Ga naar inhoud

Lagerschalen vervangen Z3 1.8 1996


Aanbevolen berichten

Ik heb hier op het forum al overal gezocht op het onderwerp lagerschalen vervangen maar wat ik tegen kom gaat vooral over de z3M blokken.

Nu is mijn vraag: hoe zit het met het preventief vervangen van de lagerschalen voor de 1.8? Hier kan ik niks over vinden.

Ik heb gelezen dat het best een ingrijpende aangelegenheid is en dat als je het niet vervangt en de lagerschalen breken, je de hele motor in de soep kan laten lopen.....

Graag hoor ik jullie mening.

Gr.

Ed

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Speelt inderdaad alleen voor s50, 3.2 liter 6 cilinder in lijn motoren. Deze staan inderdaad alleen in de z3M coupe en roadster. Rond de 80 k dienen deze vervangen te worden. De mijne zijn preventief vervangen rond 140k en de oude waren aardig beschadigd. Tevens ook de oliepomp vervangen en de koppelings plaat vervangen. Qua schalen niet zo duur, maar wel arbeidsintensief. Kleine 2K euri bij Roodkapje ergens begin 2010. Zit nu op 157 k en heb dus even tijd, zou weer moeten rond de 220k en voordat ik daar ben ik ruim 10 jaar verder hahaha.

Dus voor jou geen paniek.....

aangepast door pampus
Link naar reactie

Oké, bedankt voor jullie reacties.

Maar wat maakt nou dat ze alleen bij deze motoren problemen kunnen geven en niet bij mijn motor? Heeft dat te maken met het aan pk of zijn de lagerschalen anders...?

Ik dacht trouwens hier wel gelezen te hebben dat iemand met een 1.9 problemen had gehad met zijn lagerschalen...dus dan is het mirt alleen voor de M motoren.

Link naar reactie

Maar wat maakt nou dat ze alleen bij deze motoren problemen kunnen geven en niet bij mijn motor? Heeft dat te maken met het aan pk of zijn de lagerschalen anders...?

Als je dat wist kon je er veel geld mee verdienen, want er is geen goede oplossing voor.

Het heeft iig te maken met hoge toeren en lange slag. Ik vermoed oliecavitatie.

Maar het zijn altijd hoogtoerige motoren die er gevoelig voor zijn, en dan met name de bmw motoren (s50, s54, s65 en s85). Maar het komt ook in mindere mate voor bij honda's

Tegen de tijd dat jij last krijgt van je lagerschalen kan je de rest van de motor ook wel weggooien, omdat hij dan of extreem veel kilometers heeft gelopen (400k ofzo), of met te weinig olie heeft gedraaid....

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.