Ga naar inhoud

achterklep gaat niet open


IJssel

Aanbevolen berichten

Kijk eens goed naar de bekleding, je ziet daar al een soort van lichte deuk in de vorm van de driehoekige handvat. Daar komt ie te hangen en moet je de doorgang maken. Die twee plastic delen klik je daar in en vormen de doorgang van de kabel naar binnen en tevens hangt daaraan dan ook de driehoek (zie het gat met verticale uitsparingkje in het handvat. Let goed op hoe je het plastic onderdeel monteert (ik deed het dus fout) klik het plastic onderdeel eerst eens aan het handvat en houdt het bij het te maken gat.

 

Verder lijkt mij de beschrijving op Zroadster.de duidelijk genoeg. 

 

Nogmaals, let echt goed op bij het losnemen van de binnenbekleding en de stekker van het slot. Ik moest m eroverheen wippen als het ware en daar ging het mis.

Link naar reactie
43 minuten geleden, Ewout zei:

Kijk eens goed naar de bekleding, je ziet daar al een soort van lichte deuk in de vorm van de driehoekige handvat. Daar komt ie te hangen en moet je de doorgang maken. Die twee plastic delen klik je daar in en vormen de doorgang van de kabel naar binnen en tevens hangt daaraan dan ook de driehoek (zie het gat met verticale uitsparingkje in het handvat. Let goed op hoe je het plastic onderdeel monteert (ik deed het dus fout) klik het plastic onderdeel eerst eens aan het handvat en houdt het bij het te maken gat.

 

Verder lijkt mij de beschrijving op Zroadster.de duidelijk genoeg. 

 

Nogmaals, let echt goed op bij het losnemen van de binnenbekleding en de stekker van het slot. Ik moest m eroverheen wippen als het ware en daar ging het mis.

Thx Ewout! 👍

 

Link naar reactie

Ik lees deze nu en herinner me dat ik eerder hier een kleine hack van had gepubliceerd. 

 

Deze zorgt ervoor dat je de motor van het slot van de achterklep even kunt activeren. Je moet er wel een beetje handig voor zijn en niet bang zijn om een connector los te halen.

 

tailgate unlocking.docx

 

Daarnaast ook voor de verschillende sensoren een overzicht gemaakt. Je kunt meten of sensors nog goed zijn, staat er allemaal in:

 

sensors.docx

 

Succes!

 

 

 

  • Thanks 1
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Op 04/09/2023 om 17:58, Ewout zei:

Kijk eens goed naar de bekleding, je ziet daar al een soort van lichte deuk in de vorm van de driehoekige handvat. Daar komt ie te hangen en moet je de doorgang maken. Die twee plastic delen klik je daar in en vormen de doorgang van de kabel naar binnen en tevens hangt daaraan dan ook de driehoek (zie het gat met verticale uitsparingkje in het handvat. Let goed op hoe je het plastic onderdeel monteert (ik deed het dus fout) klik het plastic onderdeel eerst eens aan het handvat en houdt het bij het te maken gat.

 

Verder lijkt mij de beschrijving op Zroadster.de duidelijk genoeg. 

 

Nogmaals, let echt goed op bij het losnemen van de binnenbekleding en de stekker van het slot. Ik moest m eroverheen wippen als het ware en daar ging het mis.

 

IMG_9245.jpeg

IMG_9244.jpeg

IMG_9243.jpeg

IMG_9242.jpeg

IMG_9240.jpeg

Link naar reactie
Zojuist, Jeroen_Leiden zei:

 

IMG_9245.jpeg

Als ik het goed begrijp is dit de inkeping voor het gele handvat en moet hier dus het eerste plastic geleide deel ingeboord worden.

Zojuist, Jeroen_Leiden zei:

IMG_9244.jpeg

IMG_9243.jpeg

IMG_9240.jpeg

Maar dat stalen tonnetje aan de Bowden kabel, wat in het gele handvat klikt, is 6 mm dik. En de sleuf in dat plastic geleide deel is maar 5 mm breed. Hoe hebben jullie die kabel daar doorheen gekregen dan?

Link naar reactie

Ben er vandaag net achter. 
De kabel moest andersom. Dus de rol van 6mm in het kofferbakslot en het dunne deeltje aan de andere kant van de kabel moest in de gele handel.
Zo simpel kan het af en toe zijn.. 🙈
Alles zit nu en ik heb een oude auto-antenne aan het einde rond gebogen als een haakje. Hiermee kan ik de handel makkelijk bereiken via het skiluik. Deze antenne ligt ingeschoven achter mijn stoel.
Gelukt dus!
 

  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.