Ga naar inhoud

Binnenkant koplampen schoonmaken


HenryZ3

Aanbevolen berichten

Binnenkant koplampen schoonmaken

APK, altijjd weer een 'leuk' moment om achter dingen te komen die blijkbaar van belang zijn voor het goedkeuren van je Z3.  Naast een foute afstelling van de mistlampen (advies: haal de stekkers los, terwijl ik er zelf nu achter kom dat er gewoon stelschroefjes achter de klepjes zitten, amateurs bij die garage...) vond de keurmeester de 'licht- donkerscheiding' niet voldoende, dus heb ik met een herstelsetje van Turtle wax de buitenkant van mijn koplampen eens onderhanden genomen. Dat heeft flink geholpen, dus ik ga er vanuit dat ie nu wel door de keuring komt.  Echter, zoals je op bijgaande foto kan zien, zit er aan de binnenkant ook best wat aanslag of wat het ook is. Is dit schoon te maken? Ik las dat je de koplamp open kan maken door hem even te 'bakken'. Maar heeft het zin dat allemaal te proberen? Ik vind dat namelijk nogal eng, want ik ben altijd bang meer kapot te maken dan me lief is.

 

Afijn, is de binnenkant van deze koplamp op te knappen? Wellicht met hetzelfde spulletje als ik voor de buitenkant heb gebruikt?

koplamp.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik ben ook benieuwd wat er mogelijk is op dit gebied.

Helaas is mijn Z3 ook net afgekeurd op een vaag lichtbeeld en de hoogteverstelling zou niet werken. Het linker dimlicht staat te laag en was volgens de garage niet handmatig te verstellen. Hun advies is om twee nieuwe koplampen te bestellen...

 

aangepast door SlowCo
Link naar reactie

Ik zou zeker niet alleen op het advies van één garage afgaan. Bij mij was de stand van mijn mislampen een afkeurpunt en het advies was 'de stekkertjes los te maken' (mistlampen die het helemaal niet doen is geen afkeurpunt...), terwijl er gewoon een stelschroefje naast de lampen zit. Vanmorgen goedgekeurd gelukkig, met de opgeknapte koplampen.

 

Succes met je lampen, ik denk dat er vast wel wat aan te doen is.

Link naar reactie

Vocht zou moeten verdampen zodra je je (groot) licht een tijdje aan zet.

Je kunt de koplamp helften uit elkaar halen, schoonmaken en opnieuw sealen. Dit gaat het makkelijkst als je een grote oven hebt waar je de lampen in kunt voorverwarmen zodat de lijm zacht wordt (10-15min op 100°C). Verfstripper kan evt ook met veel beleid.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Die turle wax set is echt helemaal niks.

 

Mijn koplampen hadden wel een goed beeld maar waren niet helemaal 100% mooi meer.

 

Als je ze fatsoenlijk wil polijsten moet je ze nat schuren.

 

Korrel 800

Korrel 2000

Korrel 3000

 

En daarna polijsten met de machine.

 

Middel polijst pad

Middel polijst middel ( poorboys ssr 2.5 )

Fijn polijst middel ( poorboys ssr 1 )

 

Koplampen zijn echt heel erg mooi geworden.

 

Maar nu zit er geen bescherming meer op.

 

Bij nonpaints kan je kunststof ontvetter kopen, kunststof primer en een speciale blanke lak zodat de lampen mooi blijven en niet weer snel verweren.

 

 

 

Link naar reactie
Op 10-6-2018 om 15:09 zei HenryZ3:

Binnenkant koplampen schoonmaken

APK, altijjd weer een 'leuk' moment om achter dingen te komen die blijkbaar van belang zijn voor het goedkeuren van je Z3.  Naast een foute afstelling van de mistlampen (advies: haal de stekkers los, terwijl ik er zelf nu achter kom dat er gewoon stelschroefjes achter de klepjes zitten, amateurs bij die garage...) vond de keurmeester de 'licht- donkerscheiding' niet voldoende, dus heb ik met een herstelsetje van Turtle wax de buitenkant van mijn koplampen eens onderhanden genomen. Dat heeft flink geholpen, dus ik ga er vanuit dat ie nu wel door de keuring komt.  Echter, zoals je op bijgaande foto kan zien, zit er aan de binnenkant ook best wat aanslag of wat het ook is. Is dit schoon te maken? Ik las dat je de koplamp open kan maken door hem even te 'bakken'. Maar heeft het zin dat allemaal te proberen? Ik vind dat namelijk nogal eng, want ik ben altijd bang meer kapot te maken dan me lief is.

 

Afijn, is de binnenkant van deze koplamp op te knappen? Wellicht met hetzelfde spulletje als ik voor de buitenkant heb gebruikt?

koplamp.jpg

 

Zelfde probleem gehad en via formumlid voor goede prijs koplampen geregeld. Ik heb nu nog een setje liggen die dus niet helemaal ok zijn. Probleem hier is ook dat de ronde glazen in de unit vergeeld zijn door de vele branduren? Zijn deze nog te vervangen of op te knappen? Iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.