Ga naar inhoud

Waar zit de OBD2 stekker ?


rmassuger

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik zag op het forum info staan over de ELM327 waarmee je de boordcomputer kunt uitlezen. Ik heb er 1 besteld maar ik vraag me nu af waar de stekker ziet waar die in moet.

Onder de motorkap heb ik wel een stekker gevonden maar die is rond en niet langwerpig zoals de ELM327

http://www.dx.com/p/elm327-obdii-bluetooth-car-diagnostic-wireless-transceiver-dongle-blue-183801#.VZ09Elx_igw

Link naar reactie
  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Tip: de zoekfunctie van het forum kan je goed op weg helpen bij dit soort vragen!

De ronde stekker onder de motorkap is een zogenaamde OBD1-stekker, de OBD2-stekker vind je achter een afdekplaatje onder de stuurkolom.

Bij een handjevol modellen (US markt?) zit-ie achter een afdekplaatje aan de passagierszijde van de middenconsole.

Link naar reactie

helaas geen stekker

Dan ben je (net als ikzelf) beperkt tot een uitleesapparaat dat op de ronde stekker gaat.

Niet zo lachwekkend goedkoop als die bluetoothdongels, maar als je genoegen neemt met 'made in China' ben je voor een tweecijferig bedrag wel klaar...

Link naar reactie

Of een verloopsnoertje van rond naar rechthoekig kopen, werkt ook.

aangepast door avdb
Link naar reactie

ik gebruik de USB en Wifi dongels van DX.com in combinatie met Android ( Torque Pro ) en Iphone ( Dashcommand )

Voor de PC heb ik een USB dongel op marktplaats gekocht en gebruik ik met INPA

Alle drie werken ze met het verloopsnoertje op de OBD1 onder de motorkap of rechtstreeks in de OBD2 poort onder het stuur

http://www.dx.com/p/b13-wi-fi-obd2-car-diagnostic-tool-black-294019#.VZ-79V_tlBc

http://www.dx.com/p/elm327-bluetooth-odb2-v1-5-car-diagnostic-interface-126921#.VZ-9i1_tlBc

http://www.dx.com/p/20-pin-male-to-16-pin-female-obd-ii-diagnostic-adapter-cable-for-bmw-20cm-115846#.VZ-8YV_tlBc

Link naar reactie

...werken met het verloopsnoertje op de OBD1 onder de motorkap of rechtstreeks in de OBD2 poort...

Dan denk ik dat we de vinger op de zere plek hebben: jij hebt een auto met beide stekkers (ergo: een die OBDII ondersteunt)?

Link naar reactie

klopt, en waarschijnlijk is de OBD2 data dan ook aanwezig op de OBD1 aansluiting onder de moterkap

Link naar reactie
  • Administrator

Anders ik wel... Stapel je niet wat teveel op elkaar om je initiele aankoop van nog geen EUR 8,- te rechtvaardigen?

Link naar reactie
  • 4 weken later...

OBD2 bluetooth analyse stekker en ODB1 verkoopkabeltje zijn binnen. Helaas (zoals eigenlijk wel verwacht) werkt het verkoopkabeltje niet.

De ODB2 in mijn Renault van 2012 geprobeerd en daar werkt de OBD2 analyse stekker wel.

Conclusie, als je BMW alleen een OBD1 (ronde stekker) heeft heb je niets aan een verloop OBD2 naar OBD1

Link naar reactie

Je conclusie klopt niet helemaal.

Ik heb namelijk ook een Z3 met ronde stekker, als ik daar de verloopkabel van obd1 naar obd2 op aansluit en vervolgens daarop mijn obd2 kabel aansluit kan ik gewoon de Z3 uitlezen echter omdat in mijn Z3 ook over een obd2 stekker beschikt kan ik via de obd1 alleen het motormanagement uitlezen. De rest gaat via de obd2 stekker. Maar niet alle programma's werken met die obd2 naar obd1 inpa en icarsoft wel maar bmwhat weer niet.

aangepast door Bmw-fan
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.