Ga naar inhoud

E85 2.5i, jumpstarter kopen/gebruiken?


haroldv

Aanbevolen berichten

Als je je auto al niet met een andere auto kan starten dan is er toch echt iets goed mis.

Ik neem aan dat bij die 5 ook de motor draaide en je een paar minuten de startkabels erop hebt gehad alvorens het starten?

Je hebt een 2.5L 6 cyl. Dat is een hele makkelijke motor om te starten qua vermogensvraag.

Heb je de klemspanning van je accu nu al gemeten?

Doen je lichten e.d. het wel?

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

IK lees over het geluid -een klik-  m.i. blijft de bendix in de startmotor gewoon hangen. De klik is het relais op de startmotor, die ervoor moet zorgen dat de startmotor gaat draaien., en dat gebeurt dus niet. Er was meen ik gelezen te hebben een geheel nieuwe startmotor geplaatst? Toch bijzonder.

Link naar reactie
1 uur geleden zei GuidoK:

Als je je auto al niet met een andere auto kan starten dan is er toch echt iets goed mis.

Ik neem aan dat bij die 5 ook de motor draaide en je een paar minuten de startkabels erop hebt gehad alvorens het starten?

Je hebt een 2.5L 6 cyl. Dat is een hele makkelijke motor om te starten qua vermogensvraag.

Heb je de klemspanning van je accu nu al gemeten?

Doen je lichten e.d. het wel?


Mijn 528ii is een 4-cilinder, de in bestelling staande g30 (uit mijn handtekening) is een 3.0 6-cilinder. Morgen ga ik accu demonteren en op laten meten.

Link naar reactie
1 uur geleden zei Horus:

IK lees over het geluid -een klik-  m.i. blijft de bendix in de startmotor gewoon hangen. De klik is het relais op de startmotor, die ervoor moet zorgen dat de startmotor gaat draaien., en dat gebeurt dus niet. Er was meen ik gelezen te hebben een geheel nieuwe startmotor geplaatst? Toch bijzonder.


Dacht ik eerst ook, totdat op een gegeven moment de motor wel een slag maakte. Dus dan doet de startmotor het wel.

Link naar reactie

Ja, kan zijn dat de startmotor dan dus weer 'haakt' o.i.d.. Er hoeft maar ergens iets tussen de rotor te zitten. Een paardenmiddel bij een vastzittende bendix (staat dan dus nog in uitgeschoven toestand op het vliegwiel) is om de wagen in de versnelling te zetten en dan even wat heen en weer te schuiven, zodat de bendix weer los kan komen. 

Link naar reactie

Dan mag je lading toestand van de accu wel goed blijven volgen, ook na deze laadbeurt; zal niet beweren dat ie nu stuk is, maar beter worden ze zeker niet van een volledige ontlading. Of..... Je zou een gel-accu moeten hebben. Dat verwacht ik echter niet. Ik hoop ook dat daar je startprobleem mee verholpen is.

Link naar reactie

onlangs was er wagen binnen met 38000 op de teller over 15 jaar.

Na de gekende klik gebeurde er niets. Een ingebrande collector aan het anker was het probleem. Moraal, Weinig km s over lange periode. Vorige eigenaars hebben vaak gestart met te lage batterij capaciteit. Batterij kon nooit voldoende bijladen.

Gevolg langere starttijd met een te hoge stroom door te  lage batt. spanning.

Eenmaal wat ingebrand volgt snel totaal loos. Zo zie je maar dat een te lage lading gelijk staat met een te lage spanning en een te hoge stroom tijdens het starten.

Wanneer je hulpmiddelen moet aanschaffen om te starten is er wat mis.

Prettig jreinde en opletten met belgisch vuurwerk.

 

 

Link naar reactie

^die ingebrande collector gebeurt ook door versleten koolborstels. Zodra een koolborstel slechter contact maakt wordt de vonk automatisch groter.

 

Trouwens een hogere stroom bij lagere spanning dan bij hogere spanning is natuurkundig gezien onmogelijk in dit geval.

Er kan hooguit langer gestart moeten worden (wat meer slijtage kan geven)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Was dat dan een z4 met 6 pitter?

Want daarvan is de slijtage van de koolborstels van de startmotor een bekend euvel. Ze hebben nu een leeftijd dat ze beginnen te sneuvelen bij boschjes. Vooral als je op de engelse fora kijkt.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Dat is toch echt slecht van die accuboer! Een "Blauwvinger"? Anderzijds, als ie onverhoopt is ontladen en zo al even heeft gestaan, wellicht ook nog onder koude omstandigheden dan treft de accu geen blaam.

aangepast door Horus
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.