Ga naar inhoud

Toch maar quad exhaust!


dof250

Aanbevolen berichten

Steeds wanneer ik het zag dacht ik... Dat wil ik ook! Gister was het zover en heb ik het toch maar laten doen...

Weer een ritje naar Swifterband naar PM Performance. Het had heel wat voeten in aarde, want er bleek iets van brandstofontluchting? te zitten precies waar de nieuwe uitlaat moest komen. Maar Peter liet zich niet tegenhouden en is onverstoorbaar door gegaan. Uiteindelijk vakwerk! Heb alleen weinig foto's gemaakt. Hieronder het uitlaat systeem zoals het er nu onder hangt + de uiteindelijke look. Geluid is iets toegenomen, maar klinkt eigenlijk alleen maar veel lekkerder en de looks zijn wat mij betreft +10.

Hier op de eerste foto zie je de slangen die plots tevoorschijn kwamen.

IMG_7621.jpg

Hier zie je de complete uitlaat die vanaf de middendemper gemonteerd gaat worden.

IMG_7628.jpg

En het eindresultaat:

IMG_7630.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

  • Administrator

^ Dat valt wel mee. Het wordt er iets voller van weet ik uit ervaring. Wat Peter je vast ook heeft gezegd: een nieuwe RVS demper moet je eerst grofweg 5000 km inrijden. Gedurende die kilometers wordt het geluid nog wat luider. Ik zou dat eerst even afwachten en dan beslissen. Als je ongeduldiger bent geeft het ook weer niet extreem veel; Peter haalt je middendemper er zodanig uit dat deze ook weer terug kan als je er echt genoeg van hebt.

Looks van een quad zijn uiteraard +10 :hypocritesmiley: .

Wat was je ongeveer kwijt als ik vragen mag? En geen problemen met de accubak rechtsachter gehad?

Link naar reactie

Het heeft zo'n €650,- gekost.

De accubak rechts waren geen enkel probleem! Wel zoals ik al zei 1 of ander onluchtingssysteem met 3 slangen die PRECIES op die plek naast de accubak zat. Die heeft Peter omgelegd en verstopt achter de bumper. Hij is van 10uur 's ochtends tot bijna 18:30uur 's avonds bezig geweest! Vakman! Maar dat was mij al bekend...

En inderdaad een einddemper gaat nog iets donkerder en luider klinken nadat hij "ingebrand" is.

Link naar reactie
  • Administrator

Ha Rusty! Uhhh, jij had wel wat meer laten doen hè? Jij had ook een vrijwel lege einddemper demper met de grootte van die van een Puch Maxi ... :sFun_whistle::wink:

Maar zonder gekheid: die middendemper kun je in beginsel best missen (ik ben blij dat ik hem uiteindelijk toch weg heb laten halen), maar dat hangt er wel van af welk geluid je einddemper toch al maakt. Als dat wel meevalt zou ik het zeker aaanraden. Mijn uitlaat ploft er nu in ieder geval ook wat lekkerder van bij schakelen rond de 3000 - 3500 RPM. :punk:

Maar bedenk ook dat - als dat van belang is voor je - je er ook nog met je vriendin 1300 km in een rechte streep naar Zuid Frankrijk mee moet kunnen. Het beste wat je kunt doen las je uiteindelijk toch nog twijfelt is ook een stuk met de kap dicht rijden; dat is op de een of andere manier qua geluid sneller irritant dan met de kap open.

Link naar reactie
  • Administrator

^Ja, dat vergat ik nog: prijs valt inderdaad heel erg mee. Heb je ook nog een plaatje recht van achteren zodat de sierstukken wat beter te zien zijn?

Link naar reactie

Valt me mee dat die rechter einddempler langs de accubak past.

Wat daarnaast zit is een aktief koolfilter voor de tankontluchting.

Mooi systeem dat hij 2 aparte einddempers toepast. En met een H pijp ertussen. Dat is beter dan zo'n los pijpje langs de achterdemper (maar wel meer werk en duurder qua componenten uiteraard).

Heb je ook wat grotere foto's van de losse uitlaat?

Link naar reactie

Jawel, ik had inderdaad een bijna lege einddemper.

Peter (PM-performance) en ik hebben het nog geprobeerd zonder einddemper, mooi geluid maar met constant 80km per uur en met de kap dicht resoneerde het verschrikkelijk, leuk voor even maar na 15min ben je het aardig zat.

Dus vandaar de puch Maxi einddemper, en later het verwijderen van de middendemper.

ps. weer druk op zoek naar een 3.0 roadster of coupe :punk:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.