Ga naar inhoud

E89 dash cams


PVe

Aanbevolen berichten

Ze hebben ook een versie voor de e46. Ik vraag me af of die niet gewoon op de e85 past.

Het enige wat me eigenlijk een beetje tegenhoudt dat te proberen is toch wel de mindere sensor en chipset die in deze zit tov. bijv een viofo a119s die even duur is. (en ook nog eens veel meer kan, maar natuurlijk wel beter zichtbaar is)

Link naar reactie
13 uur geleden zei 2.5si:

^ Ah joh, er komen hier wel ingewikkelder dingen voorbij hoor. Zoals veel van de dingen in de DIY secties hier, is ook dit geen kwestie van handig zijn, maar gewoon van niet bang zijn. :idea: Kun jij dus ook gewoon!

 

Evengoed, ziet er mooi uit! Overweeg nu om er één te bestellen voor in de E91 ... Maaar bij mij doet het youtube fimplje het helaas (nog?) niet.

 

Ah, filmpje stond nog op private, nu kunt je het wel zien.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik heb de camera nu ook ingebouwd. Doodsangsten uitgestaan om de interieurverlichtingsunit te verwijderen... Wat zit dat raar! Het zit wel mooi met rubber stootkussentjes tegen trillen overigens. Jammer dat er in m'n dashboard iets anders rammelt af en toe... Maar goed, eerst de massa van de camera zoals voorgesteld van pin 12 naar pin 10 omgezet. De spiegelkappen waren makkelijk te verwijderen. Camerabehuizing op die plek geplaatst en alles aangesloten. Auto op contact, (sleutel erin) niks. Auto starten, niks. Camera handmatig aanzetten. Er gaan wat ledjes knipperen en op m'n telefoon verschijnt de WiFi naam. Wachtwoord ingevuld en niks. Ledjes zijn alweer uit. Nog eens aangezet en verbonden. Jeej beeld. Oh, 2 seconden. dan melding DVR power off. Jammer. 

 

Dus iets gaat nog niet goed...

Link naar reactie

Goed, de lichtunit verwijderen en terugplaatsen gaat nu in 10 seconden. Ik heb de camera dus weer verwijderd en even aan de lab-voeding gehangen. (de pinnen uit de stekker gedrukt) Camera doet het, maar gaat inderdaad na een minuut uit als die alleen aan de continue plus hangt. De ACC plus erbij onder gebracht en dan gaat de camera meteen aan en blijft aan. Met de powerknop op de camera zelf kan de camera uit gezet worden en weer aangezet. Wel, ik zal dit zo moeten doen, want ik zag in mijn kabelboom uit de auto, die dus naar de interieur verlichtingsunit gaat, dat de geschakelde plus geheel ontbreekt. Als je in newtis.info kijkt, stekker X14286 daar ontbreekt bij mij touwtje 3 (groen/wit 15)... 

 

Dus nu beide voedingsdraden van de camera bij touwtje 4 ondergebracht (rood 30). Dan maar de camera handmatig aan en uit zetten.

 

Overigens had ik zie in nu beter achteraf niet de massa bij 12 kunnen onderbrengen zoals PVe voorstelt, maar gewoon het zwarte draadje uit de meegeleverde kabelboom uit de kabelboom verwijderen (even iets duns in het gaatje prikken om de weerhaak te lossen) en verwisselen met de andere. Het zijn puur doorverbindingen, dus niks spannends.

 

Ik rij in principe nu een week rond met het ding voor m'n snufferd en ik heb er totaal geen last van dat er iets in de weg zit. De beeldkwaliteit zal ik straks beoordelen.

 

Maar bedankt voor het pionierende werk, ik ben echt meer een volger. :cool:

Link naar reactie

Net naar huis gereden na een late dienst en moet zeggen de beeldkwaliteit valt me mee. Helaas niet zo goed dat je kentekens kan lezen op de snelweg, maar verder gewoon prima. Filmpje downloaden uit de camera naar je foon duurt wel ff, maar dat doe je natuurlijk straks alleen maar als er wat bijzonders gebeurd is. Tot vorige week toen iemand een klapband voor me kreeg en zowel links als rechts de vangrail in ging, had ik in die ruim twintig jaar nog nooit wat bijzonders aan de hand eigenlijk. 

 

Nu de plaatjes van PVe terug kijkend zie ik dat hij wel een geschakelde plus heeft. Kennelijk is dat nodig voor een functie die hij wel zal hebben. Wel jammer dat de kabelbomen bij BMW dus op bestelling gemaakt zijn en niet overal gewoon dezelfde hoeveelheid koper in gestopt. 

 

Maar goed, het werkt het ziet er OEM uit en ik vind het verder prima.

 

Voor wie er over twijfelt, doen, als je niet een losse camera aan je raam wil plakken. Evt. zou je de camera nog eens kunnen vervangen door iets anders wat er zou passen. Heb je mooi al een nette behuizing.

  • Thanks 1
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Op 1-5-2018 om 19:50, Ewout zei:

Dus nu beide voedingsdraden van de camera bij touwtje 4 ondergebracht (rood 30). Dan maar de camera handmatig aan en uit zetten.

 

Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb. Het ding deed in eerste instantie niets en na de massa op pin 12 te hebben verbonden doet ie wel wat, maar gaat uit.

Als ik je goed begrijp kan ik het beste de andere 2 draden op pin 4 monteren?

Link naar reactie

Als ik me juist herinner ja, dus zowel voeding als geschakelde voeding van de camera op beschikbare voeding in auto. Ik ben nog wel van plan een geschakelde voeding te trekken vanuit de zekeringdoos want ik vergeet de camera in en uit te schakelen handmatig. Rij je vier dagen niet met ingeschakelde camera, begint de auto te miepen dat ie (terecht) een stroomverbruik heeft gedetecteerd.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.