Ga naar inhoud

Airbag lampje reset


rmassuger

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb de bestuurdersstoel van van Z3 2.0 facelift van 1999 eruit gehad en nu brandt het airbag lampje. 

 

Is er iemand (liefst in de buurt van Den Bosch) die een apparaatje heeft om het lampje te resetten ?

 

Alvast bedankt,

 

Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bij deze dus, maar zo'n brandend lampje is volgens mij geen apk afkeur punt, auto is niet verplicht airbags te hebben.

Link naar reactie
17 minuten geleden, pampus zei:

 zo'n brandend lampje is volgens mij geen apk afkeur punt, auto is niet verplicht airbags te hebben.

 

Vreemd, maar waar: 

 

Airbag  Bij auto's met een DET na 31-12-2003 moet de werking van het airbagcontrolelampje worden gecontroleerd. Het mag blijven branden en ook mag een airbag ontbreken. Dit is geen afkeurpunt maar een reparatie-advies en zal op het APK rapport vermeld worden. 
Link naar reactie

^ Nu dan had ik dus toch gelijk, voor een z3 dus helemaal geen probleem, eigenlijk uberhaupt geen probleem, een advies kan je naast je neerleggen toch.....

 

de mijne werd afgekeurd vanwege een niet brandend kenteken lampje....... Heeft ruud toen maar gelijk vervangen ? En mijn amerikaanse mg werd afgekeurd vanwege brandende zijlampen achter, de fitting dus maar losgerukt. Overigens is de MGB al jaren apk gekeurd en werd die daar niet op afgekeurd. Ach de ene keurmeester is de andere niet ....?

Link naar reactie
  • 7 maanden later...

ik heb het zelfde probleem , na demontage van mijn zetel blijft mijn airbaglampje branden, hoe los ik dat op ? na het lezen van de antwoorden ben ik niet echt wijzer geworden , het betreft een Z3 , 1,9 van 1996

 

Link naar reactie

Begin vorig jaar had ik ook het  eerder genoemde airbag lampje .

Na wat lezen op het WWW onder andere hier bleek dat als het lampje door bv een slecht contact in een stekker een keer is aan gegaan het niet meer uit gaat zonder te resetten.

na wat zoeken heb ik me een apparaatje zoals deze besteld  http://www.banggood.com/BMW-C110-Scanner-Airbag-Diagnostic-Fault-Code-Scan-Tool-p-927710.html?rmmds=search (niet alleen voor het resetten van de airbag)

toen dit niet bleek te werken , bleek ik ook nog een adapter kabel nodig te hebben , zoiets http://www.banggood.com/OBD2-Pin-Car-Female-Cable-Auto-Diagnostic-Adapter-Connector-for-BMW-p-916330.html?rmmds=search

 

na het resetten is bij mij het lampje (tot nu toe) niet meer aan gegaan .

Link naar reactie

dat is interessant om te weten , ik was reeds van plan een uitlees , reset toestelletje aan te schaffen , ik zou echter een toestel willen die universeel bruikbaar is , ook voor andere merken, en ook voor abs en airbag problemen en reset mogelijk heden , ik heb reeds wat gezocht maar zie door de bomen het bos niet meer , dus alle advies en ervaring is welkom ,

Link naar reactie

Voor zover ik weet is dat vaak de gordelspanner! Heb de mijne gereset en heeft 2 weken gewerkt,  maar komt weer terug. Merk je dat je gordelspanner moeilijk "oprolt"? 

Gr. 

Link naar reactie

Ik heb eens ergens gelezen 

dat als de stekker van de stoel uitgetrokken is  je de wagen niet aan mag zetten .

Anders zou het lampje gaan branden ..

klop dit . ?

Of misschien nog beter eerst de Bat. loskoppelen .  Effe stoel fikse en terug plaatsen . Dan de bat. terug aansluiten .

en er zou geen lampje branden !?

 

 

 

aangepast door Larsy
Link naar reactie

dat is inderdaad juist , ik heb bij het verwijderen van mijn zetel de bedrading van de gordel spanner losgemaakt zonder eerst mijn batterij af te koppelen , met als gevolg dat het airbag lapje nu blijft branden ,  even niet opgelet :huh: stom hé

Link naar reactie
  • 11 maanden later...

vandaag met een BMW Diagnosecomputer T110 van de firma OBD-Partner met succes mijn Airbag lampje kunnen resetten. :book: Deze was aangekomen toen ik zonder mijn accu los te koppelen (vergeten) mijn stuur incl Airbag had losgemaakt.:angry:

 

zie link:

https://www.obd-partner.nl/bmw-mini-obd1-obdii-eobd-diagnosecomputer-t801#customer-reviews

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.