Ga naar inhoud

pakt helft cds niet en ratelend geluid cd speler


Aanbevolen berichten

hallo,
ik heb sinds kort een z4 e85 uit 2003 aangeschaft 2.5i. :///m: 
nu heb ik het volgende probleem: de cd speler leest/pakt/of speelt geen nieuw gebrande cd"s.
ik had al gebrande cds van het merk verbatim en die speelt ie ook gewoon zonder problemen af.
maar nu heb ik ook van verbatim weer 2 nieuwe cds gebrand en die leest of speelt ie gewoon niet af. 
je hoort wel iets van een zizzend geluid, zo van dat ie m probeert te pakken, maar hij krijgt m dan gewoon niet!
op een ander forum gelezen dat je philips of sony cd-r moet kopen. gedaan, maar die pakt ie ook niet. :s 
en dan maakt de cd speler ook nog een ratelend geluid bij het instappen en uitstappen.

wie kan me hier mee helpen of zeggen waar het aan ligt.

groetjes michel

Link naar reactie
  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

allereerst bedankt voor je reactie,

er staan gewoon mp3s op, muziek. en ik heb ze langzaam gebrand.

ik had al gebrande cds van hetzelfde merk op dezelfde manier gebrand met mp3tjes en die pakt ie wel gewoon.

 

 

 

aangepast door casanova72
Link naar reactie

die van mij pakt wel mp3 bestanden, ik heb cds met mp3 die wat ik in mn vorige radio ook al afspeelde en diezelfde cds wat ik nu op de z4radio wil afspelen met mp3 die pakt ie ook gewoon. alleen hij pakt de hele nieuwe die wat ik net gebrand heb niet, ik heb verbatim, en ook de (kwalitatief goede van philips)en nog een ander merk, alle drie gebrand, zelfs op de laagste snelheid, maar pakt ze gewoon niet.

 

zou het mogelijk zijn dat ik die laser met zon cdspeler-schoonmaaksetje moet reinigen?

 

Link naar reactie

Ik begrijp even je twijfel aan je Cd-speler niet; je andere CD met MP3 doet het toch wel goed en hoe is het met originele Cd's? Als die het wel doen, dan lijkt me je CD speler oké. Pas op met gerommel aan Cd speler. Denk s.v.p. even na over de brander software die gebruikt is om de wel werkende en niet werkende Cd  te maken. Zou bijna willen wedden dat die verschillend is geweest.

Link naar reactie
  • Administrator

Nou ja, tenzij je een nieuwere radio in je Z4 hebt, "hoort" een '03 Z4 Radio CD-speler eenvoudigweg eigenlijk geen MP3s af te spelen. Die functie is zoals Jeroen terecht aangeeft pas later toegevoegd en dan nog niet (meteen) op alle modellen radio's. Neemt niet weg dat de mijne (ook '03)  ook wel bepaalde MP3 CDs afspeelt, maar niet alle.

 

Ten aanzien van ratelen bij in- en uitstappen: zonder geluidsfile is dat heel lastig te beoordelen, maar iets van geluid is zowel voor een eventuele navi-DVD, als voor CD-speler en of wisselaar niet abnormaal. Die dingen komen als het ware ook weer op gang, kijken waar ze ook alweer gebleven waren, etc. Dat doen ze al voor je het contact omdraait, net zoals bijvoorbeeld je interieurverlichting al aan gaat.

Link naar reactie

nogmaals bedankt voor het meedenken allemaal,

 

ik heb de cds die ik al had, gebrand voordat ik de z4 kocht. en die kon ik ook gewoon afspelen in mn vorige auto(radio). en nu ook in de z4 kan ik die oude gebrande cds gewoon afspelen. maar dus die wat ik nieuw gebrand heb pakt ie gewoon niet.

ik gebruik al 5 jaar dezelfde brandersoftware. 

misschien moet ik toch maar een andere brandersoftware gaan proberen.

 

weet iemand een gratis te downloaden software voor me....

 

of kan ik mijn mp3 bestanden wat ik branden wil ook omzetten naar wel af te spelen bestanden, zo ja, welke?

aangepast door casanova72
Link naar reactie

Nou zijn auto's niet mijn expertise gebied, maar als het gerelateerd is aan een computer kan ik nog wel eens een tip geven :) . Als de speler geen MP3 pakt lijkt mij dat WMA ook niet de oplossing zal zijn aangezien dit Windows Media Audio is. Ik zou een kijken of WAV werkt, dit is wat vroeger (voor mij als snel) op cd's werd gezet, dit is zonder enige vorm van compressie dus er past wel veel minder op een cd.

 

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.