Ga naar inhoud

kleurcodes veren


Partagas

Aanbevolen berichten

  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

zou kunnen,maar misschien wel een aanduiding M of niet?

Ik geloof dat de veren van de z ook in andere bmw,s worden gebruikt,maar dan zouden de partnrs vergeleken moeten worden.

aangepast door sandere39
Link naar reactie

Volgens mij staat er op de veren van een :m: onderstel een groene stip. Wat de gele stip is weet ik niet.

aangepast door JK-Z4-3.0i
Link naar reactie

Ik zie die gele stip ook op de remleiding staan.

Ik zie helaas geen verband tussen remleiding en veer :wink:

Misschien 1 of ander merktekentje om aan te geven wat bij een keuring oid gecontroleerd is of niet.

Net als dat bouten die op een bepaald moment zijn aangedraaid vaak gemerkt worden. Als controle.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • Administrator

Jurgen's opmerking wordt hier bevestigd. Ik vind helaas geen compleet overzicht, voor de Z4. Voor de E46 wel, maar de gebruikte combinaties verschillen ook per model lijkt het.

Ik denk dat Guido ook gelijk heeft. Groen lijkt me dus wel iets te zeggen over welke veren het zijn, geel lijkt me "after market" en ergens anders verband mee te houden.

Link naar reactie

Wil nieuwe Bilstein schokbrekers en veren en ik zag die kleurtjes... Toen werd ik natuurlijk nieuwsgierig naar de betekenis... Gisteravond alweer een uurtje of wat zitten 'goegelen' :nasty:

Als ik een M onderstel heb verklaart dat misschien de wat hardere demping terwijl ik juist wat meer comfort zoek...

Link naar reactie

Ja, M sportonderstel met carrosserieverlaging (ca. 15 mm).

De nieuwe veren en schokbrekers bestel ik sowieso op chassisnummer dus het zal wel goed komen :)

aangepast door Partagas
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.