Ga naar inhoud

Bmw Z4 3.0 automaat 2003-2004


Woudeg

Aanbevolen berichten

Bmw Z4 3.0 automaat 2003-2004

Ik wil graag weten of alle 3.0 motoren die een automaat hebben zijn geleverd met de zf 6 bak.Ik lees ook wel eens dat er 5 bakken zijn geleverd.

Dus geen smg.

 

aangepast door Woudeg
Nvt
Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

4 uur geleden zei Ewout:

ZF 5HP19 2002–2003 E85 3.0i 

ZF 6HP19 BMW Z4 E85 3.0SI

 

Even snel van wikipedia gekopieerd.

 

Volgens mij klopt dat niet.

De ETK geeft aan dat voor de 3.0i pre-fl alleen 6versnelling handbakken geleverd zijn (misschien zijn die 5 baks waar wikipedia op doelt wel prototypes oid?)

De 2,5L en lager zijn bij de pre-fl afaik allemaal van een 5versnelling handbak voorzien.

 

De SMG die geleverd is bij de pre-fl is gebaseerd op de 6 bak, ook de smg's die op de 2,5 geleverd zijn.

Alle automaten die geleverd zijn bij de pre-fl zijn 5 traps automaten (pas bij de facelift kwam er een 6 traps automaat)

 

Dus als evaluatie:

Als je kijkt naar een z4 3.0i van 2003-2004 dan heb je de volgende keuzes:

6 versnelling handbak

6 versnelling SMG (gerobotiseerde handbak gebaseerd op de handbak met dezelfde verzetten en diff ratio)

5 traps automaat (andere verzetten en diff ratio)

 

Alle keuzes zijn goed, behalve die automaat natuurlijk :cynical:

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

De 3.0i uit 2003 is zover ik weet alleen met een 5 traps automaat geleverd. 

In ieder geval de 5HP19. Ik heb die zelf namelijk op de oprit staan.

 

Ik zou er niet vreemd van staan de kijken als er ook GM bakken zijn geleverd in de E85. In de E46 330i en E39 530i is dit gedeeltelijk wel het geval. Ook 5 verzetten voorwaards.

aangepast door Juriaan81
Link naar reactie

Ik heb de ZF.

De automaat bevalt kwa rijden prima. Ik gebruik de Z4 veel voor zakelijke ritten. Anders zou ik wellicht toch voor schakelen gaan, maar dat heeft er ook mee te maken dat de automaat als hij kapot gaat 2500 EUR revisie kost en de handbak zeg maar onderhoudsvrij is voor de gehele levensduur van de Z4. 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.