Ga naar inhoud

Kofferbak (servo) sluit niet


Zzzz(4) nr1

Aanbevolen berichten

Sinds 3 dagen sluit mijn kofferbak nog wel met de sluiting. Maar je hoort de servomotor de klep niet meer aantrekken.

Resultaat...kofferdeksel niet strak op slot, JE kunt hem ongeveer 1-2 cm indrukken.

Mijn kofferbak open lampje blijft branden.

En ik kan dus mijn cabriodak niet meer bedienen....want diezelfde motor opent ook je kofferbakdeksel

 

Wie o wie tips om te zoeken of info?

 

Gr Bert

Link naar reactie

Damm, daar zit ik dan met mijn Icarsoft-II. OBD Lezer <_<

Ik wilde morgen proberen om dat ding ergens in mijn kofferdeksel op te speuren.

Evt mijn X-carstyle roofmodule uitschakelen. Of een keer resetten (accu spanning)

 

Dat er een nieuwe in moet kan ik me indenken, maar hoopte zo een manier te vinden om hem aan te sturen, of het signaal te meten. zal ook al een uitdaging zijn in geopende stand :(

Link naar reactie

Via de ab op de sleutel had je natuurlijk al geprobeerd?

 

Ik heb een enkele keer wel eens dat de kofferdeksel servo wat aan t rommelen is vast los etc,als ik d motor stop contact uit alarm erop en daarna weer starten en rijden is alles weer ok.

Ik verdenk de xcarstyle module maar geen aanwijsbare reden .

Ik weet zeker dat t met rheingold (ista d) gaat maar geen idee of het ook anders kan.

Link naar reactie

Ik heb een paar keer gehad dat m'n dak en m'n kofferbak niet meer open gingen maar sinds ik m'n autodak niet meer sluit via de xcarstyle module met de sleutel is het niet meer voorgekomen.

aangepast door maRRco
Link naar reactie

Ik heb hem na het in en uitschakelen vd dakmodule en het spanningsloos maken door de accu kabel geprobeerd. Dat werkte niet.

Vervolgens een ander OBD kast er aan waarmee ik inderdaad de "soft close"module aan kon sturen.

Dat werkte. Na 2 x aansturen bleef de klep dan ook dicht en kon ik het dak bedienen. Blijk dat de componenten dus nog goed zijn.

 

De kofferdak vergrendeling werkt uitstekend, maar die 2 softclose motors zijn nog niet zo enthousiast...mmmhh

 

Helaas bleek mijn accu niet optimaal...dus die moet ik eerst een nieuwe plaatsen (zucht...iemand suggesties?)

 

Overigens bleef deze testkast een instrumenten en handrem fout aangeven, maar ondanks dat de dakmodule aan een snelheidssignaal hangt ga ik er van uit dat het kofferdeksel dat niet heeft.

 

Dus eerst een nieuwe accu...en dan weer verder.

 

 

De kofferdak vergrendeling werkt uitstekend, maar die 2 softclose motors zijn nog niet zo enthousiast...mmmhh

 

Zie op Utube      :BMW z4 E89 boot latch mechanism , zo hoort het

aangepast door Zzzz(4) nr1
aanvulling
Link naar reactie

8 jaar? Zou het ook zeggen idd echter mijn oem was na 4 jaar ook kaput  lees 60%. 

Was standaard zeiden ze bij de BMW 4jr. Jaja, ik vind het vrij snel, was gelukkig garantie.

 

Sander , een nieuwe accu kan je toch ook vervangen door een acculader erbij te plaatsen en zo de auto onder spanning te houden tijdens de wissel? Of moet je echt programmere?

 

Link naar reactie

Ow nou dan is mijn accu al in de overuren auto is van 2010 dus al dik 6 jaar...

 

Eeh nee je moet bij een e89 programmeren omdat het acculaadsysteem graag wil weten dat je en nieuwe accu hebt,je kunt het ook niet doen maar dan duurt het een stuk langer voor de laadmodule door heeft met een nieuwe accu te maken heeft  , (is mij verteld door een bmw monteur)

 

Voor een e85  hoef je niets te doen,ook niet onder spanning houden..beter niet met een acculader trouwens,die kan niet zo goed afregelen als deze niet op een accu is aangesloten.

 

Link naar reactie

Ok thanks Sander. Ik dacht dat het zonder programmeren ook kon omdat bij bijvoorbeeld de e90 het wel vaak zo wordt gedaan (diverse filmpjes van op internet) acculader of accu erop en dan wisselen. Mijne is net nieuw, en anders heb ik Carly nog. E85 is wisselen idd geen probleem

Link naar reactie
58 minuten geleden, sandere39 zei:

Ow nou dan is mijn accu al in de overuren auto is van 2010 dus al dik 6 jaar...

 

Sander jij weet met accu's om te gaan. Er zijn genoeg mensen die niet door hebben, dat een accu een fikse tik krijgt als je hem zover ontlaadt, dat daardoor de auto weigerachtig wordt. Doe je dat te vaak, dan is je accu echt wel sneller aan vervanging toe. Dus een druppellader is geen overbodige luxe.

Link naar reactie

Net met BMW gebeld...inderdaad een nieuwe accu mag wel vervangen worden maar dient ingeprogrammeerd te worden.

Een exide AGM van 70/760 A kost 350 bij de dealer en 180 op internet...

 

Is dat verschil niet te gortig? of te mooi om te geloven? overigens liggen meerdere accu's (bosch/varta) allemaal in die 150-180 euro prijsklasse??

 

Ken exide alleen van Amerikaanse programma's

Link naar reactie

Op mijn OEM accu stond Varta, heb net gekeken bij de buurman, ook een z4 e89,en 70 AH ook naast het OEM nummer van BMW Varta. Met andere woorden BMW werkt met meerdere  merken.

Het grote prijsverschil t.o.v. een std accu ( ook van bijv Bosch of Varta) zit hem in het AGM geheel. Vandaar dat die duurder is,  350 Euro bij de BMW heb ik toen ook gehoord, en dat is dan nog exclusief montage en aanmelden!! Beetje overdone vind ik van de BMW.

 

Ik zou misschien overwegen om er een 80 Ampere accu als dat past, dan is de standtijd langer, volgens mij kan je dat nml ook gelijk programmeren in met de Carly app als je de accu aanmeld bij de auto.

 

Aanmelden kan via de dealer, maar kan ook iemand voor je doen die een Carly app met adapter heeft

Link naar reactie

Goed, de storing gaat nog steeds om de softclose servo's... maar inderdaad de varta is met 150,- goed betaalbaar. Tis ook n flinke accu vergeleken met een nissan micra of opeltje..<_<

Dealer  van Laarhoven in Eindhoven levert overigens ook een exide voor mijn 2012 2.0i   

 

Probeerde net de sleutel via mijn portier...doet NIKS...? aaarrrgggghh niet open, en niet dicht...ab doet t wel

 

Was zo dom om net op bimmer portal te kijken...3 pagina's over wel of niet een nieuwe accu programmeren, daar praten ze of alleen ZWARTE accu's AGM zijn, nou de Varta's en mijn Exide zijn gewoon wit...en toch AGM.

En er wordt gesproken over een  hidden menu wat oa de "start fahigkeit" weergeeft...hellup

 

Bij gelijke capaciteit (niet) programmeren...phhh?  Wordt nog een uitdaging...Maar met dit goede weer kap dicht is ook niks

 

aangepast door Zzzz(4) nr1
aanvulling
Link naar reactie
21 uren geleden, Zzzz(4) nr1 zei:

 

Bij gelijke capaciteit (niet) programmeren...phhh?  Wordt nog een uitdaging...Maar met dit goede weer kap dicht is ook niks

 

De accu moet ingeprogrammeerd worden om het slimme laadsysteem te laten weten dat er een nieuwe accu is heeft geloof ik ook met het efficient dynamcs te maken.

Link naar reactie

Nou resume dan:  heb de varta volgens mij inmiddels gevonden voor 143 (de 70 A) en ja dat moet ik wel aandurven tov de exide.

Dus knopen doorhakken en bestellen, inprogrammeren zal me komende weken wel ergen lukken.

 

Ben ik nog steeds benieuwd waarom mijn portier niet op de mechanische sleutel reageert...en vandaag (handrem lampje aan) pakte mijn cruise control ook niet...

 

Waar is de tijd dat auto's carbid lampen handen en de enige "electronica"de bobine was met de contactpuntjes :wacko:

 

Bedankt voor de reacties... (alweer) tijd voor een nieuwe OBD Lezer

Link naar reactie

Hallo mede forummers...Kogel is door de kerk, ondanks dat de prijzen tussen varta en exide  elkaar niet ontliepen is het een Varta E39 AGM geworden van het originele 70/760 amperage.. Voor 142,50 thuis bezorgd. :P Viel me op dat de prijzen in Duitsland flink lager zijn...(ik weet nu waar al dat lood voor kogels uit WO-II is gebleven<_<)

Deze staat ook als vervanger van de Exide EK700 op de sites.

Had hem bij de dealer en bij een knuffel marokkaan nogmaals electronisch getest met een midtronic (12,21 v, 468A) en een bacho tester...beide gaven aan  "" vervangen."

 

En de auto start en loopt prima, zelfs afgelopen winter., Heb de spanning nog niet aan de auto (draaiend) gemeten.

 

Hoop dat met het inlezen/resetten mijn problemen zijn opgelost...Als er nog iemand interesse heeft voor een stevige Exide Accu voor zijn brommobiel !!

10 april...gefixt, mijn rechter micro schakelaar in de beschermhuls onvoorstelbaar recht "doorgesneden"  Met de bediening via OBD overrule je de switches...

Deze storing komt toch vaker voor, maar volgens fora de linkerswitch

 

breuk 1.jpg

Breuk2.jpg

Breuk3.jpg

aangepast door Zzzz(4) nr1
aanvulling
  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.