Ga naar inhoud

As stoelverstelling


Hanne

Aanbevolen berichten

Wie kan me helpen. Ik probeer het uit te leggen. Ik ben sinds een aantal weken trots eigenaar van een Z3 2.0 uit 99. De auto was verwaarsloosd en behoorlijk vochtig van binnen door een kier in het raam. De berijdersstoel zat vast in achterste en laagste positie waardoor de stekker kapot was gedrukt. Uiteindelijk is het me gelukt om de stoel eruit te krijgen. De spindels in de rails van de stoel zaten vastgeroest en heb ik enigszins weer werkend gekregen. Echter is het asje dat de lengteverstelling aandrijft in de slede gesneuveld. Dus niet de flexibele as vanuit het motortje maar een kortere dikkere as. De flexibele as loopt naar een verloop stukje dat weer een andere as aanstuurt die vervolgens de spindel doet draaien. Die as bedoel ik. Ik kan deze nergens vinden online. Heeft iemand deze liggen of heeft iemand een ander idee hoe ik hier aan kan komen? Ik hoor het graag.

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nee helaas, toch bedankt. De flexibele as (nr 4 op de tekening) loopt van motortje naar een alu verloopstukje die de beweging van het asje omzet naar beweging van de slede. In de slede zit een spindel, tussen het verloopstukje en de spindel zit een asje. Op de tekening is dit niet te zien.

Link naar reactie

Wederom bedankt voor de reactie. Ik had deze how-to's ook al bekeken. De lange spindel in de slede waar ik het over had staat hier wel op. Het gaat om het aandrijfasje en ik ben er nu achter gekomen dat het aluminium verloop stukje (tussen de flexibele as en het asje dat de spindel aandrijft) ook kapot is. Het plastic binnenhuis is dolgedraaid. 

Vreemd dat ik het nergens terug kan vinden op oem tekeningen. Ik hoop dat iemand een donorstoel heeft en mij deze onderdelen aan kan bieden.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.