Ga naar inhoud

inspectielampje dashboard resetten


T Pleijhuis

Aanbevolen berichten

Beste Z3 vrienden,

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik het inspectielampje op mijn dashboard kan resetten? Zonder dat ik daarvoor de auto aan de computer moet hangen. Het lampje staat nu namelijk helemaal in het rood en die moet weer naar het groen.

alvast bedankt!

Link naar reactie

Tja, de service indicator resetten zonder het onderhoud uit te voeren is natuurlijk niet aan te bevelen.

Goed, haal de kap van de ronde diagnose stekker eraf, buig een paperclip zo dat je punt 7 en 19 met elkaar kunt doorverbinden. Zet dan het contact aan op stand 2 en trek de paperclip er na 8 tot 10 seconden uit. Als je dan opnieuw contact maakt zijn je groene blokjes weer terug.

Ik ben geen moraalridder maar je moet dit echt alleen maar doen als je ook het onderhoud doet.

  • Like 1
Link naar reactie

Ergens ging ik daar ook van uit, anders had ik de procedure niet gegeven.

Aangezien iedereen dit kan lezen heb ik de opmerking algemeen gehouden, er zijn altijd mensen die bijvoorbeeld voor de verkoop de indicator willen resetten.

Overigens, als je ook het icoontje met het klokje (deze geeft aan dat o.a. de remvloeistof ververst moet worden) weg wilt hebben moet je de doorverbinding er 15 seconden in laten zitten.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Handige tips, ik wil echter niet met een pinnetje knutselen <_<

Ik heb intussen de nodige OBD interfaces liggen via serieel tot aan bleutooth.

Daarnaast de nodige software, INPA, NCS, Tool32, WinKFP, Carsoft, OBDautodoctor en scanmaster.

Het lukt mij wel om de airbagaanduiding te wissen (stekker was los geschoten) maar het onderhoud niet.

De lokale garage hier heeft überhaupt geen reset tools en zegt laat maar bij BMW resetten. (die zien mij al aankomen met de factuur van hobbybob)

Met welke van de genoemde tools kan ik nu de serviceinterval resetten?

OW betreft hier een Z3 1.9 '96

aangepast door MarliesRoy
Link naar reactie

Helaas is die van ons van 96.

Als ik in Carsoft klik op reset interval etc. Dan lijkt hij het wel te doen, maar hij schrijft het niet weg in het geheugen van de auto.

Niet dat het nou heel belangrijk is dat de lampjes uit gaan, maar het is wel een mooie reminder dat je weer olie moet verversen.

Ik merk sowieso dat ik niet heel veel kan uitlezen, of is dat standaard bij dat bouwjaar.....en dat er later meer mogelijk was...

Link naar reactie

Mijn tools zijn obd2, ik weet dus niet of de 1 gaat werken...

Ach er is vast wel iemand bij de limborit of heiderit die mij verder kan helpen.

Volgens mij kan het ook kabel afhankelijk zijn?

En intussen heb ik zo'n collectie dat ik niet weet welke met welke samen werkt

aangepast door MarliesRoy
Link naar reactie

Ik dacht ook dat obd 2 vanaf 2000 pas normaal was..

.Most euro spec cars (apart from very early, circa 1996?) have both connectors i.e. an OBDII connector adjacent to the steering column and a BMW 20-pin connector under the bonnet. Experience shows that whilst the OBDII connector talks to some of the car's modules only the BMW 20 pin under bonnet connection talks to everything.

aangepast door sandere39
Link naar reactie

Je 'probleem' is óók op te lossen met de 'pinnetjesmethode' die hierboven al is beschreven.

De kant-en-klare OBD1-resettooltjes doen precies hetzelfde: middels een schakelaar worden dezelfde pinnen op de ronde OBD contrastekker 'kortgesloten'...

Link naar reactie

Die ronde connector in de motorruimte is OBD1.

OBD2 is rechthoekig (lijkt een beetje op een SCART-aansluiting) en zit - bij latere bouwjaren - onder je stuurkolom.

Op het plaatje hieronder zie je een adapter van OBD1 (links) naar OBD2 (rechts).

142_1_large.jpg

Link naar reactie

nja die obd1 is eigenlijk iets van bmw,maar werd obd1 genoemd (geloof ik)

EDIT ,ik weet het weer hoe het zat de eerste uitlees punt was iets van bmw ,een kleiner stopcontact zeg maar beetje ovaal,daarna kwam die grotere obd1

maar hoezo bluetooth module,ik heb voor carsoft een kabel met een box ertussen....

maar die ronde obd heb ik ook een resettool van securit voor liggen,kan ik wel meenemen voor je hoor om even te resetten,fluitje van een cent!

aangepast door sandere39
Link naar reactie

Ik heb die ronde naar trapeze ook, daar gaat weer een kastje tussen en die gaat naat serieel PCMCIA kaart in het laptopje.

Ook heb ik rond naar serieel direct, maar die doet niks

En die rond pe naar trapeze, daar kan de bluetooth module weer op....

Ik zal kijken of ik dit weekend wat foto's kan plaatsen....dank voor het meedenken mannen!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.