Ga naar inhoud

M uitvoering


Aanbevolen berichten

Hallo Z3 mannen.

Wellicht een wat onnozele vraag. Wanneer is een Z3 een M?
Kheb een kennis die heeft een Z3 1.9i van 2000 en volgens hem is dat een M uitvoering.

Nou meen ik te weten dat de M uitvoering een 3.0 of een 3.2 ltr is.

Wie kan hier een uitspraak over doen?

Groet  Balder

Link naar reactie

't Is de M-motor die een M een M maakt: een échte M heeft een 3.2 liter S520 of S54 motorblok (of een minder vermogende S52 voor US-imports). Daarnaast is er een waslijst aan meer en mindere subtiele verschillen tussen M's en reguliere Z3's: vier uitlaatpijpen, ander kofferdeksel, andere voor- en achterbumper, klokjes in de middenconsole, andere 'kieuwen', andere achteras, ...

 

BMW levert allerlei 'M' onderdelen om je auto mee te verfraaien, da's dus wat anders dan een 'echte' M...

Denk hierbij aan interieur (het M-interieur was optioneel voor alle Z3's verkrijgbaar), wielen, enzovoorts.

 

Lang verhaal kort: een 1.9 is géén M, de wagen zal hooguit van een aantal M-opties voorzien zijn.

Voorbeeld: mijn 2.8 heeft een M-interieur, M-stuur en (E46) M-wielen, maar zou ik zeker niet als 'M' betitelen. :)

 

 

aangepast door pimgmx
  • Like 1
Link naar reactie

" Uitvoering "

dat is ruim genomen

(dat zeggen wel veel bmw owners

als ze een detailtje hebben/geplaats).

Ik denk dat je kennis gewoon wil zeggen dat er M "optie/onderdelen/ofzo" op zitten.

 

als het zo orgineel van fabriek is gekomen(kun je zien op de witte sticker)

bv:  nr. 0704  is M onderstel .

wat ik ook heb,

samen met de M stoelen .

maar zoals pimgmx zegt :

ik zou het zeker niet als M betitelen.

(ik dus ook niet) :rolleyes:

maar het is wel fijn om deze optie,s te hebben .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

aangepast door Larsy
Link naar reactie

 

11 uren geleden, pimgmx zei:

't Is de M-motor die een M een M maakt: een échte M heeft een 3.2 liter S52 of S54 motorblok (of een 2.8 liter S52 voor US-imports).

 

De S52 is ook een 3,2 liter. Het is een motor die in de US geleverd werd en had 'slechts' 240 pk. In Europa zijn alleen de S50 en S54 geleverd.

 

In het rijtje M motoren in het BMW Museum komt de S52 overigens niet voor.

 

kleinDSC00052.jpg

 

!DSC00046.jpg

aangepast door Emi
Link naar reactie
1 uur terug, MNZ3M zei:

Uiteraard is de S52 ook een M motor echter een de US versie m.b.t. milieu eisen en dus een geknepen versie. Klopt

 

S52 is geen geknepen versie hoor. En ik denk ook niet dat daar het milieu achter zat.

Dat is gewoon een veel goedkopere motor om te bouwen dan de (europese) s50. Het is globaal een uitgeboorde m50 met andere nokkenassen..

Het is een vergelijkbare motor met de s50b30US (da's dus ook een totaal andere motor dan de europese s50), ook een m50 met andere nokkenassen/krukas.

En z'n specifiek vermogen ligt nog lager dan de m54.

 

Van mijn part mag iedereen z'n auto 'M uitvoering" noemen. Compleet loze term als je het mij vraagt. Klinkt interessant voor mensen die graag indruk willen maken.

 

aangepast door GuidoK
  • Like 1
Link naar reactie

Ook een enorm slechte review. Volgens mij alles wat hij zegt is in relatie tot een narrowbody 1.8/1.9

Alsof dat de enige andere z3 is.

Ik denk dat deze in de praktijk even snel is als een z3 3.0 (het scheelt 10pk en 10Nm, maar het gietijzeren blok is natuurlijk wel wat zwaarder dan de aluminium m54)

Volgens mij zijn er ook weinig overige verschillen (behalve het uiterlijk)

Hij heeft een iets andere diff ratio, maar ook remmen etc zijn dezelfde maat.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
17 uren geleden, GuidoK zei:

 

S52 is geen geknepen versie hoor. En ik denk ook niet dat daar het milieu achter zat.

Dat is gewoon een veel goedkopere motor om te bouwen dan de (europese) s50. Het is globaal een uitgeboorde m50 met andere nokkenassen

 

Misschien dat daarom de S52 niet staat opgelijnd tussen de M motoren in het BMW Museum?

Link naar reactie

Hou het maar op de strenge emissie eisen .

Kijk ook maar eens naar Porsche's  USA uitvoering of EU uitvoering en het verschil in vermogen met "dezelfde Motor "inhoud  met minder vermogen  .Terwijl de USA de grootste export afzet markt was voor Porsche's en BMW's

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.