Ga naar inhoud

wie kent deze Z4 (weer te koop)


vdB(MW)rug

Aanbevolen berichten

Ik ben al wat maanden een Z4 aan het zoeken, wel paar wezen kijken, maar nog niet in gereden. Nu kom ik op MP deze mooie Z4 tegen maar volgens mij stond deze een half jaar geleden er ook al op. Vind het raar dat dit bedrijf geen garantie wil geven.

Wie heeft er info over deze tog wel een mooie Z4.

http://link.marktplaats.nl/778599337

Gr Gerton

aangepast door vdB(MW)rug
Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Sowieso eens gaan kijken inderdaad. Mooi uitje voor op je vrije dag. Het is overigens geen 2.5Si, maar een 2.5iS. De 2.5si had je pas vanaf 2006 en die heeft meer vermogen.

Verder; hij kan uit Duitsland zijn, maar bijvoorbeeld ook uit Belgie. Vraag daar naar, want in het laatste geval kun je in ieder geval de ware kilometerstand op het moment van invoer in Nl achterhalen.

Dan: het hoeft je niet te laten tegenhouden, maar die Alpima's zijn niet echt. Hou daar dus rekening mee bij de prijsvorming; deze imitatievelgen koop je nieuw voor EUR 500 a EUR 600 per set, echte Alpina's voor een veelvoud daarvan.

En dat hij mogelijk geen garantie geeft is één, maar ik zou eens vragen of hij ook geen aankoopkeuring toestaat, bijvoorbeeld door DEKRA (Venlo - Reeuwijk vindt de verkoper mogelijk wat ver). Dan weet je in ieder geval wat je koopt. Als je hem koopt. Als hij ook geen aankoopkeuring toestaat, dan wordt het wel verdacht.

Link naar reactie

Auto Arena is vlgs mij n VAG dealer... De BMW zal gewoon inruil zijn en weg moeten omdat hij (vermoedelijk) in het handelscircuit onvoldoende opbrengt.

Kan me niet voorstellen dat ze geen medewerking zouden verlenen aan een aankoopkeuring.

Link naar reactie

nou jongens ik heb vandaag gebeld.

en het is inderdaad een volkswagen dealer ik heb een zeer prettig gesprek gehad met de verkoper.

ze willen alle medewerking verlenen om bij een officiele bmw dealer te laten keuren ze geven verder geen garantie. maar mag wel bIj eeni dealer brengen.

ook wilde hij regelen dat ik contact Kan krijgen met de oude eigenaar.

heb Ze ook gevraagd of hij ook nog een midnight star 1900cc in wilde ruilen en daar stonden ze wel open voor.

aangepast door vdB(MW)rug
Link naar reactie

Grappig. Geen garantie geven op een consumentenkoop is in Nederland niet mogelijk. Maar ja, gelijk hebben en gelijk krijgen zijn helaas twee verschillende dingen. Waarom dit soort dingen oogluikend worden toegestaan, is mij een raadsel.

aangepast door HAL2001
Link naar reactie

^ Dan gaat het om de wettelijke garantie en die zal vaak veel onvoordeliger uitpakken dan de garantie van de Bovag of een bepaald merk. Bij wettelijke garantie gaat het volgens mij met name om de vraag of het product voldoet aan hetgeen je er normaal gesproken van mag verwachten. Dus heb je bij Beun de Haas een roestig autootje gekocht voor 200 euro en wil je aanspraak maken op wettelijke garantie omdat de achteruitverwarming het niet doet? Veel succes...

Als deze Z4 relatief goedkoop wordt aangeboden en de garagist geeft expliciet aan dat hij er geen garantie op geeft, heb je nog steeds rechten als consument, maar je kunt wel discussiëren over de vraag of je mocht verwachten dat de auto volledig probleemloos was. Als de garagist daar anders over denkt kom je in een vervelende situatie. Dan zul je uiteindelijk naar een rechter of wellicht een of andere geschillencommissie moeten.

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.