Ga naar inhoud

Wynn´s INJECTOR +PLUS+ CLEANER. Nuttig?


Emi

Aanbevolen berichten

Is Wynn's nuttig voor je motor of is het nutteloos wanneer je motor (in mijn geval S50 motor) als een zonnetje loopt?

De fabrikant claimt het volgende:

Eigenschappen

  • Reinigt de verstuivers en houdt ze schoon.
  • Voorkomt neerslagvorming op de kleppen, in het inlaatspruitstuk en in de verbrandingskamer.
  • Vergemakkelijkt koud starten.
  • Voorkomt onregelmatig stationair draaien en stoten bij het optrekken.
  • Absorbeert condenswater.
  • Beschermt het gehele brandstofsysteem tegen roest en corrosie.
  • Smeert de pomp, de verstuivers, de kleppen en het bovengedeelte van de cilinders.
  • Verbetert de verbranding en het motorvermogen.
  • Houdt de CO en HC waarden zo laag mogelijk.
  • Kan gebruikt worden in gelode en loodvrije benzine.
  • Tast de katalysator niet aan.

Toepassingen

  • Aanbevolen voor benzine-injectiemotoren om de vervuiling van de inlaatkleppen te voorkomen en om de verstuivers te reinigen en schoon te houden.
  • Bij onregelmatig toerental, inhouden, pingelen, nadieselen, moeilijk starten, hoog verbruik, te veel schadelijke uitlaatgassen.

Link naar de fabrikant:

http://www.wynns.nl/index.php/nl/x/30?cId=24&bId=55963

aangepast door Emi
Link naar reactie

if it aint broke dont fix it.

en als je dan toch iets wilt gebruiken koop dan iets van forte!

of tank Vpower!

In het kader van 'baat het niet, schaadt het niet' heb ik een half flesje in mijn tank gegooid.

Link naar reactie

Ach, het is wat duurder dan benzine maar ik koester de motor graag.

aangepast door Sjonnie Kroket
3x is scheepsrecht FQVWD niet nodig te quoten op bovenstaand bericht
Link naar reactie

Een halve dosis gebruiken wordt eerder 'baat het zeker niet, dan schaadt het niet'...

Wynn's is niet slecht, maar Sanders advies -de injectorcleaner van Forte- is substantieel effectiever. Volg in beide gevallen de mengverhoudingen op de verpakking, waarbij een beetje meer van de toevoeging dan aangegeven echt geen probleem is.

Als je je zorgen maakt over vervuiling in het brandstofsysteem: begin met een schoon brandstoffilter, niet duur in aanschaf en wordt notoir overgeslagen bij onderhoudsbeurten...

En als dat je niet genoeg is: laat je injectoren ultrasoon reinigen, dan weet je dat het brandstofsysteem end-to-end in topconditie is.

Link naar reactie

Als ik één ding heb geleerd is dat wondermiddeltjes niet bestaan. Net als dat er geen middeltjes bestaan die alleen maar positieve eigenschappen hebben.

Ik vind dan eigenlijk dat dit soort spul dan ook een soort van moderne kwakzalverij is, en de één is daar gevoeliger voor dan de ander.

De meeste claims die gemaakt worden zijn dan ook absoluut niet relevant en nauwelijks te bewijzen. Heb je enig idee hoe lang een doorsnee brandstofpomp meegaat en op welk principe het smeersysteem van de lagering is gebaseerd?

En idd....if It aint broke......

Link naar reactie
  • 9 maanden later...

Afgelopen zaterdag een flesje Forté Fuel System Cleaner in een verhouding van 35L benzine in de tank gegooid.

De Z3 had af en toe last van een hikje in de motor, vooral bij acceleratie. Ook bij koude start klonk het alsof 'ie de eeste 2 seconden op 3 cilinders liep i.p.v. 4.

Na het flesje Forté in de tank gegooid te hebben (en nog even wat extra benzine bijgetank zodat het zich goed mengt), werd het gehik en gesputter even een stuk erger. Uiteindelijk die dag zo'n 120km gereden, maar het probleem was helemaal verholpen.

Tot op heden klinkt de Z3 ook bij koude start meteen goed, klinkt de motor sowieso een stuk rustiger en frisser, en is het gehik verdwenen.

  • Like 1
Link naar reactie

Heb dat spul twee keer op advies van de dealer in mijn vorige auto's laten gooien. Er gebeurde helemaal niets merkbaars en de klachten die ik had aangegeven werden ook niet opgelost. Weggegooid geld.

Link naar reactie

Nee ik ging echt met een klacht naar de garage. Eerste keer ivm het olieverbruik hadden ze het aangeraden. De andere keer omdat de motor van die auto niet altijd even lekker liep. In beide gevallen heeft het niets geholpen...

aangepast door Toink
Link naar reactie

Forte:

​heb dit onlangs gebruikt in een z3 coupe 2.8 welke al 2 jaar stil stond. de motor liep slecht.

​forte toegevoeg en 20 min laten draaien toen heb ik de olie afgetapt en kan maar 1 ding zeggen wat een zooi.

​dit spul helpt wel degelijk echter kan het ook gevaarlijk zijn door het gebruik bij een auto die al langer stil staat kunnen er kanaaltjes verstopt raken.

gebruik dit dus alleen als er iets aan de hand is !!

bij mij werkte het perfect maar had ook weinig te verliezen

suc 6

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.