Ga naar inhoud

Foutmelding nokkenas sensor code 87


Aanbevolen berichten

Beste leden,

 

Ik heb gisteren mij 87Kw (118 PK) ZZZ laten tunen in de hoop van 118 PK naar iets van 130 PK te gaan.

Tijdens de meting bleek er een foutmelding op de nokkenas sensor te zijn geconstateerd.

Aantal PK's bleek een magere 90, maar is nu ongeveer 100.

 

Boven de 3.000 toeren p/m gebeurt er eigenlijk niets meer en verliest de motor trekkracht.

 

De foutmelding blijft bestaan (code 87), dus ik ga in ieder geval de distributieketting laten vervangen en evt. de sensor.

 

Heeft één van jullie ervaring hiermee?

 

 

aangepast door marcel.verheijen
dt-tje
Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Ik heb wel ervaring met mijn daily (E 91 2 liter), waar onder coulance BMW NL (hoewel de auto uit Duitsland kwam, maar altijd bij BMW onderhouden is geweest) de distributie ook aangepakt is. Zelfde verhaal als bij de TFSI motoren van VAG, spanners en ketting vertonen te veel speling. Ik hoorde ook een vreemd, ratelend geluid, dat steeds erger dreigde te worden; motormanagement lampje brandde. Na stilzetten en opnieuw starten weer een tijdje weg, maar daarna begon het weer.

Sensor is mee vervangen, die (plus olie) moest ik zelf betalen. Reparatie was iets van 1.800 euri, rekening BMW....., hoop voor jou dat dit het dus niet is...., want na zoveel jaren is er geen zicht meer op coulance. Hoeveel heeft die van jou gelopen? Op den duur rekken alle kettingen uit, wel binnen marges, maar toch...

Die van mij was net 4 jaar oud met nog geen 55K op de klok.

Link naar reactie

Als de nokkenas sensor defect is kun je nooit je vermogen halen omdat de nokkenas verstelling niet kan worden aangepast aan de belasting. Heeft met distributie ketting niets te maken. Als die versleten ik kan er natuurlijk wel een afwijking door de sensor geconstateerd worden en zodat deze een alarm geeft zodat de ketting kan worden gecontroleerd.uit voorzorg voor grote motor  schade.

Maar hoe kun je tunen zonder goede nokkenas sensor ??

aangepast door MNZ3M
tekst fout
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.