Ga naar inhoud

Fernthermometergeber


Sypson

Aanbevolen berichten

Fernthermometergeber

Uit een Duitstalig reparaturanleitung handboek spreekt men

over een fernthermometergeber. Vind daar vertalingen van maar die slaan nergens op.

Het moet een  term zijn te vertalen binnen het vakgebied.

Het handboek is van bucheli verlag, met een rode zzz op de kaft.

Het betreffende vind men op blz 57, bild 25, nr8.

Dit handboek is geen aanrader, te vaag. Er bestaan wel betere exemplaren en liefst

in onze taal. Wie kan helpen?

Link naar reactie
  • Reacties 3
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

De TIS-documenten van BMW zelf zijn een goede bron, alleen zijn die niet als boek (alleen digitaal) voorhanden.

Een alternatief is de - Engelstalige - Z3 'bijbel' van Bentley Publishing. Een werkplaatsboek in het Nederlands ben ik (nog) niet tegengekomen.

 

Ik heb even gegoogled op Fernthermometergeber (mooi Scrabblewoord!), in het Nederlands zou ik het temperatuursensor/-voeler noemen.

De teksten en plaatjes die google me voorschotelt suggereren dat het de temperatuurvoeler voor de meter op je dashboard (temperatuur koelvloeistof) is.

 

Zonder meer context is het gokwerk voor me: naast een temperatuursensor voor de koelvloeistof heeft een Z3 mogelijkerwijs nog TWEE andere temperatuursensoren...

Deze meten de luchtstroom achter de voorbumper: een staafvormige en een schijfvormige sensor. Eentje voor de spiegelverwarming en eentje voor de buitentemperatuur op je boordcomputer.

aangepast door pimgmx
Link naar reactie

Het boek waarover u spreekt kan in UK besteld worden. Ik had dit besteld bij

www.zelfsleutelen.com  N.D. van Dijk Utrecht. Geld gestort en kreeg dan het bericht

niet meer voor handen. Geld terug, echt voorbeeldig en correct.

Maar...,  blijkbaar is dit een uitgave vr Amerikaanse zzz, bovendien staat de motorversie 2.2 er niet in vermeld. Wat het vorige alleen maar zou kunnen bevestigen. 2.3 wel of is er daar dan gn verschil in? Voor 102 Euro wil ik toch wat meer zekerheid. Ga dit verder uitzoeken en hou jullie op de hoogte.

.

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.