Ga naar inhoud

Op zoek naar een BMW z4; en nu; welke en zijn ze allemaal goed?


Sunshine

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw nieuw op dit forum omdat wij van plan zijn om een BMW Z4 te kopen dit voorjaar.

Onze voorkeur gaat uit naar een zwarte of donker grijs, 2.5ltr of meer en met maximaal 80000km.

Bouwjaar t/m 2006, want anders komt hij boven ons budget.

Belangrijkste vraag aan jullie of wij ergens rekening moeten houden bij de koop. Zijn ze allemaal goed, of moeten we ergens voor oppassen qua techniek, km, motor etc.

Moeten we naar een garaga, of is prive kopen een prima optie?

Ook wil ik wat meer vermogen, en mijn vrouw vindt ze allemaal mooi. Is een 2.2 al goed genoeg waardoor er meer keus is, of moeten we voor 2.5 of meer gaan?

Hoop veel van jullie te horen.

Groet,

Henk.

Link naar reactie
  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Welkom Henk.

Nou er valt hier genoeg te vinden over de --- en +++ dus die ga ik maar niet opsommen.

Waarvoor je moet gaan tja die keuze is aan jou, maar ik zou voor een 3.0 pfl gaan i.p.v. 2.5 fl (dit kan Maurits alias 2.5si beamen)

Hoe dan ook succes met de zoektocht en om je een klein beetje te helpen..... https://www.bmwzforum.nl/index.php?/forum/16-algemene-z4-e85e86-techniek/

Link naar reactie
  • Administrator

Welkom Henk.

Ik heb je topic even verplaatst van de E89 (model vanaf 2009) sectie naar de E85 (2003-2008) sectie.

Tsja, moeilijke vraag. Als algemene aankoopgids heb je hier misschien iets aan. Er staan redelijk wat tips bij die niet Z4-specifiek zijn, maar met raammechaniek, lekkage in het interieur (kan inderdaad via de deuren, maar ook als de voorruit niet helemaal lekker zit weet ik uit eigen ervaring) / in de kofferbak, gebroken achterveren en sticky steering heeft de beste man zeker een paar Z4-specifieke punten te pakken.

Daar kun je nog problemen met de motor van de kap aan toevoegen. Als de kap moeilijk / niet geleidelijk beweegt, weet je dat je binnenkort aan de beurt bent.

Maar, laat je vooral niet gek draaien; het valt best mee, door de bank genomen is zeker de Z4 van voor 2006 (de pre facelift) Z4 een betrouwbare auto met een onverwoestbaar blok. Dat laatste kun je dan weer niet zeggen van de facelift z4: de 6 cilinder motoren krijgen vroeg of laat allemaal last van "tikken" en zijn ook wat minder betrouwbaar. Op dat laatste doelt Ruud hierboven; ik heb met een 2.5si uit 2007 o.a. motorisch het nodige te stellen gehad. Mocht je je nog wat willen verdiepen in de verschillen tussen de pre facelift en de facelift, dan kun je hier eens kijken. Iets meer informatie over de verschillende motoren vind je hier (zie met name lijstje eerste post).

Ten aanzien van de motorisering: meer vinden de meeste rijders beter, maar het hangt er ook vanaf wat je wilt van de auto. En wil je bijvoorbeeld ook een sportknop (die zorgt voor een directere gasrespons en vermindert de stuurbekrachtiging wat)? Die had je bijvoorbeeld niet op de 2.2. Wil je zes versnellingen? Dan kom je tussen 2003 en 2006 automatisch bij de 3.0i uit. Verder zijn gemiddeld genomen (maar dat gaat lang niet altijd op) bij hoger gemotoriseerde Z4's vaak ook wat meer vinkjes op de optielijst gezet ...

Succes in ieder geval en ga gewoon eens lekker rijden in wat verschillende versies! Lees je hier lekekr in en ga op pad! Wat we hier nog wel eens zien is dat mensen te lang in de "papieren fase" blijven hangen, dat is zonde, zeker met het weer van de laatste tijd!

Link naar reactie

Als algemene aankoopgids heb je...............met het weer van de laatste tijd!

Mega goede tips die ik naar mijn doldrieze zoektocht nog niet heb ontvangen maar top tip! :thumbup:

Heb bij deze auto een vreemd gevoel maar ziet er op het oog goed uit.

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-z4-roadster-3-0i-navi-xenon-leder-pdc-dvd-trebbin/193523434.html?origin=PARK

Ben in gesprek met de verkoper maar toch zal ik deze tips van Maurits hierin meenemen.

Daarvoor worden we namens dit forum toch wijs?

aangepast door Ruud_19
FQVWD
Link naar reactie
  • Administrator

...die ik naar ... nog niet heb ontvangen ...

Ik stuitte hier van de week pas toevallig op Willem ;-)

Link naar reactie

Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties en links.

Een aankoop tip lijst zoals genoemd kan zeker helpen.

Ik ga verder met mijn speurtocht en houd jullie op de hoogte.

Als jullie nog tips hebben waar een goede en betrouwbare Z4 staat, hoor ik dat graag.

Henk

Link naar reactie
  • 10 maanden later...

Tijdje weg geweest op het forum. Niet stil gezeten.

Inmiddels een half jaar een zwarte Z4, 2.5i automaat uit 2005, origineel NL gekocht met 78000 km. Gekocht in Heerlen.

In Bovag garantie periode problemen gehad met olie lekkage die keurig is opgelost. Wat pakking werk en uiteindelijk bij BMW Eindhoven laatse probleempje opgelost door de oliepijstok aansluiting te vervangen.

Kan nu plangas geven zonder dat de garage vol ligt met olie druppels :-) en Oooh wat gaat de Z4 heerlijk van zijn plaats bij volgas.

Erg blij mee.

Ik wel wel een aantal foto' s plaatsen maar kan zo niet vinden waar dat kan. Probeede in het forum "laatste gekocht voor mijn BMW" ook een foto toe te voegen maar kan geen knop vinden waarmee dat kan. Doe dit nu vanuit een iPad. Mischoen even via PC?

Tot hoors

Henk

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.