Ga naar inhoud

Moeilijk starten bij warme motor Z3 1.8 '96


Aanbevolen berichten

Hallo pimgmx,

Dit is dus wat ik bedoelde nummer 6 afstelunit/aanzuig installatie.

Kan ik deze demonteren en wat moet ik dan vernieuwen is bij mij af gekit aan de voor kant?

Is alleen de O-ring genoeg.

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Deze zit met 3 schroefjes vast (dop 10) dan loshalen en dan de O-ring eraf halen en een nieuwe erop zetten a € 6,50.

Vergeet niet het stekkertje aan de onderzijde los te halen ( deze zit geborgd met een metalen beugeltje aan de onderkant die je in moet drukken en dan kun je de stekker loshalen ) anders krijg je de Disa er niet vergenoeg uit.

Succes!

  • Like 1
Link naar reactie

Dank je wel is de O-ring 76x2 of 2,5?

Heb jij verder nog wat gezien aan die klep kan er wat stuk gaan.

Bij mij is de voor kant af ge kit weet niet waarom.

Die O- ring is gewoon een afdichting heb niks met het af kitten te maken of kan dit wel?

Mvrg.

Link naar reactie

Nu 2 dagen reeds gereden en volgens mij houdt de auto minder in, loopt hij beter stationair maar merk ik geen verschil met starten van de auto bij warme motor maar dat los ik wel op door wat gas te geven tijdens het starten.

Ik hoop dat ik niet te vroeg :clapping: maar ja voorlopig loopt het allemaal weer wat beter.

Bedankt allen voor jullie reacties!!

aangepast door Z3Roadster19961.8
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 4 weken later...

En probleem al opgelost?

Wij hadden dezelfde symptomen en bij ons was het de krukas sensor, is zo te vervangen zelf. Ik heb wel een originele sensor gebruikt ipv de goedkopere vervangers.

Link naar reactie

Dat zou je wel verwachten, ik meen me te herinneren dat er een melding was van de nokkenas sensor. Weet niet meer waarom ik de krukas sensor vervangen heb.

Als je het probleem nog hebt zou je het eens kunnen proberen natuurlijk, volgens mij kost die sensor iets van rond de €70

Niemand in de buurt die dezelfde motor heeft? zou je ff kunnen uitwisselen en kijken of het probleem weg is.

Link naar reactie

nee hoeft niet, is gewoon plug and play :-)

sensor is makkelijk toegankelijk, als ik me niet vergis stekker eraf, 1 inbus los en hij is er al uit zonder verdere dingen te verwijderen.

Maar het hoeft natuurlijk niet de oorzaak te zijn maar je wilt het toch graag opgelost hebben. bij ons werd het steeds erger en moest je ook steeds langer starten. en eens komt het moment dat de auto helemaal niet meer start :-(

Link naar reactie

koud was er niks aan de hand, als de motor op temperatuur was begon hij slecht te lopen af en toe. Bij een warme motor heel slecht starten en slecht stationair draaien. Maar bij koude motor niks aan de hand. In de sensor komen waarschijnlijk breuken die bij verandering van temperatuur problemen veroorzaken. Ook ging het motorlampje aan. Bij doorstarten bij warme motor ging hij wel weer aan maar als je een hele tijd wachte en de motor liet afkoelen dan liep hij weer als een zonnetje. Alleen de intervallen van slechter lopen werden steeds korter dus het probleem gaan zoeken en dus gevonden in de krukas sensor.

Als ik mij niet vergis is de nokkenas sensor dezelfde, misschien eens verwisselen en kijken of je een ander probleem krijgt. als de nokkenas sensor niet goed werkt start de auto volgens mij helemaal niet maar dit durf ik nu ff niet met zekerheid te zeggen.

Link naar reactie

Waarschijnlijk klopt het niet bij jouw auto, maar we waren laatst bij Ruud en toen had ik hem ook verteld dat hij stationair nogal wat onregelmatig liep zo af en toe

Bleek er een scheurtje in de luchtslang te zitten; resultaat valse lucht en stationair niet zo mooi lopen

Zo maar een tip, hoop dat je het snel gevonden hebt...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.