Ga naar inhoud

Topsnelheid


MissesPeach

Aanbevolen berichten

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Je zou eigenlijk op 196 km/h moeten kunnen uitkomen met een 1.9 volgens Autoweek. Maar zaken als weersomstandigheden, bepakking, breedte en grootte van de banden spelen ook allemaal mee. Als ik er nou even van uitga dat jullie in ieder geval met zijn tweeen waren en wel wat bagage bij jullie hadden scheelt dat al wel wat qua topsnelheid ...

Link naar reactie

Je moet het met een andere z3 1.9 vergelijken op hetzelfde wegstuk op hetzelfde moment.

Je kan niet zomaar van de behaalde afgelezen topsnelheid beoordelen of je auto naar behoren presteert. Die waarde zegt an sich helemaal niets.

Wie weet heb je wel een enorme tellerafwijking bij hoge snelheid.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Aan tellerafwijking zou het eigenlijk niet mogen liggen. Als je op de teller kijkt zou de snelheid juist andersom moeten afwijken (dus zodanig dat de teller een hogere snelheid aangeeft dan wat je daadwerkelijk rijdt).

De winterbanden kunnen wel uitmaken. Als die een andere maat hebben dan je zomerbanden klopt de teller mogelijkerwijs niet meer.

Probeer eens om de snelheid ook af te lezen via GPS (via TomTom of zo) en kijk eens hou zich dat verhoudt tot hetgeen je snelheidsmeter aangeeft.

aangepast door Individual
Link naar reactie

Woensdagavond zonder problemen met mijn 1.9 (140 pk) ook de 180 km/uur aangetikt (snelheid volgens GPS Flitsmeister).

En ik had niet het idee dat dit de topsnelheid zou zijn. Maar even goed was het vanwege de verkeerssituatie in Duitsland niet verstandig nog sneller te gaan.

Link naar reactie

Met m'n 3.0i loopt ik van de teller af! Volgens TomTom is het dan 245 km/h. Bij vlakke weg, geen wind, geen belading (behalve ikzelf dan). Het motortje is blijkbaar nog gezond genoeg bij ruim 140.000 kilometertjes :punk:

Link naar reactie

Een keertje 220 in Nederland gedurende 10 sec...... En er was nog veel over, maar ik wil hem niet kwijt en mijn rijbewijs ook niet.... En Duitsland heb ik geen zin in. 130 150 vind ik hard genoeg en een M rijdt ook zalig 90 hahaha

Link naar reactie

In onze (auto van pap) Z3 1.9 uit 1999 heb ik altijd heel gemakkelijk de topsnelheid gemaakt - ik ben dan ook benieuwd hoeveel toeren jouw motor lukt te maken. Bij onze Z3 1.9 heb ik het gevoel dat hij een versnelling mist, want hij gaat zo makkelijk in de toeren. Ik droom dat hij een zesde had...

Als jouw motor niet tot in het rood gaat dan moet ie voor een beurt denk ik...

IMG_4285.JPG

SIMG1548.jpg

aangepast door kmk4444
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.