Ga naar inhoud

Vraag voor de spuiter


four

Aanbevolen berichten

Vraag voor de spuiter

Vraag. ik wil enkele panelen en bumpers laten spuiten. de vorige keer dat ik dit heb laten doen, zag je toch kleurverschil. toen is de kleur gemeten en nagemaakt. 

een andere optie is de kleurcode doorgeven. wat is de betere keuze of is er een andere/nog betere optie? 

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Meten, namaken en bij een kleurverschil zeggen dat ze het opnieuw doen als je kleurverschil ziet. Waarom ik niet op de kleurcode zou vertrouwen is omdat die uitgaat van een nieuwe auto. E85 / 86 blik is tussen de 10 en 15 jaar oud en dan zijn er mogelijk toch al lichte verkleuringen opgetreden.

Link naar reactie

Vreemd dat jij moet aangeven hoe ze de kleur moeten maken.

Die kleurenscanners zitten er vaak naast is mijn ervaring, ik wil er dan ook geen hebben.. Gewoon bijtinten aan de hand van de originele kleurcode, kost alleen wat meer tijd en dat hebben veel bedrijven niet.. Het moet snel klaar zijn.

Link naar reactie
  • Administrator
2 uur geleden zei Mark1bn7:

... en met meten was het perfect

@Wouter: zie boven. :cool: 

 

Maar is het geen optie om tegen de spuiter te zeggen dat  het je niet interesseert HOE hij tot het resultaat komt en dat als het resultatat niet goed genoeg is het anders opnieuw moet? Zoals Spuiter hierboven zegt: het is vreemd dat JIJ die keuze moet maken. Het is toch jouw vak niet en jij komt toch alleen bij hem voor het resultaat?

Link naar reactie

Wat Spuiter en 2.5si zeggen...

Als JIJ moet kiezen hoe ze het 't beste moeten aanpakken moet je je serieus afvragen of je het juiste bedrijf hebt uitgekozen.

 

Als onderdeel van een restauratieklus moest mijn auto deels opnieuw gespoten worden, in een zeldzame metallickleur (<20 auto's door die fabrikant gebouwd). Na een projectprijs te hebben afgesproken is de spuiter aan de slag gegaan op basis van de fabriekskleurcode. Hij was niet tevreden met de finish, heeft toen zelf bijgemengd om tot een match met het andere plaat-/spuitwerk te komen en de gerestaureerde delen opnieuw gespoten.

 

Die tweede poging (voor de duidelijkheid: dus niet op mijn kosten!) was zo dicht bij perfectie als je met 20 jaar oude metalliclak mag verwachten...

 

 

aangepast door pimgmx
Link naar reactie

bedankt of voor alle reacties. ik ga de kleur toch laten  meten.

 

voor de goede orde: het is geen bedrijf maar een particulier. hij spuit erg  netjes. ik  had aan hem de kleurcode doorgegeven. hij had liever dat ik de tankdop  bracht voor de kleurmeting.  zo is mijn vraag ontstaan.

ik dacht namelijk dat lak op basis van de code dichter in de buurt zou komen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.