Ga naar inhoud

Logo maken - koffie brouwerij


MarliesRoy

Aanbevolen berichten

Dat had ik inderdaad gezien en ik heb zelfs al een reply getuurd......leve de digitale wereld!

Voor de mensen die de vragen stelden:

Ik ben van plan om koffiebonen te gaan importeren en ben op zoek naar een mooi logo voor de naam wereldvolkoffie.

Doelstelling is om mensen van heerlijke koffie te voorzien en meer inzicht te geven in koffie en de bereiding hiervan.

Daarover gesproken, mocht je in de buurt van Arnhem zijn dan ben je (in overleg vooraf) van harte welkom om te komen proeven en proberen.

Pas op, er is een risico dat je besmet raakt en zelf een heuse espresso machine wilt gaan kopen!!!

Mooi stukje techniek, vol met pit en passie, net zoiets als onze zzztjes zeg maar!

aangepast door MarliesRoy
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Hebben we het over koffie?

Mmmmmm lekker hoor.

Deze ZZZer heb een jura staan. De lekkerste koffie met natuurlijk koffiebonen.

Ga je ze ook verkopen? Ben benieuwd naar de prijs.

Ik koop nu mijn koffie bij koffievergelijk.

Link naar reactie

Ik heb een LaScala butterfly met daarbij een Rossi RR45 maler.

Mijn bonen haal ik bij http://www.fascino-coffee.com/

Van de week weer een zending binnen gekregen, 1-dag oud gebrand....te lekker.

Op het moment ligt het even wat stil ,want ik zal naar Italië moeten om de juiste leverancier te vinden.

Alleen hadden we al vakantie in Frankrijk gepland.

Op dit forum zie je een Leone 2 groeper die ik aan het reviseren ben, misschien ook voor jou een leuk forum als je van koffie houdt:

http://koffiepraat.nl/forum/viewtopic.php?f=44&t=5690

Nog af te bouwen: http://wereldvolkoffie.nl/ alle hulp is welkom :rolleyes:

En onderstaand het resultaat van het juiste restuarant en de echte barista...ik moet nog aardig wat oefenen :sFun_whistle:

IMG-20150521-WA0015_zpsfubni15i.jpeg

Link naar reactie
  • Administrator

Ik blijf het ook volgen. Ik doe het thuis met de vrijwel onverwoestbare combinatie van een Quickmill 3000 en een Quickmill 060 maler...

Link naar reactie
  • Administrator

^Ik wissel een beetje qua leverancier afhankelijk van waar ik in de buurt ben: Kaldi / C'estBon / SimonLévelt etc. Kan nu nog, nu ik nog in Amsterdam woon. Ik verkas binnenkort hopelijk naar het Brabantse platetland, dan moet ik me op dit punt herorienteren ...

Link naar reactie

Ja die adelaar hoort er echt op!

Een echte pistonmachine daar zie je er niet veel van, meeste mensen noemen een portafilter machine zo.

Mooi hoor mensen, leuk dat er meer liefhebbers zijn van zelf malen en optimaal genieten.

Kom maar op met die plaatjes van espresso en cappuccino

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Zowel op de zaak al thuis een Jura. (thuis model Ena, micro 9).

Koop uitsluitend 100% Arabica bonen (vertrouw die mengsels niet, zie tekst hieronder). Meestal van Lavazza of D.E.. Ca. 18 euro/kilo.

Ps, sprak vroeger eens een medewerker van Van Nelle koffie.

Hij zei dat er het meeste verdiend werd op gemalen koffie, want daar kunnen ze alle goedkopen bonen in flikkeren, niemand die dat merkt.

aangepast door mohikaan
Link naar reactie
  • Administrator

^^Ik koop dus ook nooit gemalen koffie. En ook niet meer bij winkels waar de ongemalen koffiebonen gebrand en wel in van die grote tonnen met een venstertje al weken liggen te verouderen voor dat ik ze meeneem (zoals Simon Levelt) .... En dan thuis meteen geseald in de diepvries, met uitzondering van een klein beetje in de maler ...

Link naar reactie

Maar koop je dan gemalen bonen of ongemalen?

Ik koop vers gebrand en ongemalen, meestal max 2 dagen oud en dat merk ja als de koffie door begint te lopen...jammie

Koop natuurlijk bonen, in aluminium verpakking.

De opmerking van die Van Nelle man (Jaaaaren geleden) staat daar los van.

Overig vind ik dat de kwaliteit van de koffie in de Horeca op een stuk hoger niveau ligt dan pakweg 5 jaar geleden.

Zal ook wel aan de trend liggen. Vroeger dronk je gewoon koffie, nu proef je bewust of de kwaliteit goed is.(+ koekje er bij).

Voor ik bestel vraag ik bij cafetaria's/cafe's wel eens of ze een goede machine hebben (en geen koffieketel waar het een uur geleden in is gezet)

Link naar reactie

Er zijn weinig horeca zaken die echt goede espresso of cappuccino maken ben ik bang.

In 8 van de 10 tenten waar ik kom zie ik bijvoorbeeld oude melk aan het stoompijpje, weten mensen niet hoe ze de bonenmaler af moeten stellen en hoe je melk opschuimt...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.