Ga naar inhoud

Vervangen versnellingspook knop


Janh

Aanbevolen berichten

Collega's,

 

Ik wil graag de knop van de versnellingspook van mijn Z3 vervangen door een ander, korter exemplaar.

Enerzijds omdat ik dat mooier vind, anderzijds omdat nu bij het schakelen naar achteruit het gevoel krijg alsof de knop gebroken/gammel is.

 

Volgens de informatie die ik tot nu toe op internet heb kunnen vinden zou dit super simpel moeten zijn. Gewoon de oude knop naar boven eraf trekken en de nieuwe plaatsen.

 

Echter het lukt mij niet om de knop eraf te krijgen zonder dat ik bang ben dat ik iets kapot maak!!

 

Ik zie ook iets van lijmresten tussen de knop en de pook hoes, ook een beetje te zien op deze foto.

pookknop.jpg

 

Heeft een van jullie hier ervaring mee en kan mij een advies geven hoe ik dit het beste kan aanpakken?

(Of misschien zelfs afblijven).....

 

Grtz,

 

Jan

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Houd er rekening mee dat de pookknop vervangen behalve een kortere schakelweg weinig tot niets aan het schakelGEVOEL zal veranderen.

 

Daarvoor moet je een etage lager zijn: de nylon 'cup' waarin de pook beweegt evenals de kunststof ringen op de scharnieren van de schakelstangen kunnen verslijten, waardoor schakelen wat 'vager' wordt.

 

De pookknop gaat er inderdaad af door 'm naar boven te trekken.

Doe de softtop open voor meer bewegingsruimte, zet eventueel eerst de föhn op de pook om die lijm wat zachter te maken en probeer nog een keer...

aangepast door pimgmx
Link naar reactie

Owkee, dus ff wat meer kracht gezet ...

Pookknop 2.jpg

 

Nu wordt mij in een keer heel veel duidelijk!!

 

De knop was dus intern al gebroken en met behulp van veel lijm terug op zijn plaats geduwd!

Ondertussen is alles netjes schoongemaakt en een nieuwe korte knop is besteld en als het goed is zelfs al onderweg....

 

 

Link naar reactie

Beste Jan welkom met je mooie Z3 echter gezien het voorgaande  "

Uiteindelijk mochten we de auto kopen van de garage als we beloofden er maar erg zuinig op te zijn en ze gaven nog eens aan dat ze het erg prettig zouden vinden als de auto binnen kon staan! Eerlijk waar, nog nooit eerder meegemaakt dat een garagehouder ons zo op het hart drukte de auto te vertroetelen. We hebben hem beloofd dat de auto binnen staat, nooit meer pekel zou zien en enkel nog nat zou worden als we met mooi weer zouden vertrekken en onderweg door regen zouden worden overvallen. Toen mochten we hem kopen! "

Zie je dat een verkoper het verhaal soms zo kleurt dat alles wat hij zegt als liefde voor zijn vak of de auto meer gebruikt als verhullen van verborgen gebreken .Het komt dan ook als glad op mij over.

Wellicht wil hij het met liefde voor jullie op lossen ?

Link naar reactie

 Ik ben me bewust dat je van een 20 jaar oude auto kunt verwachten dat je prutswerk van eerdere eigenaren kunt tegenkomen. Over iets zoals een pookknop die niet helemaal reglementair in elkaar blijkt te zitten kan ik me dan ook totaal geen zorgen maken.

 

Als ik een auto wens zonder verborgen gebreken had ik een nieuwe moeten kopen..... en dan nog....

Link naar reactie

Beste Jan het heeft niets te maken met wel of geen 20 jaar en wellicht wist de auto verkoper het ook niet , echter is het wel een partij welke verstand van zaken heeft. Natuurlijk kun je iets in een voor jou aanvaard bare staat kopen zonder garantie of met gebreken. Welke je later zelf kan of wil herstellen echter een gebroken pook kan ik niet rijmen met het verkoop verhaal van een pro .. Zeker als er gesuggereerd wordt dat hij jou de auto alleen gunt als je er zorgvuldig voor zal zorgen.

Ik zie het van uit de kennis van de verkoper en het door jou geconstateerde gebrek. Dat past niet .

Maar gelukkig maak je je er geen zorgen over , zie je het als ingeschat risico.en daarmee geef je aan dat je daar bij de aankoop al rekening mee gehouden had.  En kan het verhaal zonder negativiteit verder

Het gesprek met de garage houder is voor jou als oprecht overgekomen en had de auto een blijkbaar goede eerlijke prijs.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • Administrator

Hij hoort er 100% zeker zonder lijm op te zitten en dat geldt voor alle "moderne" BMWs. Maar dat was in januari 2017 ook al duidelijk ... 😉😘 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.