Ga naar inhoud

Garagevloer


KeesZ3

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Sinds een aantal weken heeft onze ZZZ een eigen kamertje gekregen in ons huis.

Mijn vraag is wat hebben jullie op de (beton)vloer liggen?

aangepast door KeesZ3
Geplaatst:

Ik heb de garagevloer geverfd met 2k betonverf.

De hechting daarvan is trouwens niet super (soms komt er een stukje los van onder de band als ie lang heeft gestaan), maar dat kan natuurlijk ook aan het beton liggen.

  • Administrator
Geplaatst:
2 uren geleden, GuidoK zei:

 (soms komt er een stukje los van onder de band als ie lang heeft gestaan), maar dat kan natuurlijk ook aan het beton liggen.

Heb je wel een primer gebruikt?

Ikzelf heb een 2k Polyurethaan vloer en tot op heden nog niks los of aangetast..ter info al verschillende keren geknoeid met thinner en ruim 1600kg op 16 stalen wieletjes op en neer geschoven:1312_thumbsup_tone3:

IMG_0161.jpg

IMG_1781.jpg

Geplaatst: (aangepast)
36 minuten geleden, Ruud_19 zei:

Heb je wel een primer gebruikt?

 

 

Geen primer.

Ik heb een kitje van de bouwmarkt gekocht voor 60 euro oid. niets speciaals. Het is dan ook voor een garagebox. Niet een garage aan huis.

Daar zat wel een ontvetter bij (op basis van citruszuur).

Maar het kan ook aan het beton liggen; ik heb het hier over een oude garage met erg witkleurig beton wat van zichzelf ook veel stofde.. Veel kalk oid denk ik.

De reden was ook om het meeste stof weg te nemen.

 

zo'n setje was het:

https://www.praxis.nl/verf-laminaat-decoratie/verf/betonverf/epoxy-garagevloercoating-lichtgrijs-3-5l/2576916

aangepast door GuidoK
  • Administrator
Geplaatst:

Ja dan kan het idd loslaten...

 

  • Administrator
Geplaatst:

Ik heb de mijne gewoon met een roller aangebracht, maar gieten kan idd ook. Is alleen erg prijzig €80-€120 m2

Geplaatst:

Idd best prijzig, is het zelf goed aan te brengen?

Neem aan dat het goedje niet bij de doe het zelf winkel te verkrijgen is

Geplaatst:
5 uren geleden, GuidoK zei:

Ik heb de garagevloer geverfd met 2k betonverf.

De hechting daarvan is trouwens niet super (soms komt er een stukje los van onder de band als ie lang heeft gestaan), maar dat kan natuurlijk ook aan het beton liggen.

Met betonverf heb ik slechte ervaring, laat snel los en als je er wat op laat vallen, van het zelfde laken een pak.........

  • Administrator
Geplaatst:

^^ is goed te doen hoor, en het "goedje" kan je wel op internet kopen hoor

Geplaatst:
54 minuten geleden, Ruud_19 zei:

^^ is goed te doen hoor, en het "goedje" kan je wel op internet kopen hoor

Heeft het nog een bepaalde naam?

  • Administrator
Geplaatst:
34 minuten geleden, KeesZ3 zei:

Ziet er gelikt uit..

Zelf gedaan?

 

Ja, is ook zo'n gamma setje. Alleen de confetti die je erbij krijgt niet gebruikt

  • Administrator
Geplaatst:

Jazeker heeft het goedje een naam 2k pu vloercoating

Geplaatst:

Beetje uitgezocht en doorgelezen maar er gaat nog een heel ritueel aan vooraf

 

Twee componenten PU Coating.

IJzersterke beschermende coating voor zowel mechanisch als chemisch belaste ondergronden.Ideaal voor garages, parkeergarages, showrooms, werkplaatsen, magazijnen, productie ruimtes, balkons, galerijen etc.

 

zijdeglans

stofvrij en gemakkelijk schoon te maken

slijtvast

vloeistofdicht

geen primer nodig

 

Uithardingstijd (Droging)

Beloopbaar na 24 uur bij 15ºC

Licht belastbaar na 48 uur bij 15ºC

Volledig belastbaar na 7 dagen bij 15ºC

Is de temperatuur tijdens het uitharden hoger dan 15°C dan zal de uithardingstijd korter zijn. Het omgekeerde geldt indien de temperatuur lager is dan 15°C. De coating dient minimaal 24 uur en maximaal 48 uur uit te harden alvorens een volgende laag mag worden aangebracht. Wordt een volgende laag na 48 uur aangebracht, dan dient de reeds aangebrachte laag eerst ontvet en geschuurd te worden.

  • Administrator
Geplaatst:

Je zou ook nog dit kunnen proberen....zocht je een bepaalde kleur?

  • Administrator
Geplaatst:
Op 18-9-2017 om 14:46, Ruud_19 zei:

ruim 1600kg op 16 stalen wieletjes

Inmiddels nog maar 800 of zo :whistle:

  • Administrator
Geplaatst:

^ haha idd

Geplaatst: (aangepast)
Op 18-9-2017 om 14:46, Ruud_19 zei:

 

IMG_1781.jpg

 

Goed idee van die wieltjes!

Heb je ook een flinke afvalbak voor gelekte olie onder de motor gezet?:clown:

aangepast door mohikaan
Geplaatst:
1 uur terug, mohikaan zei:

...een flinke afvalbak voor gelekte olie onder de motor gezet?

 

Het is geen Jag, Henk... :laugh:

  • Administrator
Geplaatst:

^ en buiten dat..de vloer is vloeistof dicht:10_wink:

Geplaatst:

Ik zou inderdaad wat ruud aangeeft gaan voor wegenverf of coating en die dan halen bij 1 van de belijningsbedrijven die je soms langs de weg ziet.

Er zit er bijv 1 in bodegraven.

Of plavuizen in een heel harde variant, heb ik toen ook voor geinformeerd bij tegelhandel in leiden was aan materiaal voor 25m  €350 incl lijm tegels 30x30 en voegsel.

Die bouwmarkt verf heb ik geen goede ervaringen mee zoals meerdere in mijn kennissen kring..

Geplaatst:

Ik zou niet weten wat er hier in het complex op de garagevloer gesmeerd is, maar in m'n werk schrijven we voor stallingen vaak een slipvaste epoxycoating voor.  

  • Administrator
Geplaatst:

In parkeergarages gebruiken we  normaal 2K PU coating snel droog slijtvast en makkelijk (vandaag ondervonden) schoon te maken.

image.jpeg

image.jpeg

  • Like 1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.