Ga naar inhoud

Brandstofverbruik


McShine

Aanbevolen berichten

Ik rij redelijk wat stukken binnendoor en daarbij haal ik zo'n 8.5 km op een liter benzine. Nu had ik gisteren een behoorlijk stuk snelweg en daarbij haalde ik zo'n 1 op 11.

Komende uit een E46 M3 vind ik dat harstikke meevallen, zeker gezien het prestatiepotentieel van de 35iS. Hij is bijvoorbeeld amper onzuiniger dan mijn vorige E85 2.5i maar wel bijna 2 x zo krachtig.

Wat halen jullie , en met welke motorvariant?

aangepast door McShine
Link naar reactie
  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gemiddeld verbruik met een 3.0I bij normaal gebruik 1 op 13

Bij sportiever gebruik 1 op.10 .

Vandaag ook nog even gereden met de kap open (niet op het verbruik gelet) maar het was wel geweldig.

Link naar reactie

hmm een non turbo zou volgens bartje duurder moeten lopen dan een turbo motor,alleen is de turbo versie veel krachtiger en als je dat aanspreekt dan gaat het verbruik natuurlijk ook omhoog.

ik zou haast twijfelen aan de opgave van enigma.

Link naar reactie

Snap wat je zegt, maar ik had er die, zeg ongeveer, extra 20 tot 25k extra niet voor over :)

Ik wilde een 6 pitter en automaat, sportstoelen, xenon en navi prof. Dat heb ik, en nog een beetje meer, om heerlijk te cruisen. Daar heb ik deze voor, hoeft geen snelheidsmonster te zijn voor mij. Daar heb ik wat anders voor!

Deze kwam op mijn werk retour, zat er al wat maanden op te wachten als de opvolger van de e85. Historie kende ik dus en hij bleek netjes dus meteen gekocht.

Link naar reactie

hmm een non turbo zou volgens bartje duurder moeten lopen dan een turbo motor,alleen is de turbo versie veel krachtiger en als je dat aanspreekt dan gaat het verbruik natuurlijk ook omhoog.

ik zou haast twijfelen aan de opgave van enigma.

Bij normaal rustig toeren ga je de waardes halen die ik opgaf.

Gebruik: 7.5 tot 8.0 l per 100 km

Als je flink gaat lopen trappen, ja da's een ander verhaal.

Plank gas haal je 45 l per 100 km

Link naar reactie
  • Administrator

Bla

Bla bla.

Had ik al gezegd dat dit een topic in de E89 lounge is?

Pssst, Jelmer ... Dit is een topic in de NIEUWE E89 techniek lounge ... ;-)

Ja, dat had ik dus. Ofwel; het verbuik van andere modellen Z-jes is hier niet aan de orde ... :hypocritesmiley:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.