Ga naar inhoud

geen alarmlichten en deuropen/sluit reactie van schakelaar


martijn

Aanbevolen berichten

Zou er nu iets kapot zijn, of is er ergens iets corrupt in de software? De beide schakelaars ( in de middenconsole bij de handrem) zijn wel verlicht, maar reageren beide niet meer.

Ik heb wel zo'n module er in zitten die de kap regelt, de spiegels, de comfortblinker, de DRL etc. maar ik heb al alles een keer uitgezet en zelfs de accu even los gehad. Met het programmeren zie je wel alle knipperlichten oplichten, net als het op slot doen of openen...... dus denk ik dat er geen relais kapot kan zijn...... maar ja wie ben ik.

Ook heb ik er een " BMW scanner" op gehad waar je bv dergelijke opties (vb ook na wegrijden bij 4, 16, 32 km/u de deuren op slot) ook aan of uit kunt vinken en nog een hoop meer, maar zelfs daar heb ik de errors uitgelezen gereset en nog steeds geen reactie van de beide schakelaars.

Iemand iets dergelijks ooit gehad of zou het een kabelbreukje kunnen zijn, of stekkertje los? Hoe kom je overigens bij die schakelaars?

Ben benieuwd

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Je trekt aan de onderkant van de leren pookhoes. Dan komt de schakelpookomlijsting waar deze schakelaars (het is 1 unit) inzit los. De bekabeling van de schakelaar zit in 1 stekker die je er zo uit wipt en de schakelaar haal je uit de pookomlijsting door de metalen pinnetjes aan de zijkant (zie foto hieronder) in te drukken en hem dan naar boven te duwen.

Ik heb nog een jong gebruikte schakelaar liggen:

DSCN0962.JPG

Prijs, contactgegevens, etc. hier: https://www.bmwzforum.nl/index.php?/topic/13832-maurits-merchandise-diverse-kekke-z4-onderdelen/?p=301762

Link naar reactie
  • Administrator

Met die unit kun je e.e.a. bedienen, maar het is alleen een schakelaar. Als deze unit stuk is doen de vergrendeling en de alarmlichten het dus nog gewoon. Vergelijk het met het wegvallen van een schakelaar uit een hotelschakeling thuis. Ik zou de bedrading en de aansluiting op deze schakelaar eerst eens goed bekijken, maar deze schakelaar kan inderdaad ook overlijden. Ik zou dus eerst eens even een diagnose stellen als ik jou was ...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.