Ga naar inhoud

Raam reageert niet op schakelaar


casanova72

Aanbevolen berichten

Raam reageert niet op schakelaar

Hallo, volgende probleem. 

 

Mijn raam reageert niet meer op de raamschakelaar van m'n z4 e85 2,5.

Geen klik van het relais of wat dan ook. Het begon met af en toe een hapering, en nu doet hij helemaal niets meer. Toevallig gister deed ie 't weer even maar nu is alles weer stil. 

Hij staat gewoon omhoog, alleen sluit hij dus niet helemaal af als ik 't portier dicht doe. 

Iemand een tip wat ik zelf als eerste kan checken of doen om dit gefixt te krijgen? 

Alvast bedankt.. 

Link naar reactie

Als het automatische stukje omlaag en omhoog niet meer werkt hoef je niet naar je schakelaar te kijken. Als je normaal het relais hoort klikken en nu niet zou ik denken dat de spoel van het relais niet goed meer is.

Link naar reactie

Dank voor je snelle reactie ewout. 

Het begon dus met haperingen en uiteindelijk helemaal geen reactie meer, maar met wel nog hoorbare relais-klikjes. En die relais-klikjes hoor ik nu dus ook helemaal niet meer. Eergisteren werkte hij opeens weer voor een dagje. Nu weer niks meer. Kan het zijn dat er een kabelbreukje ergens zit? En dat relais, waar zit dat ergens? Kan ik daar zelf bij komen. Dat is toch maar een klein blokje. Je hebt 't over de spoel van het relais, zit in dat relais dan nog een spoel? Of wil dat zeggen dat ik dan gewoon een nieuw relais moet kopen? 

aangepast door casanova72
Link naar reactie

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e85-z4-2.5i-roa/wiring-functional-info/body/locking-security-functions/power-window-regulator/eRz5qfb

 

volgens dit schema hangt de motor direct aan een control module. Wellicht dat daarin een relais zit. Maar dan kijk je eerder tegen modules uitwisselen.

 

kijk ook verder op die site, alle schemas en locatie van zaken staan vermeld. 

 

Ik zou niet lukraak dingen gaan bestellen. Ten eerste kan je de motor testen door er direct spanning op te zetten. Evt kun je de controle module van deur links en rechts verwisselen. Kijken of het probleem meeverhuist.

 

draadbreuk zou ook zeker kunnen. 

  • Like 1
Link naar reactie

Als ik een draadbreuk wil vinden, welke plaats is dan het meest waarschijnlijk? Maw, is daar een specifieke plek voor...? En hoe krijg ik de control module verwisselt, ik zal waarschijnlijk het binnenwerk eraf moeten halen toch? 

aangepast door casanova72
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.