Ga naar inhoud

Brandstofverbruik

McShine

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik rij redelijk wat stukken binnendoor en daarbij haal ik zo'n 8.5 km op een liter benzine. Nu had ik gisteren een behoorlijk stuk snelweg en daarbij haalde ik zo'n 1 op 11.

Komende uit een E46 M3 vind ik dat harstikke meevallen, zeker gezien het prestatiepotentieel van de 35iS. Hij is bijvoorbeeld amper onzuiniger dan mijn vorige E85 2.5i maar wel bijna 2 x zo krachtig.

Wat halen jullie , en met welke motorvariant?

aangepast door McShine
  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

tot nu toe zo,n 8,7 km pltr met woonwerkverkeer.

35IS

• Administrator
Geplaatst:

Als je constant met ca. 70 km/u door de bebouwde kom over kruispunten scheurt, kan ik mij zo'n zuinig verbruik goed voorstellen :)

Geplaatst:

4000km rondreis Italie, continu sport+ en op de terugweg stukken 250 gereden in dld met de kap open... 1 op 10,5... geweldig!

Geplaatst:

Gemiddeld verbruik op met name de snelweg 1 op 11 met een 2.5IS ;)

Zeer tevreden mee en een stuk beter dan de 1 op 8 met van onze Landcruiser 2.4TD...

• Administrator
Geplaatst:

Pssst, Jelmer ... Dit is een topic in de NIEUWE E89 techniek lounge ... ;-)

Geplaatst:

Jelmer is alvast aan het proefrijden op het nieuwe forumgedeelte... Plannen? :clapping:

Geplaatst:

Gemiddeld verbruik met een 3.0I bij normaal gebruik 1 op 13

Bij sportiever gebruik 1 op.10 .

Vandaag ook nog even gereden met de kap open (niet op het verbruik gelet) maar het was wel geweldig.

Geplaatst:

Dat is een heel stuk zuiniger dan de mijne dan..

Wanneer ik Sport+ activeer én de bak in S1 zet gaat het verbuik helemaal omhoog, ik denk 1 op 6/7 (Op dat moment boeit dat vrij weinig trouwens..;) )

Geplaatst:

hmm een non turbo zou volgens bartje duurder moeten lopen dan een turbo motor,alleen is de turbo versie veel krachtiger en als je dat aanspreekt dan gaat het verbruik natuurlijk ook omhoog.

ik zou haast twijfelen aan de opgave van enigma.

Geplaatst:

Ik haal zo'n 520-550 km op een tank euro98, afwisselend tussen sportief en normaal rijden...

Geplaatst:

@Fije

is dat tot de auto aangeeft dat je nog 85 km reikwijdte hebt of totdat je de auto een tankstation in moet duwen?

Geplaatst:

2.3 s-drive automaat, gemiddeld 1:9,5 (woon-werk stadsverkeer korte afstanden). Lange afstanden 1:12,5, soms tot 1:13,5.

Geplaatst:

@fabian

had dan maar een 35IS gekocht die loopt zowat net zo goedkoop. mijn bc geeft gemiddeld 1 op 9 aan.

maar ik denk dat de waarden die jij opgeeft aardig kloppen en die van anderen wat rooskleurig zijn.

Geplaatst:

Snap wat je zegt, maar ik had er die, zeg ongeveer, extra 20 tot 25k extra niet voor over :)

Ik wilde een 6 pitter en automaat, sportstoelen, xenon en navi prof. Dat heb ik, en nog een beetje meer, om heerlijk te cruisen. Daar heb ik deze voor, hoeft geen snelheidsmonster te zijn voor mij. Daar heb ik wat anders voor!

Deze kwam op mijn werk retour, zat er al wat maanden op te wachten als de opvolger van de e85. Historie kende ik dus en hij bleek netjes dus meteen gekocht.

Geplaatst:

hmm een non turbo zou volgens bartje duurder moeten lopen dan een turbo motor,alleen is de turbo versie veel krachtiger en als je dat aanspreekt dan gaat het verbruik natuurlijk ook omhoog.

ik zou haast twijfelen aan de opgave van enigma.

Bij normaal rustig toeren ga je de waardes halen die ik opgaf.

Gebruik: 7.5 tot 8.0 l per 100 km

Als je flink gaat lopen trappen, ja da's een ander verhaal.

Plank gas haal je 45 l per 100 km

• Administrator
Geplaatst:

1:16.5 aantoonbaar van de week :)

• Administrator
Geplaatst: (aangepast)

Nee met de Z3 2.8 met inmiddels 342k op de teller :)

aangepast door BMW-Z-CSi
Geplaatst:

1:16 nog even en je moet de benzine steeds uit de tank halen omdat ie steeds te vol raakt :lol:

Geplaatst:

Ik kom met mijn 2.8 net aan de helft :blink::blink: Maar ik rij voornamelijk korte stukken.

• Administrator
Geplaatst:

Bla

Bla bla.

Had ik al gezegd dat dit een topic in de E89 lounge is?

Pssst, Jelmer ... Dit is een topic in de NIEUWE E89 techniek lounge ... ;-)

Ja, dat had ik dus. Ofwel; het verbuik van andere modellen Z-jes is hier niet aan de orde ... :hypocritesmiley:

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen