4. Die moet wel goed gedemonteerd worden (anders is de boel niet meer fatsoenlijk uitgelijnd en loop je bovendien risico op draadbreuken, etc.), maar zal wel een stuk goedkoper zijn als het goed is. Alleen komen daar natuurlijk nog wel de kosten bij van uitbouwen huidige stuurkolom, inbouwen nieuwe en fatsoenlijk programmeren. Als die EUR 800,- voor revisie inclusief dat alles is, zou ik toch daar voor gaan. Kun je nog eens verhaal halen als het toch niet goed blijkt te zijn.


Deze beste mensen zitten in Sneek, heb ze gevonden via Marktplaats. Een Zekere Hofman.
ander Adres zit in Duitsland, automobilservice rothschenk & hofmann gmbh, 

We gaan is eerst kijken hoe vaak deze foutmelding terugkomt!


Edit: Zojuist contact gehad met de beste meneer in Sneek, alleen heeft hij dit probleem niet eerder meegemaakt en denkt dat het in de regelcomputer zit van de EPS.

Ook Contact gehad met een Duitse man van Rothschenk, ook hij geeft aan dit probleem niet te kennen. Hij nodigde mij wel uit om een diagnose te laten doen. Is ongeveer anderhalf uur rijden.

aangepast door Metalazo
  • Like 1
Link naar reactie

 Rothschenk ben ik ook geweest met mijn vorige E85, prima adres en zeer kundige mensen.

Ze hebben toen het lager vervangen mijn stuurkolom ivm Sticky steering.

Eer zit idd een stukje elektronica op het elektrische stuurhuis, dat geeft wel vaker problemen.

 

Denk dat je het hier moet zoeken.

 

aangepast door bofkont
Link naar reactie
1 uur terug, bofkont zei:

 Rothschenk ben ik ook geweest met mijn vorige E85, prima adres en zeer kundige mensen.

Ze hebben toen het lager vervangen mijn stuurkolom ivm Sticky steering.

Eer zit idd een stukje elektronica op het elektrische stuurhuis, dat geeft wel vaker problemen.

 

Denk dat je het hier moet zoeken.

 

Bedankt voor je Reactie. Vanmiddag neem ik nogmaals een keer contact op met Rothschenk (Beste man lag ondersteboven in een andere Z4)

Inmiddels ben ik een aantal keer naar de auto gelopen om deze te starten, maar nog geen foutmelding.

Link naar reactie
6 uren geleden, bofkont zei:

Rothschenk heeft meerdere stuurkolommen op voorraad van de E85 destijds toen ik er was, kunnen je hem daar niet omruilen/inbouwen laten ?

Maar flink balen man.

Ik kan het eventueel vragen. Maar hier faalt mijn duits heel erg. Zal het is een poging wagen of ze hem willen vervangen, wetend dat het een lastig probleem is om op te lossen.

Link naar reactie
Op 16-8-2019 om 14:21, bofkont zei:

Je zou wellicht met google vertaal een mail kunnen sturen, heb ik ook gedaan destijds.

Als je de hele stuurkolom vervangt lijkt me het probleem opgelost, en direct een goed nieuw lager zodat je geen Sticky steering meer krijgt.

Win win.

Je zult het niet geloven, Maar deze BMW z4 heeft 0 problemen met Sticky steering! En ik verwacht na 16 jaar ook niet dat dat problemen gaat opleveren 😄

 

aangepast door Metalazo
Link naar reactie

Hoi Metalazo, (en alle andere!) ik lees al een poosje fanatiek op het forum mee, en neem mij steeds voor om mij eens netjes voor te stellen.. In dit geval kon het niet laten om te reageren, ik heb namelijk exact het zelfde probleem met mijn Z4 gehad. Uiteindelijk is er bij Autobedrijf Hofman in Leek een gereviseerde stuurkolom geplaatst voor een bedrag rond de 800 euro. Uitstekende services daar en ik kon er op wachten. Tijdens het wachten kun je genieten van de uitgebreide uitgebreide collectie aan klassiekers aldaar.

 

groet Marcello

Link naar reactie
  • Administrator

^Goede tip. Kun je ook nog aangeven wanneer je dat ongeveer hebt laten doen? Dat is voor Metalazo goed om te weten omdat de prijzen voor Z4 onderdelen en services de laaatste tijd nogal in de lift lijken te zitten.

Link naar reactie
3 uren geleden, MarcelloT zei:

Hoi Metalazo, (en alle andere!) ik lees al een poosje fanatiek op het forum mee, en neem mij steeds voor om mij eens netjes voor te stellen.. In dit geval kon het niet laten om te reageren, ik heb namelijk exact het zelfde probleem met mijn Z4 gehad. Uiteindelijk is er bij Autobedrijf Hofman in Leek een gereviseerde stuurkolom geplaatst voor een bedrag rond de 800 euro. Uitstekende services daar en ik kon er op wachten. Tijdens het wachten kun je genieten van de uitgebreide uitgebreide collectie aan klassiekers aldaar.

 

groet Marcello

Dankjewel voor je reactie! 

Link naar reactie
Op 24-8-2019 om 08:53, MarcelloT zei:

Hoi Metalazo, (en alle andere!) ik lees al een poosje fanatiek op het forum mee, en neem mij steeds voor om mij eens netjes voor te stellen.. In dit geval kon het niet laten om te reageren, ik heb namelijk exact het zelfde probleem met mijn Z4 gehad. Uiteindelijk is er bij Autobedrijf Hofman in Leek een gereviseerde stuurkolom geplaatst voor een bedrag rond de 800 euro. Uitstekende services daar en ik kon er op wachten. Tijdens het wachten kun je genieten van de uitgebreide uitgebreide collectie aan klassiekers aldaar.

 

groet Marcello

Gisteren contact gehad, helaas hebben ze geen kolom liggen. Ze kunnen eventueel de elektronica vervangen, maar kosten boven de 1300 euro.

 

Op dit moment heb ik contact met autoelect in zeewolde voor reparatie. 

 

Gek genoeg laat de storing zich nu met het warme weer niet meer zien....

Link naar reactie

Even een update met "knock on wood".

Vorige week dinsdag voor de laatste keer de storing gezien. Wat is er die dag gebeurd? 

- Foto gemaakt van het typenummer EPS
- Hierdoor heb ik de KM Teller/instrument cluster los gehaald.
- Wat stof weg geveegd wat op de EPS unit zat (dun laagje niks extreems)
- Instrument cluster terug geplaatst.
 

aangepast door Metalazo
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.