Ga naar inhoud

ervaring JEWELLET aftermarket navigatie/radio E85 ?


SchnitzeL

Aanbevolen berichten

ervaring JEWELLET aftremarket navigatie/radio E85 ?

All,

 

Wie heeft er ervaring met onderstaande radio ter vervanging van de standaard radio E85 ? (of een link naar eerder forum, ik vind er zelf niets over)

 

http://www.jewellet.com/BMW-Z4-E85-DVD-Player/BMW-Z4-E85-Navigation-System

 

Komt uit US, maar voor ik me verdiep hoe lastig hier te krijgen wellicht iemand ervaringen mee. ??

 

Of een ander vergelijkbaar systeem tip ?. 

 

Ik zou de inbouw trouwens via een expert inbouw doen, niet zelf.

 

gr Jeroen

 

aangepast door SchnitzeL
Link naar reactie
  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Lijkt mij eigenlijk gewoon een standaard 1 din radio met flipscherm in het vrij verkrijgbare 1 din inbouwframe.

Zo'n framepje kost ongeveer 20 euro en dan kan je dus naar believen elke 1 din radiounit inplaatsen. (er zijn talloze 1 din navigatieradio's op de markt vanaf ca 150 euro)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • Administrator

Er zijn denk ik in ieder gevaal nog drie dingen om rekeningen mee te houden:

 

1. Het is best moeilijk om een echt passsend inbouwframe te krijgen. Zie bijvoorbeeld (geleend van dit draadje op het UK forum en van het Duitse forum) achtereenvolgens:

 

inbouwframe steekt (veel) verder uit dan de ventilatieroosters,

 

IMG_2258.JPG

plastic inbouwframe heeft non OEM structuur

 

IMG_20170812_164730052.jpg

 

Combinatie: kleur inbouwframe klopt niet + frame steeekt uit (dit is sowieso niet "clean": losse telefoonhouder, losse bedieningsunit bij de pook, zichtbare kabels, etc.):

 

07F7D7C2-CAC8-4ABC-A9C8-73350AFCE22E.jpeg

 

radio steekt uit t.o.v. inbouwframe

 

ozW7iYU.jpg

 

2. Als je een omhoog klappende momitor hebt, blokkeert die je ventilatieroosters. Afhankelijk van hoe warm je het stookt in de winter vraag ik me af hoe goed dat is voor je beeldscherm.

 

3. Heeft de nieuwe radio een andere kleur dan de verlichting in het interieur (oranje)? Bij de radio die jij laat zien is dat wel het geval. Het valt daarmeee nog meer op dat deze radio niet origineel is.

 

Link naar reactie

 

Als ik het zo lees geen handen op elkaar voor het inbouwframe. Moet ook zeggen dat ik de standaard radio er wel mooi passend bij vindt vergeleken met een radiio die je in gebakje tegenkomt.

Maar soms is gebruiksgemak toch ook wel praktisch,de Z4 wordt gepromoveerd/gedegradeerd wat je wil van 3e naar 2e auto.  Upgrade voor mijn vrouw met 4 extra cilinders en ong 120pk extra 😉
Navigatie/telefoon/iets meer dan CD toch wel makkelijk.

Monitor voor de roosters inderdaad lastig, en er komt een partij hete lucht uit de kachel ! 

 

Goede tip om idd te zoeken naar een radio met instelbare lichtkleur oranje

 

Eens over nadenken.... bedankt in ieder geval voor de reacties en stof tot nadenken

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.