Ga naar inhoud

Gezocht: Z4 2.5 of 3.0 Pre-facelift Sterling grau of zilver grijs


Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Zoals jullie hebben gezien heb ik mijn Z3 te koop staan. Na 4 jaar met veel plezier te hebben rond gereden is het tijd voor een volgende stap.....de Z4!

Nu heb ik natuurlijk hier al aankooptips gelezen, waar ik zeer content mee ben, maar de sites waar ik zoek naar een Z4 zijn: Marktplaats en Gaspedaal....

Ik heb het idee dat hier niet alles staat....ik doel dan meer op locale handelaren die deze auto ook aanbieden.

Hebben jullie misschien sites, handelaren waar jullie goede ervaringen mee hebben die deze auto's ook verkopen?

Ik kan jullie hulp eigenlijk wel goed gebruiken.

Mijn budget is tussen € 12000 - € 13000, tot 100.000 km, 2,5 of 3,0 liter uitvoering. qua kleur sterling grau of zilver grijs. Ook valt mij op dat je bij de meeste handelaren geen garantie krijgt of je moet dit erbij kopen, is dit niet wat vreemd als je een auto koopt voor € 13000,-?

Ik weet niet of mijn budget in verhouding staat tot mijn eisen pakket.....dit hoop ik dan maar. Dit weten jullie waarschijnlijk beter....

Graag hoor ik van jullie waar ik nog meer kan kijken of hebben jullie ergens zo'n z4 te koop zien staan.

Bedankt alvast!!

Gr.

Ed

  • Like 1
Link naar reactie

Je hebt sowieso altijd nog je gewone garantie als consument, dat is wettelijk geregeld. Als jij bij een handelaar het terrein afrijdt en die hele auto dondert in elkaar, dan kun je echt wel aanspraak maken op garantie.

Als je bij een BOVAG-garage voor een dergelijk bedrag een auto koopt krijg je volgens mij gewoon de garantieregeling van de BOVAG.

Link naar reactie

Vaak moet je voor garantie bijbetalen want de garage 'verzekert' zijn garantie bij de Bovag voor dat bedrag.

Voor een auto van meer dan 10 jaar oud kun je niet veel garantie verwachten. Gewoon goed laten keuren voor aankoop, dan kan er weinig mis gaan. Ik heb mijn Z4 in 2009 bij een particulier in Duitsland gekocht, dus ook zonder garantie. Geen spijt van gehad, maar in de loop van jaren wel wat kleine dingetje gehad. Niets bijzonders voor zijn leeftijd.

Ik denk wel dat de gewenste km stand van <100.000 km voor een >10 jaar oude auto een beetje laag is. Daar zullen er niet veel van zijn. De Z4 gaat veel langer mee, zeker de 6 cilinder M54 blokken dus ik zou me daar niet op blindstaren. Beter een goed onderhouden en bekende Z4 met veel km dan een verdachte met weinig km.

Succes met zoeken

Link naar reactie

Dus het verhaal van garantie bij kopen klopt dus....

Ik ben met je eens dat onderhoud meer zegt dan km stand maar ik rijdt 12000 km per jaar (woon-werk) dus dan tikt het redelijk snel aan...en het is denk ik ook een gevoel hoe minder km des te beter.....

Ik had hier al gelezen inderdaad dat de 6 cilinder M54 motoren zogenaamd "onverwoestbaar" zijn..

Link naar reactie

tja voor je bduget heb je zeker een leuke ( prefacelift) Z4 :) .

tja garantie verhaal ga ik niet over beginnen, ik ben immers geen jurist. mijn auto komt van een particulier en had dus sowieso geen garantie. gewoon goed de auto bekijken etc, en miss iemand meenemen die wat meer hoort/ziet dan tegen de banden aanschoppen of je laat een aankoopkeuring doen.

mijne heb ik 5 jaar geleden met 97k op de teller gekocht, en bij goed onderhoud moet zeker de M54 geen (grote) problemen opleveren en kan je lang door naar hogere standen. denk dat je 100k km miss iets moet bijstellen naar 120k km's maar dat mag de pret niet drukken lijkt me, dat gevoel van km's heb ik ook wel ( vind de huidige 141k km's al veel :blink: ) maar gezien de standen die gehaald worden met, met name de M54, is dit niet echt een bijzonder hoge stand.

weet je al wat voor opties je precies wilt en welke niet ? dat is namelijk voor je keuze ook belangrijk. je kan onderaan je budget vast een leuke maar kale z4 kopen die onder de ton km's zit maar is dat wat je wilt ? en is importeren eigenlijk een optie ?

qua sites zou je misschien nog speurders toe kunnen voegen maar dat vind ik eigenlijk een baggersite <_< autoscout komt volgens mij ook al voorbij bij gaspedaal ? zou die iig ook zonder gaspedaal even bekijken want ik heb soms het geval dat gaspedaal niet alles meeneemt.

Link naar reactie
  • Administrator

... ik ben immers geen jurist ...

Nee, maar die hebben we hier ook. :hypocritesmiley: Als je zekerheid wilt - en dat lijkt bij Ed het geval - moet je zowel bij koop van een particulier als van een garagebedrijf niet willen vertrouwen op het wettelijke regime. Dat is namelijk niet al te duidelijk.

Ik ga er even vanuit dat het gaat om zaken waar de verkoper je niet nadrukkelijk op heeft gewezen. Ook als je een auto zonder specifieke garantie afspraken koopt moet die auto op het moment dat je de sleutels krijgt wel, hou je vast, beantwoorden aan de overeenkomst en mag je verwachten dat de auto de eigenschappen bezit die nodig zijn voor normaal gebruik daarvan. Als je iets bijzonders afspreekt moet dat uiteraard ook kloppen.

Probleem is dat dit voor veel punten die je normaal wellicht onder garantie claimt een nogal vaag criterium is. Van een auto uit 2003 mag je natuurlijk wel verwachten dat die bijvoorbeeld remt, en dat de snelheidsmeter het doet. Maar of de airco (als die er in zit) het bijvoorbeeld moet doen is al minder duidelijk. Hoe het met slijtage zit ook: als je remblokken een week na aankoop op zijn, dan nog kan de auto op het moment dat je de sleutels kreeg voldaan hebben aan de overeenkomst.

Als je bij een bedrijf koopt heb je wel als voordeel dat je zes maanden lang iets beter beschermd wordt. Mijn remblokken voorbeeld zou daar wel los moeten lopen. Daar moet je je ook niet teveel van voorstellen, want dat komt allemaal weer aan op de vraag wat je mocht verwachten.

Naar mate de auto ouder wordt, en / of de auto goedkoper wordt, is de toepassing van deze vage norm onduidelijker. Het is immers duidelijk dat een auto uit 2003 geen nieuwe auto is en dus ook best wat niet al te wezenlijke gebreken mag hebben. Maar ja, wat wel en wat niet?

Kortom: als je duidelijkheid wilt zul je die zelf moeten creeren. Daarmee: als je "garantie" afspreekt, zorg dan dat je ook duidelijk te horen krijgt wat daar wel en niet onder valt. Anders krijg je alsnog discussie.

Link naar reactie

tja voor je bduget heb je zeker een leuke ( prefacelift) Z4 :) .

tja garantie verhaal ga ik niet over beginnen, ik ben immers geen jurist. mijn auto komt van een particulier en had dus sowieso geen garantie. gewoon goed de auto bekijken etc, en miss iemand meenemen die wat meer hoort/ziet dan tegen de banden aanschoppen of je laat een aankoopkeuring doen.

mijne heb ik 5 jaar geleden met 97k op de teller gekocht, en bij goed onderhoud moet zeker de M54 geen (grote) problemen opleveren en kan je lang door naar hogere standen. denk dat je 100k km miss iets moet bijstellen naar 120k km's maar dat mag de pret niet drukken lijkt me, dat gevoel van km's heb ik ook wel ( vind de huidige 141k km's al veel :blink: ) maar gezien de standen die gehaald worden met, met name de M54, is dit niet echt een bijzonder hoge stand.

weet je al wat voor opties je precies wilt en welke niet ? dat is namelijk voor je keuze ook belangrijk. je kan onderaan je budget vast een leuke maar kale z4 kopen die onder de ton km's zit maar is dat wat je wilt ? en is importeren eigenlijk een optie ?

qua sites zou je misschien nog speurders toe kunnen voegen maar dat vind ik eigenlijk een baggersite <_< autoscout komt volgens mij ook al voorbij bij gaspedaal ? zou die iig ook zonder gaspedaal even bekijken want ik heb soms het geval dat gaspedaal niet alles meeneemt.

Qua opties zit ik te denken aan electrische kap, stoelverwarming en airco maar dit hebben de meeste, lederen bekleding, een windscherm tussen de roll bars. Voor de rest wil ik gaande weg ook zelf nog wel wat hobbyen maar ik probeer de auto zo compleet mogelijk te vinden.

v.w.b import heb ik al een bedrijf ik Amsterdam benadert voor wat de kosten zijn en de bpm, ik moet zeggen dat je daar een auto voor hetzelfde geld koopt als hier maar dan 2 jaar jonger en vaak iets meer opties....maar als ik mijn budget kijk en reken wat er ongeveer nog aan kosten bij komt dan is dat voor mij niet echt rendabel....

Link naar reactie

Nee, maar die hebben we hier ook. :hypocritesmiley: Als je zekerheid wilt - en dat lijkt bij Ed het geval - moet je zowel bij koop van een particulier als van een garagebedrijf niet willen vertrouwen op het wettelijke regime. Dat is namelijk niet al te duidelijk.

Ik ga er even vanuit dat het gaat om zaken waar de verkoper je niet nadrukkelijk op heeft gewezen. Ook als je een auto zonder specifieke garantie afspraken koopt moet die auto op het moment dat je de sleutels krijgt wel, hou je vast, beantwoorden aan de overeenkomst en mag je verwachten dat de auto de eigenschappen bezit die nodig zijn voor normaal gebruik daarvan. Als je iets bijzonders afspreekt moet dat uiteraard ook kloppen.

Probleem is dat dit voor veel punten die je normaal wellicht onder garantie claimt een nogal vaag criterium is. Van een auto uit 2003 mag je natuurlijk wel verwachten dat die bijvoorbeeld remt, en dat de snelheidsmeter het doet. Maar of de airco (als die er in zit) het bijvoorbeeld moet doen is al minder duidelijk. Hoe het met slijtage zit ook: als je remblokken een week na aankoop op zijn, dan nog kan de auto op het moment dat je de sleutels kreeg voldaan hebben aan de overeenkomst.

Als je bij een bedrijf koopt heb je wel als voordeel dat je zes maanden lang iets beter beschermd wordt. Mijn remblokken voorbeeld zou daar wel los moeten lopen. Daar moet je je ook niet teveel van voorstellen, want dat komt allemaal weer aan op de vraag wat je mocht verwachten.

Naar mate de auto ouder wordt, en / of de auto goedkoper wordt, is de toepassing van deze vage norm onduidelijker. Het is immers duidelijk dat een auto uit 2003 geen nieuwe auto is en dus ook best wat niet al te wezenlijke gebreken mag hebben. Maar ja, wat wel en wat niet?

Kortom: als je duidelijkheid wilt zul je die zelf moeten creeren. Daarmee: als je "garantie" afspreekt, zorg dan dat je ook duidelijk te horen krijgt wat daar wel en niet onder valt. Anders krijg je alsnog discussie.

dus eigenlijk met de verkoper op papier zetten wat er onder garantie valt....

Ook de eerste z4 is alweer 12 jaar oud dus dat deze auto's wat gaan mankeren is zeker niet raar...

Ik heb op marktplaats er een gezien: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m936116899-bmw-z4-2-5i-s.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

alleen heeft deze niet zo'n windscherm tussen de roll-bars maar ja soms misschien toch concessies doen.... <_<

Link naar reactie

Die rooie lijkt een mooie, ha ha, dat rijmt.

Misschien ook eens kijken op het Duitse forum z.roadster.com onder "Biete". Staan diverse mooie ZZZZ te koop. Weet je in ieder geval dat je van een liefhebber koopt.

Link naar reactie

Je zou eigenlijk sowieso in duitsland moeten kijken.

zoals dit: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=210798955

De bpm voor deze is 1458 dus met de kosten van een tijdelijk kenteken en de keuring+nederlandse kenteken valt hij binnen je budget

Link naar reactie

Maik die heeft halfleren stoelen, zou niet mijn keuze zijn.

Deze zier er aardig uit, maar ken hem niet. Geen volautomatische airco, maar die heb ik ook niet.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m936046876-bmw-z4-roadster-roadster-2-5i-airco-leder-stoelverwarming-el.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

En idd zroadster.com goed bekijken kan ook geen kwaad.

Dezeis wel aan t topeind van t budget, en dan zou je onderhandelen moeten of er nog wat af kan, staat wel in Keulen, dus niet heel ver van de grens

http://www.zroadster.com/forum/index.php?threads/verkaufe-bmw-z4-e85-3-0i.108254/

aangepast door lightning87
Link naar reactie

Daarom, misschien als je hem voor 12,5 meekrijgt je nog een kansje maakt.

Tja wensenlijstjes combineren met budget is altijd lastig. 5 jaar geleden wilde ik graag een 3.0 maar die kon ik niet betalen, daarom een 2.5 gekocht, en een hoop opties moeten laten die ik eigenlijk wel wilde.

Link naar reactie

Of gewoon langer zoeken ?

Ik ben begonnen met zoeken naar een Z3 met 6-cilinder en zo min mogelijk kms. Uit eindelijk werd het wensen lijstje een 2.8 of 3.0 met sportstoelen. Meerdere bekeken en het was t allemaal net niet. Maar na lang zoeken nu toch een 2.8 met toen 51k op de tellen die helemaal voldoet aan het wensen lijstje. En precies hetzelfde heb ik gehad met de 330 Touring als je maar lang genoeg zoekt vind je wel een auto die aan de wensen voldoet.

Link naar reactie

Tsja, ik kan me eigen ook altijd verlekkeren op opties. Maar toch merk ik dat voor mij daar niet de essentie van autoplezier in zit. Opties zijn ook zo snel weer gewoon. Dus persoonlijk staar ik me daar niet meer blind op.

Anyway succes met de zoektocht!

Link naar reactie

Ik ben gisteren toch naar Stellendam gereden en ben toch naar die Merlot rode gaan kijken.....de kleur was echt super!!

na flink onderhandelen heb ik de Z4 gekocht!!

Hoe veranderlijk kan een mens zijn we zoeken grijs en we kiezen Rood......

Bedankt allemaal voor het meedenken en jullie adviezen!

hier wat foto's:

DSC02317_zpsn8e2alf8.jpg

DSC02319_zpsyoouoz8o.jpg

DSC02320_zpsr4fwnvgp.jpg

DSC02322_zpsslwasc6i.jpg

DSC02323_zpshmav97qt.jpg

DSC02326_zpsusmvsypm.jpg

DSC02327_zpsj3rk5ynw.jpg

Het is een Merlot rode 2.5 liter en 99000km op de teller. Heeft xenon, DSP en een M-onderstel. Een windscherm voor tussen de Roll-bars met een opberg mechaniek aan de binnenkant van de achterklep. Styling 103, Ook een code S230A extra package Europe specific....geen idee wat dit inhoud.....misschien dat jullie dit weten?

Ik ben er erg blij mee en komende zaterdag kan ik 'm ophalen met nieuwe APK en 2 nieuwe Michelin achterbanden.

  • Like 1
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.