Ga naar inhoud

Benzinelucht bij scherpe bocht/rotonde


Put

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb even gezocht op het forum, maar kan mijn probleem niet terugvinden.

 

Gisteren leuk gespeeld met mijn M Roadster. Vooral bij het hard nemen van een rotonde, ruik ik pure benzine. Ook bij scherpe (en misschien wat enthousiast genomen) bochten ruik ik een pure benzine lucht. Lijkt ter hoogte van het motor compartiment te komen, anders zou ik het immers niet ruiken. 

Na 15 seconden rechtdoor rijden is de lucht weer weg. 

Iemand enig vermoeden wat hier aan de hand is?

 

Dank wederom voor de reacties!

 

Ronald 

Link naar reactie

Ik ken de symptomen alleen met een andere locatie als oorzaak: de vuldop...

Als daar wat benzine blijft staan klotst er bij een ferme bocht nét voldoende uit voor een goede benzinelucht.

Simpel te checken: klepje open, dop eraf voor extra speelruimte en kijken hoe het er daar uit ziet.

 

Vaak zit de 'afvoer' verstopt: er hoort een klein buisje in de ruimte van de tankdop te zitten om water/overtollige benzine weg te laten lopen. Die kan je met beleid (niet te veel kracht zetten) doorsteken met een stuk ijzerdraad om de afvoer vrij te maken.

 

Met de symptomen die jij beschrijft lijkt dat me voor de hand liggender dan een oorzaak onder de motorkap: als daar iets los zit/lekt zou je er onder vrijwel alle omstandigheden last van moeten hebben, niet alleen bij bochtenwerk...

 

Maar...

Als het dat niet is en het inderdaad onder de motorkap vandaan komt moet het ergens in de brandstoftoevoer zitten: haal de beschermkap van het motorblok om beter toegang te krijgen. Kijk naar speling/slijtagesporen op de componenten (brandstof- en retourleiding, injectorrail, injectoren, drukregelaar), en check alle delen bij draaiende motor op lekkage.

 

aangepast door pimgmx
Link naar reactie

2 jaar geleden tijdens mijn pre-buy test rit had die  ZZZ dat ook.  de vorige eigenaar is ermee naar zijn garage gegaan die hebben het op gelost (ik dacht dat iets niet juist gemonteerd was , naar weet niet meer wat (dacht iets met lucht filter ???) daarna gekocht en nooit meer geroken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.