Ga naar inhoud

Beste klinkende uitlaat?


Gundun

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

ik ben een beetje gefrustreerd want de 6 cilinder van onze ZZZ klinkt niet even lekker als een V6, een flat-6 of andere 6 cilinder motoren.

Alles uitlaten dat ik tot nu gehoord heb op de ZZZ klinken zoals die van een getuned Fiat Punto 1.4 van een tiener (no offense aan de Punto's en aan de tiener)

 

Ik heb alles videos op youtube gekeken van Eisenmann, Supersprint, Remus & zo, maar qua geluid is altijd dezelfde...en ik wil graag een meer "volwassene" geluid...van een 6 cilinder.

 

Wat is de beste oplossing voor jullie?

 

ciao,

s

aangepast door Gundun
Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dan is het alternatief om naar een uitlatenbouwer te gaan: er zijn legio bedrijfjes die een uitlaat op maat voor je kunnen bouwen, waarbij geluid op jouw wensen afgestemd kan worden.

Meerdere forumleden hier hebben hun Z3/4 van maatwerk laten voorzien, bij mijn weten zijn de meeste door bedrijven in Nederland gemaakt, niet zo handig vanuit jouw woonst?

 

't Enige wat ik niet weet is hoe moeilijk/makkelijk je met zo'n uitlaat door de Belgische keuring komt...

Link naar reactie

Ja de Belgische keuring is niet aan het onderschatten...

Ik zal effen onderzoeken wat er is in NL: mijn schoonfamilie woont in Groeningen, en ik reis redelijk vaak in Nederland...natuurlijk de "fine tuning" van het geluid kan een beetje moeilijker worden als het niet lukt op de eerste keer...

 

De originele einddemper klinkt helemaal niet slecht, maar soms vind ik het niet super als de pedaal naar de vloer gaat...

aangepast door Gundun
Link naar reactie

Was in het najaar op een evenement met Italiaanse autos.

Was een stand waar iemand met een aanhangwagen stond met daarin een motor en verschillende uitlaten die snel te verwisselen waren, zodat je de verschillen kon horen.

 

Mss kun je googlen tot je hem, of een vergelijkbaar bedrijf hebt gevonden

 

Link naar reactie
Op 29/7/2016 om 12:04, HAL2001 zei:

Ligt ook aan de motorisering. Toen ik een proefrit maakte in jouw auto, viel me het schil met een 3.0 meteen op.

 

Het zou wel kunnen. Maar ik ken ooit een jong met een 3.0 met kat-loze downpipes en het geluid was dezelfde...de andere leden van de Z3roasdter.it club vonden het grappig want het klonk zoals een oude "Alfa 90"

 

Natuurlijk de 3 liters klinkt "groter" maar ik denk dat de inline-6 is niet de beste qua geluid. Ik vond de OEM tot nu de beste.

Link naar reactie

De meeste filmpjes op youtube doen het uitlaatgeluid niet echt eer aan, er wordt vaak gefilmd met telefoons en met koude uitlaten. Het beste kun je misschien nog een keer naar een BMW of Z3 meet gaan en bij meerdere mensen eens luisteren hoe het IRL klinkt.

 

Ik heb zelf een 3.0 met een Eisenmann einddemper. Geeft een mooie donkere roffel en als ie warm is ploft en rommelt ie wat na als je van het gas gaat. Tijdens het rijden is het geluid aanwezig maar niet storend, precies goed.

Een kennis van me rijdt een E46 330i met dezelfde einddemper maar zonder de middendempers, dan wordt de herrie bij snelweg rijden wél vervelend.
 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.