Ga naar inhoud

Zoektocht naar Z4


Aanbevolen berichten

Dag allemaal! Ik had het onderstaande bericht in het lopende 'passagiersairbag uitschakelen' draadje geplaatst, maar dat dekt de lading niet meer zo. Vandaar.

De afgelopen twee weken weer veel gekeken, nagedacht ėn zelfs al gereden. Proef dus. In een 2.0. Dat was al erg leuk. Het waaide straf maar erg veel lol. Hoop gewapper, maar dat zal bij rustiger weer wel wat meer meevallen. Het betrof een facelift uit 2007.

De voornaamste inzichten van de afgelopen tijd zijn dat waar ik eerst dacht dat ik de facelift variant het fraaiste vond, ik dat nu niet meer zo zeker weet... En ik val meer en meer voor de kleur zilver (titansilber, toch?).

En hoewel ik er nog nooit op heb gezeten, spreken mij de M-sportstoelen zeer aan. En verder is het speuren en speuren en speuren op internet. Erg leuk allemaal...!

Nog iets om te delen en jullie opinie te vragen: ik heb een - naar mijn idee - fraai exemplaar gezien:

http://suchen.mobile.../193022836.html

Is een kleine zes cilinder, voor mij al een bonus, en heeft alles wat ik zoek en meer. Zoveel meer zelfs, dat ze een automaat heeft. Hoe zijn de ervaringen hiermee? Ik begrijp heel goed dat er hier veel rijders zien, die absoluut stick-shift willen, maar ach, ergens lijkt het mij ook wel fijn. Zijn die bakken een beetje duurzaam? Deze heeft een ton gelopen sinds 2005 en lijkt elke 20k netjes onderhouden, fraaie stoelen en zelfs een hardtop. Verder mooie kleur en fraaie velgen.

Indien ik ooit zou willen verkopen, weten jullie hoe een automaat in de markt ligt?

Nou, alvast weer bedankt voor het delen van jullie ervaringen!

Groeten,

Erwin

Edited by Erwinho, Yesterday, 22:53.

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

automaat is top,maar heeft wel degelijk onderhoud nodig.

reken erop dat je een afspraak moet maken in dusseldorf met ZF om d bak een beurt te laten geven.

kost rond de €450.

ervanuit gaande dat ook de facelift 2.0i een ZF bak heeft.

qua verkoop zou het geen probleem moeten zijn er zijn net zoveel voorstanders als tegenstanders.

aangepast door sandere39
Link naar reactie

De automaat betreft de 2.2i, model 2005. Weet niet wie de fabrikant daarvan is. Kan zoiets niet in Nederland worden geserviced? Lijkt me wat omslachtig zo :)

Hangt het moment van servicen meer af van de kilometrage of de leeftijd? Waaraan zou je kunnen herkennen dat je ermee aan de gang moet?

Bedankt weer alvast!

Link naar reactie

bij ZF vertelde ze mij dat ergens tusse 80 en 120 dkm de ban geserviced moest worden.

http://www.etk.cc/bmw/EN/search/selectCar/E85/Roa/BMW+Z4+2%25252E2i/ECE/24/

hier staat het type bak ,als ik mij niet vergis is dat een ZF,zal ook in nl wel kunnen kijk maar eens op mp ,maar bij ZF zitten de specialisten.

ik vond het wel een leuk tripje en ervaring om daar te zijn en die gasten aan het werk te zien.

Link naar reactie
  • Administrator

^Dit is ook niet het seizoen om vijf dagen na te denken over relatief gunstig geprijsde exemplaren ... :wink: Volgende keer wat sneller in beweging komen dus.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.