Ga naar inhoud

kleurcodes veren


Partagas

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

DSCN1904_zpse6w5xrni.jpg?t=1434129207

Weet iemand toevallig wat de kleurcodes op de achterveren betekenen?

  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Ik vraag mij af of die een betekenis hebben.

Geplaatst:

Ik denk zelf dat het iets te maken met het gewicht dat er op komt...

Geplaatst: (aangepast)

zou kunnen,maar misschien wel een aanduiding M of niet?

Ik geloof dat de veren van de z ook in andere bmw,s worden gebruikt,maar dan zouden de partnrs vergeleken moeten worden.

aangepast door sandere39
Geplaatst: (aangepast)

Volgens mij staat er op de veren van een :m: onderstel een groene stip. Wat de gele stip is weet ik niet.

aangepast door JK-Z4-3.0i
Geplaatst: (aangepast)

Ik zie die gele stip ook op de remleiding staan.

Ik zie helaas geen verband tussen remleiding en veer :wink:

Misschien 1 of ander merktekentje om aan te geven wat bij een keuring oid gecontroleerd is of niet.

Net als dat bouten die op een bepaald moment zijn aangedraaid vaak gemerkt worden. Als controle.

aangepast door GuidoK
Geplaatst:

Google maar eens op 'E85 coil spring color codes'. Ik denk dat de dealer wel licht in de duisternis kan brengen :unsure:

  • Administrator
Geplaatst:

Jurgen's opmerking wordt hier bevestigd. Ik vind helaas geen compleet overzicht, voor de Z4. Voor de E46 wel, maar de gebruikte combinaties verschillen ook per model lijkt het.

Ik denk dat Guido ook gelijk heeft. Groen lijkt me dus wel iets te zeggen over welke veren het zijn, geel lijkt me "after market" en ergens anders verband mee te houden.

Geplaatst:

Wil nieuwe Bilstein schokbrekers en veren en ik zag die kleurtjes... Toen werd ik natuurlijk nieuwsgierig naar de betekenis... Gisteravond alweer een uurtje of wat zitten 'goegelen' :nasty:

Als ik een M onderstel heb verklaart dat misschien de wat hardere demping terwijl ik juist wat meer comfort zoek...

Geplaatst:

Hij heeft geen sportpakket (M-stuur/ stoelen) maar er staat inderdaad S704A :blink:

Geplaatst: (aangepast)

Ja, M sportonderstel met carrosserieverlaging (ca. 15 mm).

De nieuwe veren en schokbrekers bestel ik sowieso op chassisnummer dus het zal wel goed komen :)

aangepast door Partagas
Geplaatst:

zou je dan met bilstein meer comfort krijgen?

Of ga je voor standaard vering en demping?

Geplaatst:

Inderdaad. Ik heb voor de Bilstein B4 gekozen.

Geplaatst:

:m: veren en dempers van een Z4.

10622774_10200637607300792_8763372570902

Geplaatst:

Had al gezien dat je ze eraf hebt laten gooien :P

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.