Ga naar inhoud

Raammechanisme afstellen


Drew

Aanbevolen berichten

Raammechanisme afstellen

Bij mijn Z3 (2001) gaat de zijruit aan de bestuurderszijde te ver omhoog.

Nu heb ik al gevonden dat er een stelbout in het mechanisme zit waarmee de hoogte van de ruit afgesteld kan worden.

Vanavond heb ik dit geprobeerd.

Ik kan de ruit wel op de juste hoogte afstellen maar de motor van de raambediening blijft doordrukken !

Je ziet dan het hele mechanisme en beplating buigen.

Dit lijkt mij niet de bedoeling.

Aan de passagierzijde gebeurt dit nml niet.

Hoort er een schakelaar te zitten op het aanslagpunt die de motor moet stoppen ?

 

Groeten,

Andrew

Link naar reactie

Ik weet niet of dat bij een Z3 net zo is als bij mijn Z4; bij het openen van de deur gaat het raam automatisch iets naar beneden. Ik vraag me nu dus af, indien je het raam afgesteld hebt bij geopende deur, of je niet te hoog zit met het raam?

Link naar reactie

Bij mij zakken de ramen ook niet als je de deur open doet.

Inmiddels heb ik wel gezien dat de vorige eigenaar een paar puntlassen opnieuw heeft gelast.

Deze waren dus waarschijnlijk gescheurd maar dat is opgelost.

ik zie dat er ook aan het raammechanisme gelast is en dat de stelbout verdraaid zit waardoor deze dus niet goed tegen de aanslag komt.

Een dezer dagen het raammechanisme dus maar eens uitbouwen en kijken wat daar aan gedaan kan worden.

Link naar reactie

#Jan-Willem inderdaad zijn de geleiders behoorlijk versleten.

Aangezien er aan het mechanisme gelast is denk ik dat het toch beter is om op zoek te gaan naar een nieuwe inclusief nieuwe geleiders 🙂

 

  • Like 1
Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Dag Andrew,

 

Is het je nog ooit gelukt dit op te lossen? ik heb sinds vandaag hetzelfde; het raam gaat ongeveer een centimeter te ver omhoog bij het dichtdoen. Als ik het met gesloten portier dicht doe blijft de ruitmoter brommen omdat de ruit niet verder naar boven kaan?

hoor graag of jij het hebt kunnen oplossen?

 

Groet

Mark

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.