Ga naar inhoud

Motorstoring


Mauritz

Aanbevolen berichten

Beste ZZZZ rijders,

Allereerst aan iedereen de beste wensen voor 2015!

Het jaar 2015 begint niet zo goed voor mijn Z4 3.0SI, vandaag reed ik naar huis vanaf school en na ongeveer een kilometer gereden te hebben begon ineens het oranje motorstoringslampje te branden. Ik heb zo snel mogelijk de zzzz geparkeerd en uitgezet even later weer gestart maar het lampje blijft branden. Ik heb de motor tien minuten laten lopen maar ik kon niks ontdekken/horen wat anders klinkt dan normaal. Daarna ben ik rustig naar huis gereden en onderweg heb ik ook niks ongewoons kunnen ontdekken. Ik denk dat het het beste is om de auto uit te laten lezen echter vermijd ik de bmw dealer het liefste omdat ik tamelijk krap bij kas zit (student). De auto is een erf stuk van mijn vader en ik zou deze graag willen behouden.

Weet iemand waar ik de z4 kan laten uitlezen voor een zacht prijsje? Ik woon in de buurt van hilversum.

En kan het heel veel kwaad als ik hem morgen weer start en ergens naartoe rij om hem te laten uitlezen?

Dank alvast,

Mauritz

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Dankjewel, ik vond ook een ander topic op dit forum met mensen met hetzelfde probleem. Het oliepijl is goed, die kan ik elektronisch uitlezen, de koelvloeistof gechecked deze is ook op pijl, het palletje komt 3a4 cm omhoog. de remvloeistof heb ik niet gechecked maar hij remt nog uitstekend. Heb je toevallig ook de contactgegevens van het bedrijf in reeuwijk? Bedankt voor de super snelle reactie!

Link naar reactie
  • Administrator

Probleem is dat het werkelijk waar van alles kan zijn. Uitlezen is daarmee je enige optie. Ik zou er niet heel lang meer mee rijden en hem gedurende dat rijden niet al te zwaar belasten. Dan weet je in ieder geval zeker dat het daar niet aan lag. In de meeste gevallen is het trouwens iets vrij onschuldigs, dus maak je ook weer niet al te veel zorgen ...

Link naar reactie

Top bedankt, ik zal morgen contact opnemen met Van Vuuren. Zouden jullie het nog wel aandurven om van hilversum naar reeuwijk te rijden, is het niet beter om wat dichterbij huis te zoeken? Ik las net het andere motorstoring topic waarbij iemand een stukje afgebroken bougie had rond slingeren in zijn cilinder. al denk ik niet dat het zo ernstig is aangezien de motor gewoon mooi loopt.

Link naar reactie
  • Administrator

... iemand een stukje afgebroken bougie ...

Die iemand ben ik. :lol:

Op basis van die ervaring: als dat zo zou zijn had je het wel gemerkt. De motor klonk toen als een oude Amerikaanse V8 (bop-bop-bop-bop) in plaats van het mooie 6 in lijn geluidje. Ik heb toen overigens gebeld met BMW Assist, of hoe die jongens ook heten. Die adviseerden me om gewoon door te rijden naar de eerstvolgende BMW garage (toen nog 50 km).

Dus, zolang je auto niet schokt, rookt, of iets anders zichtbaars heeft en het bij draaiende motor onder de motorkap ook niet anders klinkt zou ik het zeker wel aandurven om nog even van Hilversum naar Reeuwijk te rijden.

Link naar reactie

Ik durfde het vandaag niet aan om naar Reeuwijk te rijden dus ik ben naar een garage in hilversum geweest. Bij de garage hebben ze de auto uitgelezen en er kwam naar voren dat het Vanos kleppen systeem een fout gegenereerd had. Ze hebben de fout eruit gehaald en vandaag heb ik zo'n 200 km ''foutloos'' gereden. Ik hoop dat het hiermee klaar is.

Heeft een van jullie een idee of dit het begin van het einde is (van vanos) de auto heeft nu 100000 km gelopen.

Link naar reactie

En de vanos zou bij die km stand zeker niet kapot hoeven gaan hoor!

Soms ontstaat er een rammeltje,of worden de seals hard waardoor de werking minder goed is.

Maar echt kapot niet perse,het kan natuurlijk altijd gebeuren.

Even afwachten of de storing weer opduikt en dan is het misschien tijd om eens verder te kijken of er iets niet ok is.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.