Ga naar inhoud

FOTOWEDSTRIJD - Stemtopic - De mooiste van 2014


Individual

Aanbevolen berichten

Het is nu 11 januari en er kan niet meer gestemd worden. De fotowedstrijd editie 2014 is voorbij. :wave:

Wat statistiekjes:

inzendingen

2012: 32

2013: 19

2014: 15

uitgebrachte stemmen

2012: 33

2013: 28

2014: 26

Afijn, wie heeft er nu eigenlijk gewonnen? De top drie:

1. RobPt

257f02s.jpg

2. kmk444

IMG_5823.JPG

3. Ruud_19

AyVt7F.jpg

De volledige lijst:

1. RobPt - 27 punten

2. kmk444 - 26 punten

3. Ruud_19 - 23 punten

4. Emi - 13 punten

5. Storm - 12 punten

5. bojan - 12 punten

7. Shoveltje - 8 punten

8. Mitch - 7 punten

9. pimgmx - 6 punten

9. Individual - 6 punten

11. Niblick - 4 punten

11. sandere39 - 4 punten

13. 2.5si - 3 punten

13. haroldv - 3 punten

15. ad k - 2 punten

Link naar reactie

Eerst en vooral proficiat aan de winnaars.

Na deze bijzonder moeilijke verkiezing en een niet zo goed resultaat , van mijnentwege , is vandaag een woord van dank op zijn plaats. Dank aan mijn kiezers . Dank aan mijn ZZZZ, mijn vrouw Hilde en het plaatsje Cassis . Zonder hen , geen foto. Wij hebben het beste van onszelf gegeven. Volgend jaar komen we zeker terug.

Link naar reactie
  • Administrator

Iedereen gefeliciteerd, ik zal de prijzen van de week in orde maken en jouw kant op sturen Jeroen :)

Zoals we hier in 't Oosten dan zeggen: redoedermit :P

Link naar reactie
  • Administrator

^ hou maar vast tot maart

Blijf je t/m eind maart met een vieze bril zitten! ;-) Ik denk dat ik Jeroen nog wel voor 7 feb zie: dus via de weg Rob --> Jeroen --> ondergetekende kun je in februari al een schone bril hebben ;-)

Link naar reactie

Tja dat is ook weer zo wat.

Misschien moet je buitenlanders voortaan maar uitsluiten van deelname.. :clown:

Goed idee! Met betere zon en slechtere wegen, maar met meer bochten hebben we in het buitenland toch al veel meer plezier! :-)

  • Like 1
Link naar reactie

Allereerst de andere winnaars gefeliciteerd en dan uiteraard dank aan een ieder die op mijn foto heeft gestemd. Het klinkt wat clichématig maar dat ik zou winnen is tegen alle verwachtingen in. Oorspronkelijk had ik een andere foto geplaatst maar uiteindelijk toch voor deze gekozen. Voor liefhebbers hier de EXIF-gegevens van de foto:

2hxcadh.jpg

Ik fotografeer veel maar spelen met diafragma, belichtingstijd en witbalans enz. doe ik alleen als het allemaal heel verantwoord moet zijn. Dit was dus gewoon ritsratsklik :)

Die blauwe schuit die ook op mijn foto is te zien, lag er in februari 2009 ook al net zo bij, getuige deze foto die ik toen genomen heb.

2ebaafq.jpg

De foto's zijn genomen in het vissershaventje van Carrasqueira

j64tjb.jpg

Haventje is een wat groot woord want het is niets meer dan een bouwsel van palen in de rivierbedding gestoken met wat loopplanken waartussen dan allerlei vissersbootjes liggen. Wel een heel mooi kleurrijk geheel.

14e8nz7.jpg

Hierbij nog een filmpje dat ik vond op internet over Carrasqueira. Vanaf 1:25 volgen de bewegende beelden van het haventje.

Carrasqueira

Het hele dorpje is vergeven van de visrestaurantjes en daar kun je werkelijk voor heel weinig fantastisch eten als ............ je van vis houdt natuurlijk :blink:

Rob

Link naar reactie

Gemaakt met een D70? Die houdt het dan goed vol - moet toch minstens tien jaar oud zijn nu? :)

Zo bijzonder vind ik dat niet. In dit geval praten we over een 8 jaar oude NIKON en als je daar met zorg mee omgaat gaan die een mensenleven mee. Ik heb ook nog een oude Nikkormat die zeker al 35 jaar oud is en die werkt ook nog steeds perfect. Gewoon voor de gein heb ik daar een paar maanden geleden nog een filmrolletje mee volgeschoten.

Naast de D70 gebruik ik nog een D3X (overigens ook al uit productie genomen) maar alleen als ik echt op pad ga om te fotograferen. Normaal gesproken heb ik in de auto altijd de D70, een Sony Handycam en een GoPro Hero 3+ Black Edition bij me. De ene keer komen ze na een rit ongebruikt weer uit de auto en een andere keer is bijna alle opslag capaciteit volledig benut. Het is maar net wat ik tegenkom of de moeite van het vastleggen waard vind.

De D70 gebruik ik met een AF-S DX NIKKOR 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR objectief en met de D3X soms ook dat objectief maar meestal een AF-S G ED Nikkor 70 - 200mm VR II objectief.

Dat zijn vaak de leukste foto's

Dat klopt als het allemaal niet zo 'verantwoord' hoeft te zijn, zeg maar het 'echte fotograferen' waarbij alles in scene wordt gezet en net zo lang wordt gezocht tot je de ideale positie hebt gevonden om de foto te maken. Wat ik in ieder geval altijd vreselijk vind is als mensen speciaal gaan poseren voor een simpele 'hus-tuin-en-keuken-foto' of hun hoofd draaien als ze ergens mee bezig zijn en recht in de lens staren. Weg ongedwongen effect!

Of opnames van bijv. spelende kleine kinderen vanuit vogelperspectief m.a.w. niet fotograferen vanaf de hoogte waarop een kinderleven zich afspeelt.

Zelf beschouw ik me als hobbyfotograaf die zoveel mogelijk z'n best doet om alle elementaire beginselen toe te passen. Maar er echt een kunstwerk van maken daar neem ik heel vaak de tijd niet voor. Zo'n fanatieke hobbyfotograaf ben ik nu ook weer niet :)

Op dit moment vind ik spelen met de GoPro Hero het leukste (vooral op de motor). Ik overweeg om ook zo'n speciale drone aan te schaffen. GoPro is er zelf ook een aantal aan het ontwikkelen en ik wacht af tot die op de markt komen. Dat zou eind dit jaar zijn.

Rob

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.