Ga naar inhoud

Hoe lang stil kunnen staan?


haroldv

Aanbevolen berichten

Hoi

Ik wil de zzzz ook in de winter af en toe pakken, bij lekker (zonnig) weer.

Ik merk echter dat de accu na 3 weken moeite heeft om de startmotor van genoeg energie te voorzien.

Wat is wijs? Accu loskoppelen en pas koppelen als ik wil rijden? Of is de accu oud?

Wat doen jullie, met de Z4, als het niet je daily ride is?

Groeten

Harold

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Ik laat de ZZZZ in de winter soms wel een maand of langer ongebruikt staan; hij komt tegenwoordig alleen buiten als het weer mooi genoeg is. Levert geen problemen op.Je moet wel zorgen dat de accu "goed vol" is als je hem weg zet. Dus niet na één of meer kortere ritjes bijvoorbeeld.

Weet je ook zeker dat je geen sluipverbruikers hebt (zoals een aangesloten USB aansluiting of opladers die permanent stroom trekken)?

Link naar reactie
  • Administrator

Volgens mij activeer je het alarm dan ook. Maar je kunt in ieder geval wel de hellingshoeksensor en interieursensor uitschakelen door twee keer kort achter elkaar op lock te drukken ...

Link naar reactie

Ik zet tegenwoordig de M niet meer op alarm. Het enige wat dan nog stroom trekt is de radio voor de instelling van de zenders en dat is nihil. Van de week nog een uitgebreid rondje rijden ( en tank volgooien ivm condens ) en dan weer lekker in de geventileerde parkeer garage en dan zes weken later gaan we weer eens kijken. Vorig jaar heb ik voor zes weken de accu losgekoppeld met als gevolg radio zenders weg en opnieuw de code invoeren. Nu met nieuwe accu durf ik het wel aan.

Alarm afzetten doe je door de auto af te sluiten met de sleutel in de deur en die naar rechts draaien en even vasthouden. Hij blinkt niet meer en het rode lampje blijft uit. Lang leve de toezicht camera's van de parkeer garage......

Link naar reactie

Alarm afzetten doe je door de auto af te sluiten met de sleutel in de deur en die naar rechts draaien en even vasthouden. Hij blinkt niet meer en het rode lampje blijft uit. Lang leve de toezicht camera's van de parkeer garage......

Dat kun je wel zo stellig poneren, maar dat is niet altijd waar. Het is afhankelijk van de manier waarop het alarm is ingesteld en die instelling kun je zelf niet wijzigen. Verschillen hebben te maken met wettelijke voorschriften, die bijvoorbeeld voor NL en D anders zijn (of waren).

Mijn Z heeft eens bij de dealer aan een speciale prgrammeerkar gehangen en toen hebben we alle instellingen doorgenomen.

Had ik ze toen maar opgeschreven...

Link naar reactie

Het enige wat 'aan' staat is een ledlampje van zo'n usb-12v plug. Er zit echter niets in die plug.

Verder is alles origineel BMW, wat stroom zou kunnen trekken. Hij staat onder de carport, lekker beschermd in de wind.
Optimaal lijkt me, stroom is er wel, maar het zou toch wel een paar weken zonder kunnen, denk ik

Ben wel van plan regelmatig te rijden, ook met kap open, als de zon schijnt. Er zijn immers jassen, mutsen in de wereld ;-)

Zal wel de accu na laten kijken, ik heb de Z een half jaar en dus geen idee hoe oud de accu is.

Toch maar een beurtje laten doen, heb meer verbeterpunten...;-)

Link naar reactie

Dat kun je wel zo stellig poneren, maar dat is niet altijd waar. Het is afhankelijk van de manier waarop het alarm is ingesteld en die instelling kun je zelf niet wijzigen. Verschillen hebben te maken met wettelijke voorschriften, die bijvoorbeeld voor NL en D anders zijn (of waren).

Mijn Z heeft eens bij de dealer aan een speciale prgrammeerkar gehangen en toen hebben we alle instellingen doorgenomen.

Had ik ze toen maar opgeschreven...

Ja Bart, daar heb je gelijk in, geldt volgens Roodkapje in iedergeval voor de Nederlandse z3 M coupees, in inderdaad het gaat hem hier om z4 en niet z3, maar ja ik lees ook de z4 items en ben blij dat ik mijn alarm af kan zetten, in de parkeer garage hoor ik hem toch nooit.....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.