Ga naar inhoud

E83 X3 3.0d sierstuk monteren


Mus

Aanbevolen berichten

Goedendag,

Ik heb een niet Z maar wel BMW gerelateerde vraag.
Een kennis van mij heeft een 2005 X3 3.0d gekocht, is daar erg blij mee,

maar is alleen niet zo te spreken over de eindstukken van de auto - 2 naar beneden lopende pijpjes (zie foto).

m1cyi3ebh1hw_480.jpg

Ik loop meten tegen een probleem aan, voordat ik de vraag ga stellen die ik wil stellen...
Hoe kom ik erachter of de motor een M57N of een M57N2 is? Op 'realoem.com' krijg ik verschillende
uitlaat plaatjes afhankelijk van het motortype...

Mijn eigenlijke vraag: Als ik een sierstuk wil plaatsen (origineel of niet), moet ik dan een stukje van de eindpijpjes afslijpen?
Kan ik beter een origineel sierstuk plaatsen, of kan het ook prima lukken met 2 losse aftermarket stukken?

Alle hulp is welkom :)

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Je moet even vragen aan die kennis wat de laatste zeven tekens van het chassis nummer zijn (als het goed is wtee letters en vijf cijfers). Als je die invult op realoem.com krijg je automatisch de juiste motorisering.

Dan blijkt ook wel hoe de eindstukken zijn vormgegeven. Stukje afslijpen klinkt wat drastisch; bij de meeste modellen is het gewoon een kwestie van erop schuiven. Bij sommige modellen moet je dan nog even een schroefje aandraaien, bij andere zekert het sierstuk zichzelf.

Link naar reactie
Gast darudevampire

bij de meeste modellen is het gewoon een kwestie van erop schuiven.

Bij diesel weet ik dat zo zeker niet, gezien de kromme pijpjes. De vraag die je je ook erna kunt stellen is of je wilt dat je die kromme pijpjes nog extra wilt accentueren met chroom. Dan is een ander eindstuk wellicht een betere optie?

Link naar reactie
  • Administrator

Ik kom trouwens maar op één uitlaatsysteem uit gelet op bouwjaar en motorisering. Is dit niet gewoon wat je zoekt:

206.png (Part no. 82120305009)

Als je dit zo ziet lijkt het bolt on en lijken de "kromme pijpjes" opgevangen te worden en wat gecorrigeerd te worden ...

Link naar reactie

Je moet even vragen aan die kennis wat de laatste zeven tekens van het chassis nummer zijn (als het goed is wtee letters en vijf cijfers). Als je die invult op realoem.com krijg je automatisch de juiste motorisering.

Dan blijkt ook wel hoe de eindstukken zijn vormgegeven. Stukje afslijpen klinkt wat drastisch; bij de meeste modellen is het gewoon een kwestie van erop schuiven. Bij sommige modellen moet je dan nog even een schroefje aandraaien, bij andere zekert het sierstuk zichzelf.

Dank Maurits! Ik heb het nummer ontvangen. Onderstaande wordt aangegeven als het juiste eindstuk (hij is van 08-2004):

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=PB51&mospid=47791&btnr=18_0565&hg=18&fg=20

Bij diesel weet ik dat zo zeker niet, gezien de kromme pijpjes. De vraag die je je ook erna kunt stellen is of je wilt dat je die kromme pijpjes nog extra wilt accentueren met chroom. Dan is een ander eindstuk wellicht een betere optie?

Als ik dat originele opzetstuk zie vraag ik het me ook af. Ander eindstuk als in andere einddemper?

Link naar reactie

Ik kom trouwens maar op één uitlaatsysteem uit gelet op bouwjaar en motorisering. Is dit niet gewoon wat je zoekt:

Ik zag dat er een M57N en een M57N2 zijn, voor de '2' wordt geen sierstuk opgegeven.

Ik ga straks de dealer ff bellen hoe en wat. Wordt vervolgd!

Link naar reactie

Dealer gebeld,

Sierstuk kost €95. Er hoort nog een sierplaat voor de achterskirt bij (a €25), al denk ik niet dat dat perse nodig is.
Hij zei dat het goed zou kunnen dat er idd een stukje moet worden afgeslepen.
PM performance ben ik idd bekend mee (aan m'n eigen auto werk laten verrichten, top adres).
Probleem is alleen dat het goedkoop moet gebeuren, en als je het uitbesteed ben je zo €150 verder.
Ik denk dat ik binnenkort ff ga meten, en me dan oriënteer op wat universeel spul (wel RVS), dan moet het voor
4 a 5 tientjes wel goed kunnen komen.

aangepast door Mus
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.