Ga naar inhoud

Olie lek onder batterij


Dobbels

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Olie lek onder batterij

Hoi,

Eerst en vooral gelukkige nieuw jaar en nog veel rij genot.

Ik wil de batterij uit mij auto halen ,en als ik ze er uit nam ,zag ik er olie onderstaan ,mooie bruine kleur.

En als ik dan rechts op zij kijk ,zak ik daar ook olie,let wel is niet de kant waar de piston zit voor het dak.

Heb wel gezien dat er ,daar schokbreker zit met grootte rondel en moer,kan die olie van daar komen.

Ik vind het vree raar.

Alvast bedankt.

Groeten Mike.

  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Geplaatst: (aangepast)

Heb je een elektrisch dak?

 

Het is namelijk onmogelijk dat de olie van de schokdemper daar terecht komt.

 

Ik zou de binnen bekleding uit de koffer ruimte halen om even goed te kijken wat er aan de hand is.

aangepast door Jan-Willem
Geplaatst:

Om té voor de hand liggend scenario's uit te sluiten:

Staat de wagen binnen of buiten? Met andere woorden: zou de bruine substantie residu van inlekkend water kunnen zijn?

En een tweede optie: is het niet je accu die op het punt staat de geest te geven en je dat laat weten door te lekken? 'Aanslag' op de accupolen is een ander symptoom dat een uitgeputte accu aangeeft.

 

Zo niet: Jan-Willems advies volgen en de bekleding - met beleid - weghalen.

Dan kan je kijken of je een lekspoor kan vinden dat je naar de 'bron' leidt...

 

Geplaatst:

Hoi,

Auto staat altijd binnen,de accu is nu uit omdat hij plat was,maar niets aan te zien.en denk niet dat accu olie lekt ,heb het over mijn vingers gedaan en was zeker geen zuur.

En wat ik raar vindt dat de olie ok hoger dan da accu was,op de rechter kan kan je dar zo een bakje in de zwarte kunststof uithalen en daar onder zat er ook olie.

En de pomp zit langs de linker kant,en kan volgens mijn nooit overlopen naar de anderekant

Zou het niet kunnen zijn dat er de schokdemper olie zit en zo langs die bout gelekt geeft.

Geplaatst:

Hoi,

Juist alle bekleding losgemaakt ,en allemaal droog .

Ik denk toch dat er olie van de schokdemper gelekt geeft .

Want de kant van de pomp voor het dak is allemaal droog,

Ga eens kijken hoe ik kan weten of het aan de schokdemper ligt,onder aan de auto zie ik al vast niets.

Ik dank misschien bij aankoop ,heb hem drie tal maand,en met nu de accu uit te halen ,dat er ooit eens olie ergens uit fles gelopen is,en dat het mij nu op gevallen is.

Groeten Mike.

Geplaatst:
Zojuist zei Dobbels:

dat er ooit eens olie ergens uit fles gelopen is,en dat het mij nu op gevallen is

Dat zou natuurlijk ook kunnen, het stuk onder de accu is een van de laagste punten in de kofferruimte...

 

Succes met de speurtocht, hopelijk levert die geen vervelende verrassingen op!!

Geplaatst:
5 minuten geleden zei pimgmx:

Dat zou natuurlijk ook kunnen, het stuk onder de accu is een van de laagste punten in de kofferruimte...

 

Succes met de speurtocht, hopelijk levert die geen vervelende verrassingen op!!

Hoi,

Ga da doen ,maar ik vermoed dat het zo iets is,denk via de schok demper dat het niet kan,dan zou er toch onder de auto moeten liggen.

Bedankt al vast.

Groeten Mike.

  • Like 1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.