Ga naar inhoud

Onderstel aangepast Z4 E 85


Mantahut

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Onderstel aangepast Z4 E 85

Nu ik de z4 standaard niet echt strak vind sturen en nog wat meer speelgoed (Lotus Elise S1) heb wat wel strak de hoek om gaat wilde ik graag de Z4 ook aan passen.

Deze auto heb ik er bij gekocht voor het iets meer comfortabel reizen en evt lange roadtrips, maar wil wel een fijn en strak sturend onderstel.

Dus de volgende zaken aangepast.

 

Bilstein B8 Voorstruts voorzien van upside down voordempers.

Inwendig voorzien van aangepaste BMR 12 voordemper valvings.

Strut modificatie inclusief ontluchting en filters.

Nieuw type bumpstops en grotere veerweg.

Aluminium top mounts met camber en caster verstelling vooras.

Bilstein B8 monotube achter dempers.

Inwendig voorzien van aangepaste BMR 12 achterdemper valvings.

Verstevigde polyurethane Top mount kit achter.

Dyno tested schokdempers na revalving

Eibach progressief veren - 30 mm.

Stage upgrade 2 kit.

Inserts achtersubframe

Voor en achter anti roll bar busjes.

Achterste bussen van voorste draagarmen.

Traillingsarms , boven en onderste draag en control armen.

 

Nog wat foto's.

 

Z4_adj. top mounts (Custom) (Medium).jpg

Z4_BMR12 front struts (Custom) (Medium).jpg

Z4_front lower arm bushings.02 (Custom) (Medium).jpg

Z4_new front bumpstops (Custom) (Medium).jpg

Z4_Bilstein_damper parts (Custom) (Medium).jpg

Z4_front damper dyno test (Custom) (Medium).jpg

20180220_075343 (Custom) (Medium).jpg

  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

En nu een mooie rijhoogte en super strak sturend geheel.:clapping:

20180220_084909 (Custom) (Small).jpg

Geplaatst:

Heel gaaf! Zal wel een stuk fijner sturen! 

Origineel is niet altijd het beste vooral als het aan komt op dempers.

 

Waar heb je de dempers laten revalve-en?

Geplaatst:

Hoeveel graden camber & caster heb je nu op je voorwielen?

Geplaatst:
2 uur geleden zei GuidoK:

Hoeveel graden camber & caster heb je nu op je voorwielen?

Camber - 15

Caster   5,3

Geplaatst: (aangepast)

Ok da's dus dezelfde casterhoek als het standaard onderstel en 1 graad meer camber (ik neem aan dat je -1,5 bedoeld ipv -15).

Klopt dat?

aangepast door GuidoK
Geplaatst:

heb je de powerflex Verstevigde polyurethane Top mount kit achter ?

welke maat heb je de 10 mm bush of de 12 mm bush

 

weet zelf niet welke ik moet hebben voor mijn z4 coupe 3.0 si met m onderstel

 

 

Geplaatst:
16 uur geleden zei GuidoK:

Ok da's dus dezelfde casterhoek als het standaard onderstel en 1 graad meer camber (ik neem aan dat je -1,5 bedoeld ipv -15).

Klopt dat?

Inderdaad een komma vergeten :blush:

Geplaatst:
15 uur geleden zei Mark79:

heb je de powerflex Verstevigde polyurethane Top mount kit achter ?

welke maat heb je de 10 mm bush of de 12 mm bush

 

weet zelf niet welke ik moet hebben voor mijn z4 coupe 3.0 si met m onderstel

 

 

Ik had de 10 mm nodig.

Geplaatst:
5 uur geleden zei Mantahut:

Ik had de 10 mm nodig.

bedankt ! heb je m onderstel ?

Geplaatst:

Hij heeft iig een shock dyno dus da's wel een specialistisch stukje gereedschap.

Daar zullen er in nederland waarschijnlijk niet zo veel van zijn (behalve dan bij de fabrikanten zoals koni/reiger/ast en consorten)

Geplaatst:
8 uur geleden zei Tommy_hf:

Goed bezig, Leo weet wel waar die mee bezig is :-) 

Een ware kunstenaar !:clapping:

Geplaatst:
8 uur geleden zei GuidoK:

Hij heeft iig een shock dyno dus da's wel een specialistisch stukje gereedschap.

Daar zullen er in nederland waarschijnlijk niet zo veel van zijn (behalve dan bij de fabrikanten zoals koni/reiger/ast en consorten)

 

Madeno en Falco motorsport ( aanpassingen en revisie ) hebben ook een shock dyno.

Ik denk dat er nog wel veel meer zijn, vooral in de motor cross / motor wereld worden ze veel gebruikt.

 

 

  • 2 maanden later...
Geplaatst:

ik heb bij mijn z4 coupe met M onderstel ook wat aanpassingen gedaan heb 130.000 km op de teller

met mijn schijfremmen vervangen zag ik dat men stabilisator rubbers versleten waren bussen . . . waren ovaal van vorm heb nu vervangen door powerflex !

rijden over hobbelige wegen en kuilen is met 200 % verbeterd 

 

heb men draagarmen en spoorstangen ook vervangen door Lemförder  zeker een aanrader rijd weer als een nieuwe  z4 zo uit de showroom

men z4 trok alle kanten op op de snelweg heletijd tegen sturen

als ik nu een bocht neem en stuur los laat gaat hij automatisch naar 0 punt

ik dacht eerst dat het door men brede velgen kwam ( 235/35/20 ) op 9J velg maar was dus niet zo . .  met mijn  winter velgen  18 inch had ik het zelfde met 235 banden maat voor !

als je wat straker wil sturen zou ik banden hoogte wat minder nemen . . . met mijn winter velgen 18 inch rijd ik niet zo fijn als met 20 inch 

met mijn 9J voor met 235/35/20 en achter  285/25/20 op 10,0 J  velg rijd je net zo strak als een kart op een kartbaan 

( comfort is wel wat minder met 20 inch velgen )

 

 

 

20180315_172523 (2016 x 1512).jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.