Ga naar inhoud

Z3 inruilen voor z4


Aanbevolen berichten

  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat is een beetje kort door de bocht natuurlijk.

Sticky steering kan natuurlijk behoorlijk in de papieren lopen. Echter zijn er ook veel modellen waarbij dit niet aan de orde is of reeds vervangen is. In dat geval heb je een heerlijke auto aan bijvoorbeeld een pre-facelift 3.0. Vergeet niet dat de N52 motoren van na de facelift ook niet zonder meer probleemloos zijn.

Technisch gezien valt er voor zowel facelift als pre-facelfit wat te zeggen. Ik zou me echter focussen op uitgebreid vooronderzoek en of een aankoopkeuring.

Link naar reactie

Dat is wel erg kort door de bocht. ^gelijktijdige reactie!

1. Een Z4 van bijv. 2004 waarvan alle mogelijke problem opgelost zijn is nu een prima auto

2. Een Z4 van bijv. 2004 kan sowieso probleemloos zijn.

3. Een Z4 van 2006 kan in een dusdanige staat zijn, dat deze problemen gaat krijgen

Dus deze stelling is m.i. niet juist

Trouwens nog welkom op dit forum en voorstellen wordt erg gewaardeerd !

aangepast door CorvH
Link naar reactie
  • Administrator

Het is al gezegd, maar het klopt niet. Ik heb 2,5 jaar een z4 uit 2007 gehad en die juist weg gedaan vanwege de enorme hoeveelheid problemen die ik er mee heb gehad: van lekkende voorruiten tot cilinderkoprevisies ... N52 motoren gaan vroeg of laat allemaal tikken en als je pech hebt blijft het daar dus niet bij.

Ik heb nu precies wat Lightning je aanbeveelt: een 3.0i met zoveel mogelijk opties en daar heb ik de afgelopen 2 jaar en 4 maanden geen noemenswaardige problemen mee gehad. Bijvoorbeeld wel eens een nieuw raammechaniek en nieuwe relais op de printplaat, maar ik vind dat niet noemenswaardig voor een auto van tien jaar oud ...

Link naar reactie

Goeiedag zeg....ik blijf maar lekker in mijn Z3 2.8 uit 1998 rijden als ik dit zo lees. In de 9 jaar die ik hem heb geen enkel motor probleem gehad.

Alleen een paar minor bekende Z3 euveltjes op moeten lossen, zoals schuivende stoelen bij remmen etc.

Ik was me niet bewust van Z4 motor problemen.

aangepast door Ruud&Petra
Link naar reactie
  • Administrator

DISA klep is grofweg EUR 160,- of een DIY kitje van minder dan EUR 100,-. VANOS weet ik niet, maar het is allemaal niet in dezelfde orde van grootte als de N52. Als het daar raak is, is het ook goed raak.

Link naar reactie
  • Administrator

Toch maar eens je DISA checken Rob is niet veel werk en kan je een hoop ellende (lees ander motorblokje) uitsparen.

Bij een vriend van mij is het goed mis gegaan (geen Z) koste hem een nieuw blok

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.