Ga naar inhoud

inspectielampje dashboard resetten


T Pleijhuis

Aanbevolen berichten

  • Administrator

^roy, heb ook die module. Heb op mijn zzz alleen obd1.

geprobeerd om met dat kabeltje wat Pim toont via bluetooth en wifi

iets op mijn laptop of iphone te krijgen, te vergeefs.

Gaat waarschijnlijk alleen met obd2

aangepast door Scorpion
Link naar reactie

geprobeerd om met dat kabeltje wat Pim toont via bluetooth en wifi

Hier 'tzelfde: kreeg de boel niet aan de praat met een OBD2-dongel op de OBD1-OBD2-adapter...

OBD1 naar serieel (dus naar een laptop) werkt voor zover ik weet prima, maar ik heb nooit de moeite genomen om daar dieper in te duiken.

... of ik dat resettertje meenemen moet naar de limborit...

Voor een reset van het service-interval is er echt niet méér nodig dan dit:

220px-Paperclip-01_(xndr).jpg

Link naar reactie

Als je de tool mee wilt nemen naar de Limborit, graag..kunnen we in ieder geval kijken of het werkt.

Ik snap dat de paperclip werkt...maar als ik er de spullen voor heb liggen, wil ik meer kunnen dan alleen Het airbagmeldingslampjeinstallatiestoringsknippertje uit zetten hahaha

Het laptopje heeft geen serieel, van PCMCIA....zou dat het nog kunnen zijn? alhoewel dan de airbagmelding ook niet uit te zetten zou moeten zijn....

aangepast door MarliesRoy
Link naar reactie

Op het plaatje hieronder zie je een adapter van OBD1 (links) naar OBD2 (rechts).

Ehhh.... Links? Rechts?

Oh nee, die staan goed maar je hebt de 1 en de 2 omgewisseld.

Link naar reactie

Herinner mij vlak voor de rit er nog even aan dan komt het wel goed.

Dat resetten met de paperclip zou naar verluid toch minder effectief zijn dan met de resetter heb ik ooit gehoord of dat echt waar is weet ik niet.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Dit vond ik op de site van Ad.

BMW Z3 service interval resetten.

1) Zet de motor uit en stop de sleutel niet in het contact. Houdt de linkerknop ingedrukt op het instrumentenpaneel;

2) Plaats de sleutel in het contact en draai naar de eerste positie (blijf de linkerknop ingedrukt houden);

3) Wacht ongeveer 5 seconden (terwijl u de linkerknop ingedrukt houdt), totdat de service zich op het display toont ;

4) Laat de linkerknop kort los en druk hem daarna opnieuw in, totdat RESET in het scherm knippert;

5) Laat nu de knop los en druk hem snel opnieuw in als RESET opnieuw knippert.

Maar bij mij werkt dit niet.

Als ik dat doet gaat ie optellen van 1 naar 15 en voor de rest gebeurt er niets.

aangepast door Bigpapa
Link naar reactie

Bij een ronde stekker moet je de BMW op contact zetten en dan de dop van de stekker eraf draaien een stroom draad pakken ( gewoon huis tuin en keuken stroom draad ) die op pin 7 en 19 houden. 13 seconde wachten, draad eruit trekken en dop erop schroeven als goed is is dan de service interval gereset.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.