Ga naar inhoud

Eurotour I / 27/04/2015 - 03/05/2015


Bad_Pritt

Aanbevolen berichten

Ik speel al langer met het idee om een Euro trip te organiseren. Ik ben zelf actief op een Brits, Belgisch en Nederlands forum en het zou geweldig zijn om iedereen eens samen te brengen tijdens een grote Eurotour. Het idee is een rit van 6 dagen met 1 rustdag tussenin, dus 7 dagen in totaal. Routes worden momenteel bepaald en we zullen hotels en resto's voorstellen. Denk aan een budget van ongeveer 1.500 euro voor 2 personen met drank, eten, hotels en benzine inbegrepen.
Opgelet: 1 inschrijving per wagen + vermeld merk en type!
Inschrijven kan hier:

(Meer details hier: https://www.facebook.com/events/588621734589280)

aangepast door Bad_Pritt
Link naar reactie
Idee nr 1


5-dagen trip: Dover => Brugge => Zolder circuit => Spa-Francorchamps circuit => Nürbürgring circuit => Baden-Baden tot Freudenstadt via de beroemde route 500 => Oude circuit van Reims => Le Havre => Dover


4-dagen trip (zonder Le Havre): Dover => Brugge => Zolder circuit => Spa-Francorchamps circuit => Nürbürgring circuit => Baden-Baden tot Freudenstadt via de beroemde route 500 => Oude circuit van Reims => Dover


Aanbevolen hotels:



10535575_10152586515609421_4903335342689

aangepast door Bad_Pritt
Link naar reactie
Lijst van geïnteresseerden:


Aanwezig:

- Bad_Pritt (aka Kris) and Mrs. Bad Z4 Roadster E85 2.2i Z4-forum.com / BimmerBoard / Z3forum.nl

- Machine Monkey (aka Matt) and Mrs. Monkey Z4 Roadster E85 3.0si Z4-forum.com

- Si-Forks (aka ?) and Mrs. forks Z4 Roadster E85 3.0si Z4-forum.com

- ...


Nog niet helemaal zeker:

- ...

aangepast door Bad_Pritt
Link naar reactie

Op zich vind ik het een heel leuk idee (en ben an sich ook geinteresseerd), maar als ik je kaartje zie, zie ik dat de route over snelwegen loopt.

Ik zie daar de lol niet van in. Die route rij ik liever met m'n volvo :schater:

De snelweg is handig om een gebied van bestemming te bereiken, maar touren met een roadster en van de omgeving te genieten doe je het beste op de kleine weggetjes imho.

Dus ik ben eigenlijk benieuwd hoe je zelf die rit ziet.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Er is nog geen route, dit is gewoon een snel overzicht van hoe de rit ongeveer kan lopen. Er zal hier en daar snelweg bij zijn, maar dan eerder Duitse Autobahn waar we eens kunnen doortrekken. Suggesties voor routes welkom uiteraard.

Link naar reactie

Aha op die fiets :)

Heb je dan ook enig idee welke afstand er per dag afgelegd gaat worden?

Ik hou zelf wel van behoorlijke afstanden afleggen, maar bij veel forumleden hoor je wel vaak meningen dat ze sommige routes (zeker meerdaagse) erg zwaar vinden, vanwege de af te leggen afstand.

Link naar reactie

Ja dat is zeker een punt waar we rekening mee zullen houden. Ondertussen heb ik al een buschauffeur die zal helpen met de zoektocht naar betaalbare hotels via zijn werkgever, met misschien de kans op interessantere prijzen. Daarnaast heb ik een heel goede vriend kunnen overtuigen om mee te organiseren. Hij is ex-politieagent en zelf fervent motorliefhebber. Kent zéééér veel routes en heeft ook nog eens internationale contacten nu hij bij Interpol zit en tevens in de motorclub van de "Blue Knights" zit, een internationale motorclub van (ex)-agenten waarmee hij ook al meerdaagse ritten gedaan heeft.

Voor de afstanden denk ik dat een variatie per dag zal afhangen van de gemiddelde snelheid. Bij hogere snelheden kunnen we misschien tot 500 km gaan op een dag, bij lagere snelheden misschien maar de helft. Er komt ook minstens 1 rustdag tussenin en de totale rit zal niet langer duren dan 1 week met rustdag(en) inbegrepen.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ik heb met de motor vele meerdaagse toeren gemaakt in Europa.

Als je een week de tijd hebt, zou ik zeker proberen een stukje (franse?) Alpen mee te pakken.

Circuits zijn leuk, maar dan moeten we er wel over kunnen rijden. :sHa_biggrin2: Dat vergt wel extra planning en kosten.

Anyhow, ik plan graag met je mee als je dat wilt. :thumbs_up:

Link naar reactie

Het stukje van Nurburgring naar Francorchamps is ook onderdeel v/d Eifelrit.

Goed opletten dus of je dat stukje / die route / de stopplaatsen kan /wil gebruiken! (ca. 100km)

Link naar reactie
Ik ben ondertussen al wat aan het nadenken over de mogelijke etappes die we zouden kunnen doen per dag die aaneensluitend de hele route vormen.

Ik hou daarbij rekening met de volgende voorwaarden:

- geen snelwegen, tenzij absoluut noodzakelijk (om tijd te winnen)

- geen tolroutes (alternatieven genoeg)

- maximaal 300 kilometer per dag (aangezien het vooral kleinere wegen zijn)

- pitstops elke 75 kilometer (met op 150 kilometer een lunchlocatie) en waar mogelijk ook steeds aan een leuke locatie (kasteel, circuit, meer, zee...)

- grote(re) steden of toeristische plaatsen als dagelijks eindpunt om zeker te zijn dat er voldoende hotels zijn

Tenzij er nog andere voorwaarden zijn die we zouden in acht moeten nemen?


Ik dacht in totaal aan 6 etappes van ongeveer 300 kilometer met een rustdag aan de Rijn na de 3de etappe, dus 7 dagen...

Startende op een zondag en eindigend op een zaterdag, zodat iedereen ook nog een weekenddag voor en na heeft.

Link naar reactie

Ja inderdaad, er is nog wat fine-tuning nodig hier en daar. Maar zo zijn de afstanden al wat redelijk. Trier is wel het eindpunt van die etappe, waar je dus kan dineren en overnachten.

Ik ga nu stilaan etappe per etappe in detail uitwerken met tussenstops, activiteiten, bezienswaardigheden, resto's, hotels etc...

Link naar reactie

Trier is wel het eindpunt van die etappe, waar je dus kan dineren en overnachten.

In Trier natuurlijk naar KISTE!!!! Het aardappel restaurant !!!! Gekookt, gebakken, puree, frieten, soep, in voorgerecht en dessert. Grote pullen bier en groot Terras.

Naar het dichtbij bijbehorende 3 sterren hotel Aulmann, kun je kruipen ( als lopen wat moeilijk gaat) :lol: : http://www.kistetrier.de

aangepast door mohikaan
Link naar reactie

Ik ruil graag de laatste 2 etappes in voor een stukje alpen. :hypocritesmiley:

Of is het verplicht om het start en eindpunt het zelfde te hebben?

Ik snap dat de engelse deelnemers met de boot/trein zullen komen en daar ook weer mee terug moeten.

Maar voor hen zou je dan 1 extra reisdag kunnen incalculeren? Of de laatste etappes via de snelweg ?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.